Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC fryser av og til etter nyinnkjøp av GPU og PSU (Se bilder)

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har kjøpt ny GPU og PSU (se signatur). Cirka 3-4 ganger i uka etter dette har maskina fryst under spilling (det er stort sett her problemet skjer) og nå også under visning av f.eks youtube i fullskjerm.

Jeg må da trykke på reset, og maskina starter som normalt og kan fungere flere dager med spilling og annet. Men problemet skjer uansett av og til og oppstod som sagt etter at jeg kjøpte ny GPU og PSU.

Jeg har de nyeste driverne til skjermkortet btw. Noen som har vært borti tilsvarende som på bildene, og eventuelt vet hva problemet skyldes?

Her er et par bilder av hvordan skjermen ser ut når problemet oppstår:

post-86319-0-71658200-1335289266_thumb.jpgpost-86319-0-75317500-1335289269_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjer av og til at det kommer masse rosa striper og prikker over skjermen, og så låser pc'en seg. Etter det må jeg enten restarte eller så kommer den seg etter en stund og så får jeg beskjed om at driveren sluttet og funke, og har startet igjen.

Fikk prøvd et EVGA gtx 560 ti, og da funket alt som det skulle. Dette er da et referansekort såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Samme på Gigabyte 560ti OC.

Når det skjer i youtube fryser hele systemet, men når det skjer på skrivebordet kommer det opp driverfeil, så da retter det seg selv.

Har lest at det også skjer med GTX 570.

Må vel bare vente på en ny driver.

Kortet er defekt.

@Mr. A:

Rosa striper er et sikkert tegn på at VRAM svikter av enten overklokk eller rett og slett defekter.

Lenke til kommentar

Det er faktisk stor sannsynlighet for at kortet er defekt som Arni90 sier, dog har jeg personlig hatt en del problemer med 2x defektive Corsair 650 HX så jeg anbefaler at du tester skjermkortet om mulig i en annen pc som fungerer bra.

Får du samme feil der er det garantert at det er kortet.

Edit : Årsaken til at jeg sier dette er at en ustabil psu kan faktisk forårsake mye rart, derav slike problemer. Det er ikke ofte det skjer men har sett noen få tilfeller.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

@Mr. A:

Rosa striper er et sikkert tegn på at VRAM svikter av enten overklokk eller rett og slett defekter.

Har prøvd å klokke kortet ned til fabrikklokk med EVGA Precision uten at det hjalp. Så med andre ord er det bare å sende kortet i retur da?

Lenke til kommentar

Samme på Gigabyte 560ti OC.

Når det skjer i youtube fryser hele systemet, men når det skjer på skrivebordet kommer det opp driverfeil, så da retter det seg selv.

Har lest at det også skjer med GTX 570.

Må vel bare vente på en ny driver.

Jeg opplever det samme, dvs. hvis problemet skjer på skrivebordet, så retter det seg opp av seg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...