Parafly Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Hjelp. har maskin med Abit KA7-100 atolon 800 nettverkskort ati all in wonder 128 30 gb disk SCSI kort til scsi brenner Plextor 384 mb ram Creative 128 pci lyd win xp proff. Får ikke lyd, i 98 alt ok. i ME delvis ok lyd, kutter av og til.i XP ingen lyd ?? *Har tatt ut alle andre kort, kun skjermkort igjen. *oppdatert bios.XP.Lydkortetdrivere og ny via drivere. * Har prøvd annet skjermkort * prøvd 2 andre lydkort ( samme type) * reinstallet XP Men uanset får jeg ikke lyd ( cd. systemlyd oppstart osv.)Men win media player henger seg Men det rare er at kortet er helt ok. i enhetsbehandlingen, aktivert og ingen konflikt. Hva i alle dager er feilen?? Hovedkort? Bios? Jeg gir snart opp. Hellllpp. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Dette er sikkert ikke løsningen i ditt tilfelle, men en gang i tiden så spurte noen venner av foreldrene mine og jeg kunne komme bort til dem for å fixe PC-en dems. De har nemlig mistet lyden. (de fikk først en som jobbet med data til å fixe det, men greide ikke). Da jeg kom bort klikket jeg på høytalerne (ved windowsklokken) Og alle [] var krysset. For de trodde nemlig at det var sånn man aktiverte den. Men det er som de fleste vet Mute :wink: Tror det var win 95, da stod det kanskje ikke så tydelig som det gjør i Win XP da. Forstår jeg deg ritkig nå ? Du har 3 OS på maskinen din, og i de andre OSene så fungerer lyden, men ikke i Win XP ? Lenke til kommentar
walestr Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Hei Har samme HK som deg og har creative sb live. Hadde og problemer selv om det var ok i d.manager. Avinnstalerte lydkortet og lastet stand alone driver fra creative.com UTEN å akseptere at WinXP fikk fixe problemet ved oppstart. Altså WinXP sier at den har funnet ny hardware IKKE last dette , men stand alone driveren fra creative og alt var i orden. Lykke til Roger [email protected] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå