Wisur Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Skal kjøpe meg en ny maskin med budsjett på ca 30k snart som stort sett skal brukes til 3DS MAX og lignende programmer, og tenkte da å kjøpe fullt vannkjølings sett i tilegg for å hindre at den blir for varm under tunge prosseser.. Jeg har kun hatt luftkjøling tidligere, og lurer da litt på hva jeg egentlig trenger og om noen har gjort seg noen nyttige erfaringer ang vannkjøling tidligere! Hvilke merker som er å anbefale og hvilke man bør styre unna. På forhånd takk for hjelpen! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Jeg vannkjøler selv og mine tanker om det er: Vannkjøling er noe du kjøper inn når du er opptatt av (ekstrem)overklokking og lavt støynivå, du er villig til å bruke mye penger for liten gevinst, du syns det er gøy å teste noe nytt, og du er villig til å akseptere at dette er en sidehobby til PC-bygging du vil bruke mye penger på. Det er ikke mange her i Norge jeg vil anbefale å vannkjøle PCen sin, og de få som driver med det får "vanlige nerder" til å virke som "casuals" Kjører du uten overklokk kan du fint klare deg med en god luftkjøler som NH-U12P og en Arctic cooling for et eventuelt bråkete skjermkort. Før du begynner å tenke på vannkjøling kan du lese denne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1108779 Av merker som er gode for vannkjøling er det mange: XSPC, Swiftech, EK, Koolance, Laing (OEM for pumper) og Watercool, og det er sikkert flere merker også. Det viktigste er å starte med en solid pumpe som Laings DDC (Swiftech MCP355) eller D5 (Swiftech MCP655), og les denne guiden for å lære litt mer om hva slags pumpe du trenger. Ja, det er mye lesestoff, en god del du må sette deg inn i, en god del du bør sette deg inn i, og masse du kan sette deg inn i angående vannkjøling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå