Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bombesikker bil til 30000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Varebil type brukt av posten. Du får en ganske ny bil med diesel til nesten ingenting.

 

Ellers har jeg kjørt min Saab 9-3 i 5 år, byttet bremser, olje, plugger, pluggledninger, hetter, fordelerlokk og rotor da jeg fikk den. Ikke byttet en skrue etter dette. Bare vanlig vedlikehold.

Lenke til kommentar

Vurderer sterkt en Saab 900, noen som vet om det er registerreim, eller kjede på 2,0 literen?

 

Kjede. Men jeg ville hatt en 9-3. De _ser_ like ut men det er faktisk mer enn 1000 småting som er oppgradert. True story.

 

Men aller helst en 9000. De er om mulig enda mer skuddsikre tror jeg.

Endret av OJ Doe
Lenke til kommentar

Vurderer sterkt en Saab 900, noen som vet om det er registerreim, eller kjede på 2,0 literen?

Kjede. Men jeg ville hatt en 9-3. De _ser_ like ut men det er faktisk mer enn 1000 småting som er oppgradert. True story.

Men aller helst en 9000. De er om mulig enda mer skuddsikre tror jeg.

9000 er bombesikker så lenge man vedlikeholder dem, 900 er derimot bare trøbbel. 9-3 er sterkt forbedret, men er fremdeles basert på Opel Vectra, med de problemer det gir. F. eks er tannstanga montert på torpedoveggen og sliter i stkker denne, kjøreegenskapene er så som så osv.

Lenke til kommentar

Kjøp mercedes w124 :) evighetsmaskin ;)

 

Evighetsmaskinen heter E300 Diesel 1994 mod (95-96 stv) og har 24V OM606 dieselmaskin uten turbo. Disse har 136 hk, og er beryktet for å gå flere millioner km om en følger opp vedlikeholdet! Disse får en dog ikke i fornuftig stand og kjørelengde for kr. 30000,-

 

Vurderer sterkt en Saab 900, noen som vet om det er registerreim, eller kjede på 2,0 literen?

Kjede. Men jeg ville hatt en 9-3. De _ser_ like ut men det er faktisk mer enn 1000 småting som er oppgradert. True story.

Men aller helst en 9000. De er om mulig enda mer skuddsikre tror jeg.

9000 er bombesikker så lenge man vedlikeholder dem, 900 er derimot bare trøbbel. 9-3 er sterkt forbedret, men er fremdeles basert på Opel Vectra, med de problemer det gir. F. eks er tannstanga montert på torpedoveggen og sliter i stkker denne, kjøreegenskapene er så som så osv.

 

Saab 9000 er langt fra feilfri, men det er en fantastisk bil! :) Søstrene heter Fiat Croma og Lancia Thema, så det sier vel litt... Opel Vectra er jo et kvalitetsprodukt til sammenligning!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

Audi 100 C3 fra et av de siste produksjonsårene. Komfortabel, lettskrudd og solid tysker som går mange mil med litt sporadisk vedlikehold.

Lenke til kommentar

Generelt sett kan det være faenskap med alt du kjøper av bruktbil for kr. 30.000,-. De beste kjøpene jeg har hørt om til sånne penger, er gjerne litt eldre japanske biler med veldig lav km, typisk eid av pensjonister og stått i garasje, tektylert med komplett servicehefte.

 

Et annet tips er varebiler ala, Partner, Berlingo, Combo, Kangoo osv. Her kan du få ganske ny bil for en rimelig penge, særlig om man rengjør og fikser litt småskader på en tid. yrkesbil. Hadde Combo mens jeg studerte, og billigere bilhold er vanskelig å få. 0,5l/mil og bremser, foringer osv. på biltema! Forsikring kr. 1.500,-!

Lenke til kommentar

Hei, er på utkikk ettter ny bil, jeg kan bruke maks 30000 tusen. Vil ha en bil som bare går og går, utseende er uvesentlig jeg er ute etter teknisk kvalitet. Spiller ingen rolle om det er stasjonsvong eller varebil. jeg kjører alt.

 

Hva med leasing?

Lenke til kommentar

Leasing er et produkt utviklet for at bedrifter ikke skal få store innhugg i egenkapitalen ved invisteringer, og at regnskapene dermed ser bedre ut. Dette kan være lønnsomt for en bedrift.

 

Privat leasing er i 99% av tilfellene jeg kjenner til, betydelig dyrere enn vanlig lånefinansiering. I tilegg er du stuck med bilen i avtaleperioden, og vil du på død og liv ut, må du betale en kompensasjon for dette. Videre er det vanligvis også krav om et kontantinskudd ved tegning av avtalen, på ca. 10% av verdien. Endelig, dersom man går på en 3år/45.000km leasing med tilbakelevering, hører jeg gang på gang om at forhandler krever kompensasjon for den minste ripe i lakken, utslitte dekk osv.

 

Dersom man skal ha bil til kr. 30.000,- så er ikke leasing så aktuelt. Tenker man derimot å forbruke rundt kr. 150.000,- på faste kostnader bil med 0 i restverdi de neste tre årene, så er leasing et alternativ.

 

Det er en del høyt utdannede økonomer som påstår at privat leasing kan være lønnsomt, men jeg antar at det er samme gjengen som gav oss såkalte "strukturerte spareprodukter" en gang i tiden.

 

For den som ønsker å ha en fast sum og ingen problemer, er langtidsleie et bedre alternativ. Her er alle kostnader utenom drivstof inkludert i leien.

 

Dersom trådstarter får en E11 eller E12 Corolla som ser fornuftig ut for pengene sine, må det være et meget godt råd ut fra de behov og økonomiske rammer som beskrives.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...