Gå til innhold

Kamptråd Chelsea- Barcelona

TurtelWar

Anbefalte innlegg

Ikke alle! Jeg er Liverpool fan og var helt klart Barcelona supporter i går :)

Men synes resultatet var fortjent, utrolig lite kreativt spill fra Barcelona i begge kampene, og mot Real Madrid også. Manglende plan B er vel stikkordet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Det syns du, jeg syns ikke det gjør noe.

Chelsea representerer på mange måter den engelske fotballen(som det eneste engelske laget som er igjen), og når favorittlaget og ligaen er engelsk, så "heier" mange på at Chelsea skal dra dette i land.

Jeg liker ikke spansk fotball/sutring, så satser på at det tyskt som går videre idag.

Engelsk fotball er likevel favoritten.

Ikke alle! Jeg er Liverpool fan og var helt klart Barcelona supporter i går :)

Men synes resultatet var fortjent, utrolig lite kreativt spill fra Barcelona i begge kampene, og mot Real Madrid også. Manglende plan B er vel stikkordet.

Jepp, uten tvil en mangel på plan B fordi plan A har fungert så bra så lenge.

En må hele tiden tilpasse seg, vist ikke lærer motstanderen og det blir fort veldig ineffektivt.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Selv foretrekker jeg at vinneren av hele sulamitten er enten Real eller Bayern, og hadde Barcelona gått til finale tror jeg de ville vunnet. Anser Chelseas sjanser for å være heller dårlige i finalen, uansett hvem den er mot. Både Real og Bayern har altfor mye offensiv kvalitet til å ryke der, og ingen av lagene er like livredd for å avslutte fra distanse som Barca var i går. Ikke tror jeg at Chelsea kommer til å spille like defensivt heller.

I kveldens oppgjør håper jeg forresten på Real Madrid. Mancrusher fortsatt helt sykt på Ronaldo.

Lenke til kommentar

Det gule kortet til Cech var også latterlig.

Kan være enig at han dro ut tiden, men når han fikk det gule var han strengt talt og henta ballen, la den på streken og så kom kortet.

Edit: kort oppsummert var dommeren mer på Barca sin side og chelsea "vant" likevel :-)

Tull og tøys. Dommeren i går var god. Riktig utvising, straffe, offside-målet og kortene som ble delt ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Blir nok en minst like intens match ikveld, Real Madrid går forøvrig inn i kampen med 5 6 spillere med gule kort og Bayern med 3. Så sjansen for at div. spillere blir utestengt fra et av disse lagene neste kamp, er godt mulig.

http://www.uefa.com/...7690/index.html

Kan være enig at han dro ut tiden, men når han fikk det gule var han strengt talt og henta ballen, la den på streken og så kom kortet.

Edit: kort oppsummert var dommeren mer på Barca sin side og chelsea "vant" likevel :-)

Tull og tøys. Dommeren i går var god. Riktig utvising, straffe, offside-målet og kortene som ble delt ut.

Så vi samme kamp?

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Blir nok en minst like intens match ikveld, Real Madrid går forøvrig inn i kampen med 5 spillere med gule kort og Bayern med 3. Så sjansen for at div. spillere blir utestengt fra et av disse lagene neste kamp, er godt mulig.

http://www.uefa.com/...7690/index.html

Så vi samme kamp?

Nei? så klart gjorde vi det!. Kom med siuasjoner der hvor dommeren gjorde feil.

Lenke til kommentar

http://www.101greatg...lona-v-chelsea/

Minner egentlig mest om:

FSUTGWOFHEJ1257.MEDIUM.jpg

Cech sitt gule kort ble gitt når han ikke hadde brukt mye tid (som påpekt tidligere i tråden).

Messi rev og slet i Lampard, men siden han ikke kasta seg ned dømte dommeren ingenting. (says it all)

Han ble jo felt, da er det jo straffe. Hvis du er så opptatt av dives kan du ta en titt på Drogba. Fortsetter der han slapp forrige Tirsdag. Messi fikk jo et gult kort for å holde Lampard (says it all)

Cech brukte jo bevisst lang tid på utsparkene, han hadde uansett sett fått gult kort uavhengig av hva som skjedde

Lenke til kommentar

Dommmeren blåste ikke med en gang. Linjemannen vinket ikke. Det var soppen bak målet som gikk på "divefinten" til Cesc.

Messi fikk ikke gult for å skubbe Lampard da Lampard ba Cesc slutte å kaste seg (da Cesc prøvde å kaste seg til frispark i første omgang).

Det er ikke mer straffe enn Drobga i så fall burde hatt i første omgang da Pique nesten feller ham. Drogba glemmer dessverre å kaste seg.

Edit:

Barcafansen er vel fornøyd med alle avgjørelser dommeren gjorde i går? De ville kanskje hatt et nytt straffe, ettersom Cech tråkket 15 cm ut av målet før straffen ble tatt.

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Han ble jo felt datt, da er det jo straffe. Hvis du er så opptatt av dives kan du ta en titt på Drogba. Fortsetter der han slapp forrige Tirsdag. Messi fikk jo et gult kort for å holde Lampard (says it all)

Cech brukte jo bevisst lang tid på utsparkene, han hadde uansett sett fått gult kort uavhengig av hva som skjedde

Fixed.

Forøvrig så har jeg studert klippet ovenfor flere ganger nå, hvor ble momentet Cesc hadde før han blir "felt"?

Legg spesielt merke til venstre foten som bare stopper plutselig helt opp.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

På ingen måte klar dive. Selv i slowmotion reprisene var både studioet og flere ikke sikker. Kan ikke klandre dommeren for det. Han gjorde en god jobb. Også moro å høre at endel her inne holdt med Chelsea framfor Barcelona. :)

Studioet var vel ganske klare på at det var dive?

Lenke til kommentar

På ingen måte klar dive. Selv i slowmotion reprisene var både studioet og flere ikke sikker. Kan ikke klandre dommeren for det. Han gjorde en god jobb. Også moro å høre at endel her inne holdt med Chelsea framfor Barcelona. :)

Studioet var vel ganske klare på at det var dive?

Mente de konkluderte med at det så ut som straffe i fra en vinkel, men ikke i fra en annen. Kan godt hende du fikk med deg noe jeg ikke gjorde da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...