Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Utmeldelse av treningsenter

demra

Anbefalte innlegg

Hei,

For et par måneder siden, meldte jeg meg ut fra et treningssenter. Jeg sendte henvendelsen skriftelig, via e-postskjema og den ble bekreftet mottatt på siden.

Jeg tenkte ikke noe mer på det, men nå hevner treningssenteret at dette ikke er gyldig måte å sende oppsigelse på?

I tillegg har de klistra på teksten: "Eventuel utmeldelse kan kun skje ved personlig fremmøte på senteret." i ettertid!

Men dette kan jo ikke jeg bevise. Det står for øvrig ingenting om at dette må gjøres ved personlig oppmøte i selve avtalevilkårene, og teksten ovenfor står på selve kontaktsiden (altså, nå i ettertid)

Skriftelig burde holde godt nok, eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanligvis regnes e-post som muntlig (på lik linje med telefon og SMS), ikke som skriftlig.

Men når det ikke er tatt inn noe om dette i selve avtaleteksten er hovedregelen formfrihet - altså at muntlig og skriftlig oppsigelse godtas på lik linje. Treningsssenteret kan ikke endre dette i etterkant (hvis det ikke står i avtalen at de kan gjøre det).

Lenke til kommentar

Ikke noen juridisk kommentar, men et lurt triks i slike saker er å skrive at du ønsker tilbakemelding på at oppsigelsen er i orden. Da får du i allefall vite med en gang om det er i orden eller ikke, slik at du slipper slike overraskelser :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...