iMAniaC Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Dette skjedde for en stund siden på et LAN: Vi var et par Mac'er og et par PC'er på samme nettverk gjennom en switch. Vi dreiv og delte ting over nettverket og jeg skulle inn på PC'ene til de andre. Det funka fint av og til, men plutselig ville jeg ikke lenger se PC'ene når jeg brukte kommando-k. Jeg kunne da bare se den andre Mac'en som var der. Hvis jeg prøvde å ta avbryt, og ta kommando-k igjen, ville maskina kræsje (ikke nødvendigvis første gangen etterpå, men den ville kræsje hvis jeg holdt på lenge nok). Da fikk jeg opp den grå skjermen bak og meldinga på fire språk om at jeg skal holde power-knappen inne etc. Dette skjedde gang på gang og også med den andre Macen (jeg har en PowerMac G4 og den andre vare en iBook). Har noen lignende erfaringer? Det hadde aldri skjedd før, og jeg har ikke vært på noen LAN etter det, men maskina funker helt fint når jeg sitter på nettverket hjemme... Lenke til kommentar
iMAniaC Skrevet 26. august 2003 Forfatter Del Skrevet 26. august 2003 Jeg fikk svar av Zapchud på et annet forum faktisk... Det var visst en gammel UNIX-bug som forekom når man mistet kontakten med monterte fjernvolumer... Skal visst være retta i 10.3. Takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå