Gå til innhold

Pendle til Gjøvik fra Oslo?

Onanisten

Anbefalte innlegg

Jeg har svært lyst til å gå på ingeniørlinja til HIG om jeg kommer inn. Problemet er at jeg ikke får studielån kommende semester og derfor ikke kan flytte før neste år. Toget fra Oslo er fremme i gjøvik rundt 09.05 hver dag

Er det mange forelesninger for ingeniørstudentene første år som begynner før 9? Tenker jo at det er en mulighet å bare ta siste tog til Gjøvik som er fremme rundt 2 på natta også bare lese/surfe på nett natt til eksamen/tidlig forelesning....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har svært lyst til å gå på ingeniørlinja til HIG om jeg kommer inn. Problemet er at jeg ikke får studielån kommende semester og derfor ikke kan flytte før neste år. Toget fra Oslo er fremme i gjøvik rundt 09.05 hver dag

Er det mange forelesninger for ingeniørstudentene første år som begynner før 9? Tenker jo at det er en mulighet å bare ta siste tog til Gjøvik som er fremme rundt 2 på natta også bare lese/surfe på nett natt til eksamen/tidlig forelesning....

Skal du gå ingeniør på Gjøvik må du nok regne med at dagene starter 8.00 første året, gjorde hvertfall det for min del:) Hørtes veldig slitsom ut å sitte på skolen hele natta før forelesning..

Lenke til kommentar

Dette høyrest ut som ein veldig dårlig idé. Dersom du skal sitte på skulen i 6 timar å surfe på internett før kvar forelesning så vil du få eit mykje dårligare utbytte av forelesninga.

Eg ser på NSB sine sider at eit månedskort som student koster 1900 kroner, det er ikkje langt unna kostnaden for å bu på ein hybel. Dersom du flytter inn i eit kollektiv med 3 eller fleire andre studentar så er det ikkje vanskelig å finne hybel som koster under 3000 kroner måneden med alt.

Uansett så anbefaler eg at du tar kontakt med høgskulen for å finne ut korleis dei bruker å legge opp fyrsteåret. Det er vanlig at undervisninga starter klokka 8, men det er ikkje nødvendigvis slik at denne undervisninga er obligatorisk.

Eg vil vell nesten tørre påstå at med mindre det er snakk om obligatorisk undervisning så er det betre å komme ein time forseint enn det er å komme 6 timar for tidlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...