Denkulefyren Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 (endret) Hei, til den det måtte gjelde! Jeg har heldagsprøve i matte i morgen og i den forbindelse lurte jeg på hvordan man løser følgende oppgave: I en kasse er det 12 kuler. 5 av kulene er hvite og 7 er gule. c) To kuler med lik farge er alt trukket ut av kassa. Hva er sannsynligheten for at neste kule er hvit? d) Du trekker på nytt to kuler, men nå legger du tilbake, etter å ha trukket en kule. Hva er sannsynligheten for at en av fire kuler er hvit? Endret 24. april 2012 av L4r5 Lenke til kommentar
settings Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 plz endre tittelen til noe mer beskrivende? Lenke til kommentar
Denkulefyren Skrevet 24. april 2012 Forfatter Del Skrevet 24. april 2012 Care to read? Alt står relativt godt forklart i teksten. Men har du tenkt til å svare? Lenke til kommentar
V_B Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Hvis du leser litt om "Hypergeometrisk sannsynlighetsfordeling", så finner du nok svaret på oppgave c. d) Du trekker på nytt to kuler, men nå legger du tilbake, etter å ha trukket en kule.Hva er sannsynligheten for at en av fire kuler er hvit? Denne er enten dårlig formulert, eller så skjønner jeg ikke spørsmålet? Hvis du har en konstant sannsynlighet, er ute etter en P(Suksess) og forsøkene ikke påvirker hverandre (tilbakelegging), så kan du bruke en "Bionomisk sannsynlighetsfordeling" Lenke til kommentar
Denkulefyren Skrevet 24. april 2012 Forfatter Del Skrevet 24. april 2012 Uff, får fortsatt feil :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå