skjelsba Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Etter at jeg fikk min nye R40 i dag trenger jeg å overføre store mengder data fra den gamle maskinen til den nye. En kryssa kabel er vel og bra, men det tar jo litt tid å overføre 20GB på 100Mbit, så derfor lurer jeg på om jeg kan overføre via firewireportene? På mac er det bare å sette i kabelen i begge maskiner og så går resten som en lek, men om en gjør det samme på en PC skjer det ikke stort. Noen som har prøvd, evt vet hvordan jeg skal koble to maskiner sammen via firewire? Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Har aldri prövd dette selv, men har lest at det kan gjöres på denne måten. Bruk firewire som tcp/ip höyreklikk på mine netverksplasser sett opp lik config på begge maskiner, men med forskjellige ip-adresser. Pröv å connect til den andre maskinens ip ved feks å skrive 23.324.321 Vet ikke om det funker, men du kan jo teste. Lenke til kommentar
skjelsba Skrevet 26. august 2003 Forfatter Del Skrevet 26. august 2003 Har aldri prövd dette selv, men har lest at det kan gjöres på denne måten. Bruk firewire som tcp/ip höyreklikk på mine netverksplasser sett opp lik config på begge maskiner, men med forskjellige ip-adresser. Pröv å connect til den andre maskinens ip ved feks å skrive 23.324.321 Vet ikke om det funker, men du kan jo teste. Hørtes jo smart ut. Men må nok vente litt med å prøve. Maskinen jeg fikk var en skikkelig mandagsmaskin pakket i feil eske. Den manglet wlan-kortet samt at det var noe galt med skjermdriverene som fulgte med slik at windows nektet å starte. Sendte hele greia tilbake og håper på å få ny maskin neste uke. Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Tror at hvis du hadde startet overføring med krysset tp så hadde du vært ferdig før du får svar her... Men det er jo et interessant tema uansett da Lenke til kommentar
skjelsba Skrevet 26. august 2003 Forfatter Del Skrevet 26. august 2003 Tror at hvis du hadde startet overføring med krysset tp så hadde du vært ferdig før du får svar her... Men det er jo et interessant tema uansett da Sikkert, men det veldig greit å vite hvordan en gjør det til en annen gang en ikke har så god tid som jeg har nå. Noen som forresten vet når PC-produsenter skal få ut fingeren å begynne å levere skikkelig 6-pins firewire på laptoper istedet for den handikapede 4pins-varianten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå