Gjest Slettet+5132 Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Hei, har kjøpt meg en 2500k. Veldig førnøyd, men tingen er at den er veldig treg i oppstart. Det står velkommen i evigheter. Lurer på om det er prosessoren som går i sparemodus. Har trykka på Autoclock, men da clocker den vel ned når det ikke er behov for kraften. Nå er jeg ingen ekspert, men tror det kan ha noe med at HK eventuelt CPU tror at det ikke er bruk for all kraften i oppstart. Hvordan beholder man clocken, men tar bort nedclocking? Har brukt Turbo V Evo. Takker for svar Saxy98 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Harddisken din er flaskehalsen. Lenke til kommentar
AndersTK Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Hva betyr "evigheter"? 30 sec? 1 min? 4 min? 10 min? Prosessorhastighet har nesten ingenting å si for oppstartshastigheten til windows. Som sagt over er det nesten eksklusivt harddisk som bestemmer dette. Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 (endret) Som nevnt over det dette grunnen til at det tar lang tid. Men om du vil skru av nedklokking deaktiverer du speedstep. (speedstep) For å starte pc-en raskere, kan du enten reinstallere Windows (hjelper en stund), eller kjøpe deg en ny ssd. Endret 24. april 2012 av Clue Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Hdd er nok ikke flaskehalsen, da PCen startet mye raskere før på en AM3 plattform. Er den samme disken. Står på "Velkommen" i ca. 1.5 minutter. Mulig dette ikke er lang tid, men er vandt til bare noen få sekunder fra før. Har deaktivert nesten alle programmene i msconfig. Eneste som er igjen er AVG og Turbo V Evo. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Hdd er nok ikke flaskehalsen, da PCen startet mye raskere før på en AM3 plattform. Er den samme disken. Står på "Velkommen" i ca. 1.5 minutter. Mulig dette ikke er lang tid, men er vandt til bare noen få sekunder fra før. Har deaktivert nesten alle programmene i msconfig. Eneste som er igjen er AVG og Turbo V Evo. Har du installert Intel Rapid Storage-driveren og chipset-driverne til LGA1155? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Har installert alt på den disken som fulgte med HKet. Lenke til kommentar
AndersTK Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Dette kan høres litt merkelig ut. Men jeg har slitt med tilsvarende problem tidligere. Løsningen endte opp med å være å deaktivere Diskettstasjon i bios, tro det eller ei. Etter jeg gikk inn å deaktiverte alle referanser til diskettstasjon funker alt perfekt igjen. Fant dette tipset på google når jeg søkte etter sen oppstart problemer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Men jeg har jo ikke en diskettstasjon engang, er vel ingen som bruker det nå lenger? Kan jo prøve. Saxy98 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå