Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kastet ut fra skolen - Klassekamratene mine er i avisa og skryter om sin jobb.

Anbefalte innlegg

Hei. Leste lokalavisa for noen dager siden, og jeg føler at jeg må dele med meg med noe som virkelig plager meg. Har egentlig ikke noen spørsmål å stille, men jeg skriver det uansett og håper at dere tar dere tid til å lese:

Høsten år 2010 ville ikke videregående ha meg som elev lengre. Grunnen var at jeg ikke møtte opp til timene, var borte enkelte dager, var alkoholpåvirket 1 gang og måtte betale tilbake et par måneders studiebidrag da jeg ble utkastet av disse årsakene. Fikk en egen assistent som skulle hjelpe meg mens jeg fortsatt gikk på skolen, dette funket ikke særlig bra.

Så skolen valgte til slutt å kutte ut meg som elev.

Som sagt så stod det i lokalavisa for noen dager, to sider om mine 5 klassekameraters lykkelige liv. Dette er personer som jeg ikke kjenner spesielt godt, vi omgås ikke med hverandre. De går ut videregående til sommeren og tydeligvis får alle 5 en fin jobb på forskjellige fabrikker når de er ferdige med skolen.

Jeg har nå insett at jeg gjorde en enorm feil ved å ikke møte opp på skolen og ikke gjøre det jeg burde ha gjort når jeg vel var der. Nå sitter jeg her, snart 2 år senere, uten jobb og utdannelse. Og den eneste jeg kan legge skylda på er meg selv.

Har vært litt nedstemt i flere år av ulike grunner, men ikke noe spesielt alvorlig. Når jeg ser mine tidligere klassekamerater i lokalavisa der de skryter om at de har blitt lovet jobb med en gang de er ferdige med skolen gjør ikke saken bedre. Akkurat nå er jeg veldig skuffet, lei meg og forbanna på meg selv. Hvorfor er jeg så mye dårligere enn alle andre?

Jeg føler meg rett og slett som en verdiløs jævla boms. En slik fyr som ingen trenger, en slik fyr som aldri skulle blitt født. En slik fyr som ikke har noen grunn til å leve. Jeg er rett og slett verdiløs, duger ikke til noe som helst.

Og om det er av betydelse så kan tillegge at jeg er 20 år gammel, gutt.

Nå kommer dere sikkert til å spy galleblære over meg, men det kan jeg akseptere.

Anonym poster: 3ae2b3615254f75cdf3b6560b79ba9cf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker da som om du er oppegående med god selvinnsikt, og at du har lært av dine feil. Jeg har derfor stor tro på at du kan fullføre den utdannelsen du vil ha, og få deg jobb.

Jeg har forresten heller ikke fullført videregående på tradisjonelt vis. Jeg måtte slutte på grunn av sykdom, og da jeg ble frisk (var syk i nesten 2 år), hadde jeg rett og slett ikke noe interesse av å gå på skolen; følte jeg hadde kommet veldig på etterskudd. Det jeg gjorde var at jeg fikk meg jobb (lærling), og tok de fagene jeg manglet som privatist. Nå har jeg en jobb jeg liker med helt grei lønn, i tillegg til at jeg har papirer på at jeg kan noe.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...