Gå til innhold

Athen Juni 2012 lurt?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg og min kjære skal reise til Athen i midten av juni 2012. Står mye negativt om athen rundt om, samtidig mye positivt også. Felles for alle de negative er at de er skrevet sent 2010 og tidlig 2011. Står veldig lite om byen etter det.

Trygt å reise dit pr. dags dato? Vi har så utrolig mye vi vil se der, men ikke kjekt å dra på ferie med klump i magen.

Mangen skriver også at det ikke er trygt å ferdes i enkelte strøk når det er mørkt, men det er jo stort sett felles for de fleste europeiske strøk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grekere takker gud og himmel for turister i disse dager så dere vil nok bli møtt med et smil. Problemet er vel heller at dere ser mer lidelse rundt om kring og at dere vil oppleve endel nedlagte butikker. Men dette er en del av livet, så jeg ser ikke helt det enorme problemet. Så lenge dere vandrer i sentrale områder, eller sjekker på forhånd om forstader er trygge så skal alt gå fint. Jeg tviler sterkt på at Athen skal være utrygt for turister som bruker sundt bondevett.

Jeg er selv invitert til Athen av en gresk kompis, "desverre" har jeg sommerjobb og har planlagt en tur til kroatia så det blir vanskelig. Men jeg vil veldig gjerne oppleve Athen i disse dager.

De demonstrasjonene er på ingen måte voldelige mot turister, og det vil nok være helt trygt for dere så lenge dere ikke går og stiller dere rett foran politilinjene. Dessuten er disse så og si alltid på samme sted så ta det helt med ro.

Lenke til kommentar

Takk cfc:) da kan jeg reise uten å være nervøs !

Det hotellet vi skal sove på har ett litt shabby strøk rundt seg ifølge

Kundeanmeldelser, mn barnefamilier hadde fortsatt anmeldt det med høyeste

Karakter. Trikset var å holde seg sentralt, hotellet er også sentralt, og om det evt. Ble sent

på kveld kunne det være lurt å ta taxi hjem til hotellet

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er mye å se og oppleve i Hellas, men det vil nå ta minimum 3 år før de klarer på slutt på kaoset i landet.

Det skal være nyvalg mist i juni og det går rykter om at man allerede trykker drakmer slik at man plutselig kan varsle at alle bankinnskudd er gjort om fra euro til drakmer som er mye mindre verdt. I tillegg er det stor sosial nød og uro. Så selv om du ikke eri fysisk fare så er det vel ikke akkurat hyggelig å være der nå. Det er nok av andre land som også trenger vår støtte under krisen og hvor man ikke har slike problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...