walaker Skrevet 24. april 2012 Rapporter Del Skrevet 24. april 2012 Hei jeg sliter veldig med lav fps på Battlefield 3, den ligger mellom 15-30 fps. Jeg har nylig lagt inn Windows 7 Enterprise da hele oppsettet er nytt. Oppløsningen er spiller på er: 1920x1080 og alt annet på max. Specs på pcen: Asus P9X79 i7 3930k @ 4,5 GHz Patriot 8 x 4GB 1600 MHz XFX R7950 Kingston HyperX 120 GB Samsung f3 1tb CM412S CM ATCS 840 XFX 1250W. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 24. april 2012 Rapporter Del Skrevet 24. april 2012 Skru av msaa, det knuser ytelsen på amd kortene Lenke til kommentar
walaker Skrevet 24. april 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. april 2012 Så det er vanlig fps med det kortet? Vil det hjelpe mye og kjøpe ett til? Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 24. april 2012 Rapporter Del Skrevet 24. april 2012 virker en smule lavt, men så er dessverre amd et stykke bak nvidia på nettopp BF3. Har du overklokket kortet ditt? Skal klokke veldig godt den nye 7000 serien. Lenke til kommentar
walaker Skrevet 24. april 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. april 2012 Har ikke klokket skjermkortet enda, satt det inn igår så har bare fått prøvd litt i bf3. Men jeg får bare prøve å klokke det litt og se om det blir noe bedre. Hvis ikke får jeg få tak i ett til. Hvilket program bør jeg bruke får og overklokke skjermkortet? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. april 2012 Rapporter Del Skrevet 24. april 2012 det er alt for lavt, du skal ha mye mer enn det. hva skjer om du senker innstillingene i spillet Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 24. april 2012 Rapporter Del Skrevet 24. april 2012 Her må det være en driver-feil. Et 7950 skal så absolutt klare å kjøre BF3 med høyere fps, selv online. Slett driverne dine og installer på nytt, pass på så du installerer riktig driver og at alle andre (gamle) er slettet. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 24. april 2012 Rapporter Del Skrevet 24. april 2012 Jeg har det samme skjermkortet som deg, husker ikke helt hvor mye fps det var med stock speed, men skal ligge et sted mellom 40-60 med 1920x1200 alt på fult uten motion blur. Det er noe som er veldig galt. Du får feilsøke litt. Lenke til kommentar
walaker Skrevet 24. april 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. april 2012 Hei igjen, fikk lasta ned noe beta drivere og da ble det veldig mye bedre. Og hvis jeg tok av msaa så gikk det helt smooth. Tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
dopus Skrevet 24. april 2012 Rapporter Del Skrevet 24. april 2012 Med mitt "gamle" 6950" fikk jeg massivt fps dropp i bf3 med 12.3 driverne...gikk tilbake til 12.2 driverne så fikk jeg en fps økning på rundt 20 med mine settinger. hvilke beta drivere var det du innstallerete...muligens det er løsningen for å ha nyeste fixene , og beholde fpsen jeg har med 12.2 driverne. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 24. april 2012 Rapporter Del Skrevet 24. april 2012 Litt OT, men har motion blur mye innflytelse på generell ytelse i BF3? Jeg har skrudd det av siden jeg hater det som pesten, men bare lurer... Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. april 2012 Rapporter Del Skrevet 24. april 2012 Litt OT, men har motion blur mye innflytelse på generell ytelse i BF3? Jeg har skrudd det av siden jeg hater det som pesten, men bare lurer... Sist jeg prøvde det var det en målbar forskjell på 1-2 fps ved 60 fps-tallet. Flyten i spillet var langt bedre med Motion Blur aktivert ved 60 fps. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 24. april 2012 Rapporter Del Skrevet 24. april 2012 Motion blur gjør jo ingen nytte enn å få ting til å se grøt ut. Vil jeg ha det, så kan jeg bare ta av brillene, hehe. Det har ikke så mye å si for fps'en i spillet. Noen liker det, andre ikke. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. april 2012 Rapporter Del Skrevet 24. april 2012 Motion blur gjør jo ingen nytte enn å få ting til å se grøt ut. Vil jeg ha det, så kan jeg bare ta av brillene, hehe. Det har ikke så mye å si for fps'en i spillet. Noen liker det, andre ikke. Implementert rikting vil Motion Blur fungere bra og gi inntrykk om bedre bildekvalitet. BF3 er et spill som har god implementert motion blur, Crysis og WARHEAD er andre spill med godt implementert motion blur. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 24. april 2012 Rapporter Del Skrevet 24. april 2012 Jeg syns det blir mer realistisk med motion blur, men blir vanskeligere å sikte med motion blur på. Liten bevegelse så blir ting uklar. Du har sikkert rett i at bildekvaliteten blir bedre, en ting er sikkert, det har ikke så mye innvirkning på fps i spillet. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 24. april 2012 Rapporter Del Skrevet 24. april 2012 Motion blur gjør jo ingen nytte enn å få ting til å se grøt ut. Vil jeg ha det, så kan jeg bare ta av brillene, hehe. Det har ikke så mye å si for fps'en i spillet. Noen liker det, andre ikke. Implementert rikting vil Motion Blur fungere bra og gi inntrykk om bedre bildekvalitet. BF3 er et spill som har god implementert motion blur, Crysis og WARHEAD er andre spill med godt implementert motion blur. Mhm, samme (bruksområde) som Depth Of Field i bl.a. Borderlands. Grafikkmotoren (eller det de har gjort med den) klarer ikke å presse ut pen nok grafikk på dagens maskinvare, så de "jukser" det til. Kan ikke si at jeg liker utviklingen... Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. april 2012 Rapporter Del Skrevet 24. april 2012 Motion blur gjør jo ingen nytte enn å få ting til å se grøt ut. Vil jeg ha det, så kan jeg bare ta av brillene, hehe. Det har ikke så mye å si for fps'en i spillet. Noen liker det, andre ikke. Implementert rikting vil Motion Blur fungere bra og gi inntrykk om bedre bildekvalitet. BF3 er et spill som har god implementert motion blur, Crysis og WARHEAD er andre spill med godt implementert motion blur. Mhm, samme (bruksområde) som Depth Of Field i bl.a. Borderlands. Grafikkmotoren (eller det de har gjort med den) klarer ikke å presse ut pen nok grafikk på dagens maskinvare, så de "jukser" det til. Kan ikke si at jeg liker utviklingen... Depth of Field er en teknikk som øker realismen, og er sjelden besparende på ytelsen (Metro 2033 er et utmerket eksempel på dette). Men brukt riktig vil det absolutt kunne øke grafikken og ytelsen samtidig. Problemet er at ingen maskinvare er istand til å bruke kompliserte 3D-modeller på større avstander, den første løsningen for å øke draw distance er Level of Depth så man har flere "nivåer" på en modell med økende ytelseskrav og bedre utseende. At grafikken i BF3 er noe slikt som 100 ganger penere enn grafikken i BF:1942 kommer mer av optimaliseringer og triks man har lært seg enn ren regneytelsesforbedring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå