Gå til innhold

Overklokking ddr ram


Anbefalte innlegg

Tenker på å bestille en P4 NW 1,6 for å klokke opp forhåpentligvis til 2,4 (150 FSB) på et Abit SD7 kort.

 

Jeg har lest her på forumet at jeg bør kjøpe PC2700 ram fremfor PC2100 for bedre ytelse. Er dette pga den større båndbredden, eller har det også å gjøre med at PC2700 er godkjent for større busshastighet??

 

Videre har det vært nevnt (husker ikke nøyaktig i hvilken anledning) at 2x256 mb ram er bedre enn 1x512 mb ram. Er det noen som har peiling??

 

Har også lest at noen rambikker er dårlige, andre gode. Disse som selges på komplett, er de brukbare? Noen som har erfaring? Eventuelt tips om hvor brukbare rambrikker for prosjektet mitt kan kjøpes. Helst i anerkjent webshop her på berget.

 

Håper på inspill for å utfylle min uvitenhet.

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: ludolf på 2002-02-11 19:54 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det med at PC2700 har større båndbredde er i direkte sammeheng med hvilken hastighet den kjører! Altså så vil båndbredden øke i takt ettersom du øke MHz'en. Og, JA, det er viktig med skikkelig RAM når du skal overklokke P4. Det går nemlig på ingen måte ann å endre multiplier på de CPU'ene. Så dermed er FSB OC eneste alternativ, noe som krever sitt av minnet.

 

2x 256mb er bedre enn 1x 512mb brikke! Grunnen til dette er nettopp fordi hele 512meg på èn brikke rett og slett er litt "mye". Så den takler ikke høye bus-hastigheter (ergo overklokking) så godt som de mindre brikkene..

 

TwinMOS leverer RAM med ganske grei kvalitet. Ikke best i verden, men slettes ikke dårligst heller. Pluss for at den er lett å få tak i. Å få tak i Crucial i Norge er jo forferdelig vanskelig mener jeg.. TwinMOS'en har helt grei pris også. Har sett på litt Mushkin minne (veeldig bra ram) og det kostet fleeesk! Hvor god en minnebrikke er varierer fra eksemplar til eksemplar. Men kjøper du TwinMOS er du 'garantert' en del bedre brikker del enn "Original".

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...