Gå til innhold

Problemer med Play.com

Anbefalte innlegg

For en ukes tid siden bestilte jeg to DVDer fra Play.com - begge til en verdi under 200 kr. For å unngå toll og avgifter, bestilte jeg i to separate ordrer.

Jeg har bestilt mange ganger i årenes løp på play.com og alltid er varene blitt sendt hver for seg. Denne gangen sendte de imidlertid de to separate ordrene sammen, slik at verdien tilsammen ble ca 350 kr. Dermed måtte jeg måtte betale 204 kr ekstra i avgifter.

At en nettbutikk har denne praksisen har jeg aldri vært borte i før.

Jeg sendte derfor en mail til play, der jeg spurte om dette var vanlig praksis, og da svarte de at vanligvis ble varer som var bestilt i ulike ordrer, men som skulle sendes til samme adresse, sendt sammen. Så beklaget de det inntrufne.

Noen andre som har opplevd denne praksisen fra play eller fra andre firma? Står det eventuelt nevnt noe sted på hjemmesiden at det er slik shippingen utføres? Synes de ialle fall burde opplyst om dette på hjemmesiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri vært borti det. Har bestilt flere ordre samtidig hos Play.com slik du gjorde og fått to separate pakker til under tollgrensa. Tror kanskje du har vært uheldig og fått en ny arbeider eller noe i den duren.

Hvis jeg er i tvil om hva som er praksisen på en nettside pleier jeg å skrive i kommentarfeltet til orderen "Please ship in seperate packages" eller "Please set package value to 20€/"

Tollgrensa bør forøvrig heves. Tror ikke det er blitt endret på siden 70-tallet, og det er litt forskjellig hva man får for 200,- da og nå.

Endret av Dassen
Lenke til kommentar

Det er sikkert som du skriver, at jeg har kommet borti en ny ansatt e.l.

Har aldri vært borti det. Har bestilt flere ordre samtidig hos Play.com slik du gjorde og fått to separate pakker til under tollgrensa. Tror kanskje du har vært uheldig og fått en ny arbeider eller noe i den duren.

Hvis jeg er i tvil om hva som er praksisen på en nettside pleier jeg å skrive i kommentarfeltet til orderen "Please ship in seperate packages" eller "Please set package value to 20€/"

Tollgrensa bør forøvrig heves. Tror ikke det er blitt endret på siden 70-tallet, og det er litt forskjellig hva man får for 200,- da og nå.

Ja jeg har sikkert kommet borti en ny ansatt som ikke er helt kjent med vanlig praksis. Irriterende..

Lenke til kommentar

Jeg har også opplevd dette. Har bestilt mye fra play.com i mange år, men det er først nå i det siste at filmer gjerne blir sendt to og to i samme pakke. Jeg har heldigvis ikke kommet over 200-kroners grensa enda, så jeg har trodd at play.com har kontroll på dette, og sørger for at hvert kolli ikke overstiger 200 kroner. Men dette kan jo tyde på det motsatte...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...