mobilen.no Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Med denne får du mer ut av ditt iPhone-kamera. Olliclip gjør iPhone til systemkamera Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 70 dollar?! Himmel og hav, nei takk. 3 Lenke til kommentar
TheOnlySniffy Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Kjøpte denne på tur i london, kjempe fornøyd, min favoritt er vidvinkel linsen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Å huttetu for en pris. Dette hadde jeg ikke betalt over hundrelappen for. - Fisheye: Kontrasten blir mye dårligere. Se f.eks glorien rundt vinduene. Fisheyeeffekten virker veldig ujevn. Dvs. mye kraftigere i hjørnene enn halvveis mellom hjørne og midten. Rette linjer blir ikke pene parantesbuer, men bølgete. - Vidvinkel: Burde gitt et videre bilde uten å fordreie rette linjer til paranteser/bølger. Det er selvsagt vanskelig og dyrt å konstruere noe som gjør dette perfekt, men dette er mye dårligere enn jeg hadde forventet. Rette linjer forvrenges kraftig. Hvorfor de kaller dette vidvinkel og ikke mild fisheye aner jeg ikke. Dette er praktsik talt en totrinns fisheye, ikke en fisheye + en vidvinkel. - Makro: Det ser bra ut på de bildene i artikkelen, også når jeg ignorerer at bildene uten ekstrautstyret er tatt med ganske kraftig fokusfeil. Med andre ord bra makrofunksjon, men på ingen måte verd 70 dollar. Et forstørrelseglass til 50 kroner gjør sikkert jobben ennå bedre. Det er selvsagt kjekt å kunne feste det til telefonen, men det er etter min mening på ingen måte verd prisdifferansen opp fra forstørrelseglass. Vil du bruke 70 dollar til å bedre bildekvaliteten, kjøp et skitbillig fotoapparat med optisk zoom i stedet for dette juggelet. Nikon Coolpix L23 eller noe i den duren. 3 Lenke til kommentar
rammstein123 Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 iphone har så dårlig kamera at du trenger tilbehør som dette, har en xperia arc s og den har supert kamera! 1 Lenke til kommentar
Newton Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 iphone har så dårlig kamera at du trenger tilbehør som dette, har en xperia arc s og den har supert kamera! Arc S har fish-eye og macro så nært som 1 cm? Ikke det, nei...da har du nok havnet i feil tråd. :nei2: 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 (endret) Og det mener du iphone har? Og at det er umulig å sette på tilsvarende kjipe og overprisede cola-bunner på Arc S? Endret 24. april 2012 av Simen1 3 Lenke til kommentar
Concker Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 kanskje en ide å vise hele bildet? å ikke scalet ned.. For å se om det i heletatt blir et "ok" bilde må vi nesten kunne se det i full oppløsning.. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 (endret) Og det mener du iphone har? Og at det er umulig å sette på tilsvarende kjipe og overprisede cola-bunner på Arc S? Nei, åpenbart ikke uten objektivsforsatsene artikkelen og tråden handler om. Og nei, det er helt sikkert ikke umulig - men rammstein123 påstår da at Arc S har så "supert" kamera at den ikke trenger slikt. Man kan da like gjerne si at iPhone 4S ikke trenger slikt fordi den har et like "supert" kamera, og da trenger vi egentlig ikke denne artikkelen eller diskusjonen heller. Nok bortkastet tid. Diskusjon slutt. Endret 24. april 2012 av Newton 1 Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Vil heller anbefale denne: http://www.dealextreme.com/p/universal-13mm-wide-angle-0-67x-macro-lens-attachment-for-digital-cameras-and-cell-phones-14953 som koster $10.37 og i tillegg er laget av glass. Er virkelig imponert av kvaliteten. Ikke ekstra støy eller utvasking i bildene! Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Ubrukeleg tilbehør til iPhone #451 Lenke til kommentar
iStalkPhoto Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Espen I. Swang: Olloclip gjør iPhone til systemkamera ??? Hvordan i huleste kan du klare å trekke en parallell mellom systemkamera å et ræl av et mobilkamera?? Er jo like dårlig kvalitet uansett! Er svaret pga 3 objektiver, så må jeg skuffe deg å fortelle at du får til like mye selv med en lupe mellom kameraet og objektet du tar bilde av.... Men noe systemkamera kan du glemme...... 1 Lenke til kommentar
Newton Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Det er TEK-nettverkets nye ambisjon, skjønner du - å bli mer tabloid enn VG... 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+654231 Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 (endret) Så ler jeg høyt og lenge! http://www.dhgate.co...0b96981d85.html Bestill den direkte fra Kina, fraktfritt! Prisen er under tollavgifter, så da sparte du jammen en god del! Takk meg senere. P.S. DHgate.com er jammen meg en fin plass Endret 26. april 2012 av Slettet+654231 Lenke til kommentar
Morten P Røvik Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Jeg ser at det er noen som etterlyser større bilder. Jeg har testet OlloClip tidligere og du finner større bilder her: http://mortenrovik.senson.no/2012/01/vidvinkel-makro-og-fisheyelinse-olloclip-for-iphone/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg