ATWindsor Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Sikkert fint, men gidder jeg? Neppe. AtW Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Med 2 GB for registrere konto, 3 GB for å bruke Camera Upload, inntil 16 GB for verving, i tillegg til noe smått, kan man nå faktisk få nesten 22 GB gratis lagring med Dropbox. Lagringsplass har ingen ting å si. I så fall burde du bruke SkyDrive istedet. Det har jeg 25 GB gratis, uten å måtte verve andre og poste på twitter og facebook. Og 50 GB for 30 kr i måneden er jo ingen ting. Det er så og si gratis. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Brukt tjenesten i noen dager og det første som slår meg at serverne bruker ekstremt lang tid på å laste opp filer. Brukte over en time på 75MB og det med en linje på 100MB/sek begge veier. Mulig mange er nysgjerrige og at det derfor er stor pågang. Vet ikke. Så langt er det hvert fall få som slår Google Drive på pris, men skal det gå så tregt er jeg ikke sikker på om dette er noe for meg. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Sammenligning av priser: http://www.engadget.com/2012/04/24/google-drive-vs-the-competition-dropbox-skydrive-icloud/ Og det ser ut til at skydrive er billigst. Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Kan ikke si at farten opp er noe problem. Når har jeg kun 5 MB opp, men det blir i hvert fall makset. Lenke til kommentar
ZiggyStardust Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Da har jeg fått min Google Disk.. Men, noen som har en måte å få google drive & Dropbox til å "sammarbeide"? Prøvde meg på å legge dropbox i googledisk mappen, men det går ikke an... Å legge Google disk i dropbox fungerte, men jeg har en del delte mapper i forskjellige retninger, redd for å bryte delingen om jeg endrer plassering? Har ikke testet mer på det, må gjøre det... Jeg vil, at dropbox & disk skal være synkroniserte med hverandre hele tiden........ Dropbox brukes i jobb, i klubb, i planlegging, i familien, for deling... Google Disk har REDIGERINGsmulighetene... Har Ubegrenset hos Jotta og diverse plass på alskens tjenester, men vil ha alt synkronisert, å helst bruke så få som mulig... www.syncdocs.com For øvrig skuffende at Google ikke har integrert selektiv mappesynkronisering. Det spørs om jeg skal gå tilbake til Syncdocs igjen. Programmet fungerer som et bindeledd mellom Google Disk og din datamaskin. Jeg er litt usikker på hva du mener med selektiv mappesynkronisering, men under "Preferences/Sync Options" på Windows klienten så kan du velge hvilke mapper som synkroniseres. Lenke til kommentar
Quick Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 (endret) Google Disk oppretter kun en mappe på din datamaskin som gjenspeiler innholdet som ligger på nett - man kan ikke velge å synkronisere lokale mapper på sin egen datamaskin. Dersom man velger å åpne en fil i denne mappen, vil filen åpnes i nettleseren (med mindre man benytter Chrome). Med Syncdocs får man også en mappe på datamaskinen slik som med Google Disk, men man kan også velge hvilke mapper på datamaskinen som skal synkroniseres til Google Disk. Mappene som skal synkroniseres trenger altså ikke å ligge i Google-mappen. Dette var latterlig enkelt forklart, men les litt på www.syncdocs.com. Se gjerne video: http://www.youtube.com/watch?v=XpeOHnkSCRE Endret 29. april 2012 av SaihtamG Lenke til kommentar
torebravo Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Google Disk oppretter kun en mappe på din datamaskin som gjenspeiler innholdet som ligger på nett - man kan ikke velge å synkronisere lokale mapper på sin egen datamaskin. Dersom man velger å åpne en fil i denne mappen, vil filen åpnes i nettleseren (med mindre man benytter Chrome). Med Syncdocs får man også en mappe på datamaskinen slik som med Google Disk, men man kan også velge hvilke mapper på datamaskinen som skal synkroniseres til Google Disk. Mappene som skal synkroniseres trenger altså ikke å ligge i Google-mappen. Dette var latterlig enkelt forklart, men les litt på www.syncdocs.com. Se gjerne video: http://www.youtube.com/watch?v=XpeOHnkSCRE Siden du virker å ha litt kjennskap til denne tjenesten; kan jeg synke innhold som ligger på en ekstern harddisk? Så for meg at jeg skulle kunne lagre ting på nett uten å måtte ha filene liggende på PC. Dårlig plass på 128 GB SSD til alle bilder og fimer etc. Lenke til kommentar
Quick Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Ja, det skal ikke være noe problem. Nettsiden deres er fullpakket med informasjon, så du finner helt sikkert en detaljert framgangsmåte for hvordan det skal gjøres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå