Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Muntlig eksamen i Engelsk - Love & friendship

Anbefalte innlegg

Jeg har fått oppgave i Engelsk muntlig eksamen og håpte på noen tips til hvordan jeg kan løse oppgaven så bra så mulig! Eksamensoppgaven skal presenteres på Torsdag.

Her er oppgaveteksten:

Love and friendship

Give a presentation where you reflect upon the theme, in literature, newspapers, textbooks and in the real world. Discuss the topic, using information and examples. Use different sources to justify your agruments. Include your personal opinion.

1. Det jeg lurer på her er om noen kan forklare litt bedre om hvordan jeg kan løse oppgaven (hvis mulig)
  2. Noen bra bøker rundt tema Love and friendship
  3. Noen bra filmer rundt tema Love and friendship
  4. Noen som har erfaring rundt tema og/eller Engelsk eksamen!

Takk for alle svar! :)

p.s hvis jeg skal legge til Eksamensinstruks så bare si ifra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det er vel sånn det er, men jeg kan vel da lage noe rundt Romeo & Julie da? Må jo også prøve å skrive om kjærlighet og vennskap. Noen tips om hvordan jeg kan lage en bra problemstilling rundt temaet?

edit: har kanskje tenkt noe sånn som "Is it possible to og through life without forming close relationships?" eller noe i den dur, men jeg skal lese gjennom kapittelet i boken om Love and frienship, men er fortsatt takknemlig for alle svar =)

Endret av SoFAEN
Lenke til kommentar

Ja det er vel sånn det er, men jeg kan vel da lage noe rundt Romeo & Julie da? Må jo også prøve å skrive om kjærlighet og vennskap. Noen tips om hvordan jeg kan lage en bra problemstilling rundt temaet?

edit: har kanskje tenkt noe sånn som "Is it possible to og through life without forming close relationships?" eller noe i den dur, men jeg skal lese gjennom kapittelet i boken om Love and frienship, men er fortsatt takknemlig for alle svar =)

Hmm.Kansje du kan ta med deg litt om forfatteren:William Shakespeares.

Den siste filme jeg så er titanic, Du kan kanskje ta den med, men jeg er litt usikker på om den er kjærlighet.

men i alle fall så anbefaler jeg deg å gå til biblioteket, Du finner helt sikkert noe nyttig der.

Lykke til :)

Endret av Omar1995
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...