Gå til innhold

Tips til budsjett gamer-opsett? Maks 3400.

Anbefalte innlegg

Hei, hjelper en kompis med et PC-opsett. trenger ikke HDD og OS. Skjerm, dedikert grafikkort og evt. mere RAM og et nytt kabinett skal kjøpes i sommer. Skal brukes til Minecraft og andre lette basic greier. Budsjett 3400 inkl frakt.

Noen tanker rundt opsettet jeg har laget her?

Noen som kunne funnet et hovedkort med trådløst internett, eller evt. et eksternt netterkskort som ikke sprenger budsjettet?

post-250711-0-37641300-1335284132_thumb.png

Endret av Tastatur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville sett på et AMD socket FM1 APU basert system til en cheapo pc med integrert grafikk - CPU delen er selvsagt en god del svakere enn i5 2500K, men det spiller liten rolle da grafikkdelen er MYE bedre.

Vær også klar over at du i praksis ikke kan overklokke med H67 basert hovedkort selv om du har valgt en i utgangspunktet ulåst i5 2500K.

EDIT: Vanlige hovedkort bruker ikke so-dimm ram

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Hei, takker for svar.

Tviler på at det blir no’ overklokking. Husk at dedikert grafikk skal kjøpes innen typ 2 mnd.

Hovedkortet var ikke så gjennomtenkt, bare slengte med noe for budsjettet sin skyld og for å høre hva dere hadde å si.

Endret av Tastatur
Lenke til kommentar

Så kameraten din skal spille på HD3000-graphics i 2 mnd? Og han skal kjøpe nytt kabinett om 2 mnd? Hvorfor kan ikke alt vente i 2 mnd?

Forresten så har ikke størrelsen på tven noen ting med hvordan spill vil kjøre på den, det er oppløsninga som teller. På 1920x1080 tviler jeg på at du vil få veldig god FPS, men Minecraft er et spill jeg føler man kan spille med litt lavere framerate enn andre.

Om PCen kun er ment for Minecraft kan du få en grei PC inkludert dedikert grafikkort for 4000 +/-

Lenke til kommentar

Så kameraten din skal spille på HD3000-graphics i 2 mnd? Og han skal kjøpe nytt kabinett om 2 mnd? Hvorfor kan ikke alt vente i 2 mnd?

Forresten så har ikke størrelsen på tven noen ting med hvordan spill vil kjøre på den, det er oppløsninga som teller. På 1920x1080 tviler jeg på at du vil få veldig god FPS, men Minecraft er et spill jeg føler man kan spille med litt lavere framerate enn andre.

Om PCen kun er ment for Minecraft kan du få en grei PC inkludert dedikert grafikkort for 4000 +/-

be han vente c.a 2 måneder.. planen hans høres ut som en idiot plan

Tja, det kan vel ikke skade å kjøpe nå. Er ikke heelt sikkert at det blir et nytt kabinett heller da, det kostet heller ikke mange kronene dog.

Vet ikke helt om den er kun ment for Minecraft, han spiller jo COD og BF på PS3, så jeg tror nok han vil bruke PCen til det og.

Endret av Tastatur
Lenke til kommentar
derfor mener jeg i5 3570K med HD 4000

Vil den koste mere en dagens i5 2500k?

Ja greit da. Be kompisen din vente, og spare litt penger. Hvis han kjøper dette nå vil han tape veldig mye. Når budsjettet er på 3500,-, og han kan spare c.a 2-3000,- kroner innen 2 måneder, vil han få en PC som yter rundt 10-50% bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...