Jajakanskjedet Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Hei! Jeg har sett en del fiskefilmer de selger i norske butikker, og har funnet ut at standarden er ganske lav, og det virker som det ofte er privatpersoner som har gitt ut filmene. Det jeg lurer på er å gjøre det samme, men hvordan begynner jeg? Rekner med man må kontakte noen som kan produsere dvdene osv? Er det noe som helst slags forteneste på dette (om man selger litt selvsagt)? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Videokamera og DVD-brenner? Kva du treng for å produsere DVD-ane er litt avhengig av kva du får til sjølv og kor mange DVD-ar du vil gi ut. Meiner du forresten produsere som i å brenne mange eksemplar eller meiner du produsere som i ein produsent som tek seg av plannlegginga av prosjektet? For å selge filmane så må du enten skaffe deg avtale med ein forhandlar, eller så må du selge på postordre/nettbutikk. Litt avhengig av kor mykje du planlegger å selge så bør du vurdere å opprette eit selskap. Du må også sette deg inn i regelverket, både når det gjeld skatteregler, åndsverkslova og kjøpslova. Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 24. april 2012 Forfatter Del Skrevet 24. april 2012 Om en produsent tar seg av plannlegginga av prosjektet, hva innegår dette? Er det enkelt? Er det dyrt? Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Er jo bare å sette i gang å lage deg video det da. Lag videoen, redigere, klipp og sett sammen. Lag en master DVD som du sender til et firma som hjelper deg med å lage antallet du trenger samt omslaget. Registrer deg i Brøndesund og start å selg filmen din. Lykke til.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå