paithlezz Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 (endret) Akkurat bygd pc med asus maximus V gene og ocz agility 3 120GB. Gikk i bios og sjekka, da stod allerede sata configuration på AHCI. Rett ja? Jeg kobla ssd sata kabelen som er svart (6gbps), til svart sata port på hovedkortet som det er to av. Det er 4 av de røde, de er vel sata 2 da? Uansett, fikk bare 5,9 på primary hard disk i windows index experience. Det jeg hadde på min gamle HDD. OCZ agility 3 skal vel ha 7,9 utifra det jeg har. Lastet ned ass ssd programmet og bare trykte start. Fikk dette resultatet Er alt rett eller? Sjekket også at jeg hadde nyeste firmware, noe som var på fra før edit: Har akkurat installert w7 64bit så har ikke service pack 1 eller noe av de nyeste oppdateringene. Kan dette være problemet? Driver å laster ned alt. Tror cd er fra 2009 elns Endret 24. april 2012 av paithlezz Lenke til kommentar
KingInTheNorth Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Vel WiE er bare noe tull, ikke hør på det. Alle nummerene listet opp på denne listen knuser mine ssd når jeg testet dette tyske programmet. Du fikk over 100 mer en meg i score. Du må se på selve ytelsen til hardisken, hvordan funker programmene du har instralert på den. Hvordan booter pc'n opp, min booter opp på 15-20 sec og du fikk ganske høyere scorer en meg ^^ Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 24. april 2012 Forfatter Del Skrevet 24. april 2012 Vel WiE er bare noe tull, ikke hør på det. Alle nummerene listet opp på denne listen knuser mine ssd når jeg testet dette tyske programmet. Du fikk over 100 mer en meg i score. Du må se på selve ytelsen til hardisken, hvordan funker programmene du har instralert på den. Hvordan booter pc'n opp, min booter opp på 15-20 sec og du fikk ganske høyere scorer en meg ^^ Har du samme ssd? Så jeg har kobla på rett port, sata 6gbps? Installerer oppdateringene til w7 nå Lenke til kommentar
KingInTheNorth Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Nei, jeg har ikke samme MEn jeg sammenlignet dine stats med mine og min ssd er jeg veldig fornøyd med og får 7,7 på WEI. Men hvordan er oppstarten og sånn på ssd-en din? Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 24. april 2012 Forfatter Del Skrevet 24. april 2012 Nei, jeg har ikke samme MEn jeg sammenlignet dine stats med mine og min ssd er jeg veldig fornøyd med og får 7,7 på WEI. Men hvordan er oppstarten og sånn på ssd-en din? Skal sjekke oppstart og sånn senere, låner bare en strømforsyning for å teste om den funket. Siden den funker nå skal kompisen min ha den tilbake. Får min om 2-3 dager. Lenke til kommentar
johome Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 (endret) Ifølge Asus sin hjemmeside er 6 Gb/s portene rød. Å koble til de sorte er feil ( det ser man også av AS SSD - Sekvensiell Read) Endret 24. april 2012 av johome Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 24. april 2012 Forfatter Del Skrevet 24. april 2012 Ifølge Asus sin hjemmeside er 6 Gb/s portene rød. Å koble til de sorte er feil ( det ser man også av AS SSD - Sekvensiell Read) Okei, takker for svar, ser i manualen nå også at jeg har koblet feil. Skal jeg velge intel sin sata 6gbps, eller Asmedia sin? Hvem gir best ytelse? Lenke til kommentar
johome Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Bruk Intel. Litt unødvendig å hele tiden sitere posten foran deg. Lenke til kommentar
BLU3kp Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Prøv å installer Intel RST. Hjalp veldig for meg. Lenke til kommentar
Skognisse Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Intel RST trenger en ikke i AHCI mode såvidt jeg vet, det er når den kjører i RAID mode. Bruk alltid Intel kontroller. Jeg fikk forøvrig 7,8 på Windows Index Score testen på en OCZ Agility 3 60GB på en Sata300 port, så scoren din var jo noe lav.. Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 24. april 2012 Forfatter Del Skrevet 24. april 2012 Intel RST trenger en ikke i AHCI mode såvidt jeg vet, det er når den kjører i RAID mode. Bruk alltid Intel kontroller. Jeg fikk forøvrig 7,8 på Windows Index Score testen på en OCZ Agility 3 60GB på en Sata300 port, så scoren din var jo noe lav.. Ja, hadde koblet den til en sata 2 port. Er uten strømforsyning for øyeblikket men får ny i posten om to dager, skal da huske å sette SSD i intel sin 6gbps. Men jeg installerte altså os på ssd når den stod i sata2. Dette gjør vel ikke noe? Må vel ikke installere på nytt for å få maksimal ytelse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå