Gå til innhold

M&B Warband : Napoleonic War

Anbefalte innlegg

Mount-and-Blade-Warband-Napoleonic-Wars-banner.jpg

Det har kommet ny mod til M&B som tar for seg Napoleonskrigene. Her kan man spille med over 200 stykker samtidig på store åpne brett som infanterist, kavaleri, flaggbærer, artillerist eller musiker for å inspirere troppene! Spesielt kult er det når man får i gang litt taktikk og angriper enorme forsvarsverk med hundrevis av hylende soldater som har bajonetten klar.

Man har ofte bare et liv, våpnene er upresise og det tar lang å lade om så samarbeid er essensielt. Er man heldig og kommer på en server med kompetente spillere kan man organisere formasjoner og marsjere i linjer som er veldig intenst. Lyden er bra, og det er god trøkk i musketten mens musikere (trommer, trompeter, sekkepiper, fløyter) inspirerer med kjente sanger brukt under Napoleonskrigene. I bakgrunnen kan man også slå på kjente klassiske sanger (inkludert Edvard Grieg) hvis man ønsker å roe ned nervene, men det kan fjerne litt av innlevelsen.

Grafikken fungerer helt greit. Uniformene er flotte og musketten får en realistisk røykpuff når du skyter. Treffer du bakken kjenner du kraften og røyken hengende igjen. Når slaget nærmer seg slutten ligger det hundrevis av blodige lik over hele slagmarken.

Spillet fungerer likevel overraskende bra, og jeg merket ikke noe lagg med alle innstillingene på fult enda det var hundrevis av soldater på skjermen samtidig.Selv modsamfunnet er allerede i gang med å lage nye baner og diverse forbedringer for å forlenge holdbarheten.

Spillet er uten tvil verdt en titt hvis du er glad i historie, store slag og samarbeid. Hvis du fortsatt lurer foregår hele spillet online, og man kan velge mellom DM, TDM, Capture the Flag, Battle mode, Siege og Conquest. Mine favoritter er uten tvil Siege og Battle mode.

(Noen bilder)

Mount-and-Blade-Warband-Napoleonic-Wars-DLC-Announcement-Trailer_6.jpg

Mount-and-Blade-Warband-Napoleonic-Wars-DLC-Announcement-Trailer_2.jpg

mbwarband_napoleonicwars6_21587.nphd.jpg

Mount___Blade_Warband__Napoleonic_Wars_Announcement_Trailer_HWC_StartScreen.jpg

Videoanmeldelse:

http://www.youtube.com/watch?v=fTnJXZ8LDG8&feature=g-u-u&context=G27204b9FUAAAAAAAMAA

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette spillet må alle ha, ellers dreper jeg denne uskyldige Hitleren.

Jeg setter Gunfreaks seal of aproval på realismen i spillet, uniformene er spot on.

Eneste jeg har å klage på er Franskmennenes uniform, de bruker Bardin uniformen, noe som bare ble brukt i 1815, noe som gjør at de franske uniformene er fra 1815, mens resten av uniformene er fra 1812-1814

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde et drit kult spill i dag, spillte som artillerist.

For å bruke artilleriet trenger man minst to spillere, en train driver, som trakker kanonen dit den skal,. og en gunner. Når kanonen er på plass, velger man ammo fra en ammo boks, for kanoner er det rund kule eller canister, for haubitser er det granat eller canister. Du legger ammoen i løpet, stapper skuddet ned i løpet med en ladestav, Så sikter man of fyrer av, så må man gjøre det samme neste skudd også, men da må man også dytte frem kanonen igjen fordi rekylet har dytta den bakover.

Jeg spillte som russist artillerist sammen med 8 andre, jeg var lader sammen med 5 andre, vi hadde også en offiser og to train drivers. Vi hadde en 6pdr kanon og en haubits.

Vi drev å ladet og skøyt så fort vi kunne, og begynnte å gjøre skade på fiendens infanteri, når fiendens artilleri siktet seg inn på oss, snart begynnte kanon kuler å meie oss ned, men vi forsatte å lade, selv om vi viste at nesten skudd kunne drepe oss, Jeg drev å ladet og rett som var var ble en av mine med artilerister meiet ned og skriker mens han dør.

Til slutt ble jeg også meiet ned, men vi drepte kanskje 20 av de 60 fiendene vi slåss mot.

Alle 5 gangene vi spillte som artillerister vant vi kampen, det er sikkelig team work fordi bare han som skyter kanonen får killsa, så vi som ikke skyter får 0 kills, men vi er med på å vinne slaget.

Lenke til kommentar

Jeg må også nevne en game mod jeg prøvde først i sted, den heter Commander battle, den gir HVER SPILLER, 5 eller flere AI soldater å kommandere, når du da har 50+ spillere alle med sine soldater, blir hærene enorme, du gir ordere for formasjon, skyting osv. Max antall soldater og spillere er 2000!!!! 2000 soldater i et treide/FPS spill.

Lenke til kommentar

Veldig kult spill ja. Har spillt Mount & Musket (modden det er basert på) i snart et år.

Ganske artig å løpe rundt på public-serverne, men det er utrolig mye artigere å spille i et regiment (ordet claner bruker om seg i dette spillet). Vi har ukentlig i hvertfall et stort slag med flere andre regiment, som regel med 200 spillere totalt samt treninger og/eller 1v1-slag mot andre regiment. Det kjempes altså i linjer, og det finnes en del videoer på youtube - søk på napoleonic wars (eller mount & musket) line battle.

Her er en liten video fra noen måneder tilbake med regimentet jeg er i (videoen er fra M&M-modden, ikke NW):

http://www.youtube.com/watch?v=SPV3urKEV64

Mot slutten av mod-tiden (før NW ble annonsert for en måneds tid siden) da det ofte ikke var mer enn 100-200 spillere på, var det fortsatt slike store slag som ble arrangert hele tiden. Så det er et clan-miljø som er utrolig stort i forhold til spillerbasen her. Vil absolutt anbefale folk å sjekke dette.

Regimentforumet (for informasjon om regimentene):

http://forums.talewo...php?board=283.0

For en smakebit er det hver mandagskveld i 19-20-tida og utover en event alle som vil kan være med i, om man er med i et regiment eller ikke. Mer info her:

http://www.flyingsqu....php?f=18&t=160

Lenke til kommentar

Er derer bare i linje, eller sender dere ut noe lett infanteri foran linja?

Jeg ble jævlig pissed jeg var på en server, hvor jeg kontrolerte et rifle kompani, altså lett infanteri, jeg spredde ut soldatene mine i skrimish order.

Men da fikk jeg beskjed av server admin at jeg ikke fikk lov til å gjøre det, jeg prøvde å forkare at det er slik lett infanteri slåss, men han truet med å banne meg fordi "det irriterte de andre spillerne"

Jeg logga meg av den serveren med en gang, heldgivis er det den eneste serveren jeg har funnet som hadde den regelen.

Lenke til kommentar

Kommer an på. På organiserte linebattles har vi regler på det. Light infantry/jaegers, etc. sloss selfølgelig litt spredt ut, det som begrenses er antallet på dem.

Men et linebattle med 150-200 spillere er ganske annerledes enn et commander battle da, og det er hovedgrunnen til at jeg har spillt Mount & Musket, og nå Napoleonic Wars i et år. Det er ofte utrolig gøy å være med på. Selv om NW i seg selv er solid, kommer det virkelig inn i sitt element med 200 spillere som spiller som et lag.

Går alltids an å bli med i et regiment for å prøve. Vil anbefale et line infantry/guards-regiment med mindre du er veldig lidenskapelig for de andre klassene, da de har det litt vanskeligere med å finne events, generellt.

Lenke til kommentar

Kommer an på. På organiserte linebattles har vi regler på det. Light infantry/jaegers, etc. sloss selfølgelig litt spredt ut, det som begrenses er antallet på dem.

Men et linebattle med 150-200 spillere er ganske annerledes enn et commander battle da, og det er hovedgrunnen til at jeg har spillt Mount & Musket, og nå Napoleonic Wars i et år. Det er ofte utrolig gøy å være med på. Selv om NW i seg selv er solid, kommer det virkelig inn i sitt element med 200 spillere som spiller som et lag.

Går alltids an å bli med i et regiment for å prøve. Vil anbefale et line infantry/guards-regiment med mindre du er veldig lidenskapelig for de andre klassene, da de har det litt vanskeligere med å finne events, generellt.

Ok jeg vil være med i et regiment, hva heter det du er med i, og har dere hoppet over til NW eller spiller dere bare mount and musket enda?

Lenke til kommentar

Hadde min første line battle i går, det var ganske ubehaglig, vi hadde bare 1 kanon, og ingen kavaleri, så vi måtte gjemme oss i en compond, men brittene hadde 2 kanoner, en howitzer og 2 rakkter, og de bombaderte componden, hele tiden gikk det av ekplsjoner inne i byggingene, som tok ut flere av oss.

Lenke til kommentar

En annen ting som er morsomt er at jeg faktisk har malt flere av enhetene i spillet.

Franske Cuirassiers

cuirassiers001.jpg

Prøysiske death head hussars

finishedprussian005.jpg

Britiske heavy og light dragoon

DSC_0019.jpg

FUCK YEAAHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jeg savner dagene når jeg malte i flere timer pr dag og hørte på musikk,

Synd at det var så dyrt så jeg måtte gi meg, kanskje jeg skal ta det opp,

(skulle det for lenge siden men butikken som solgte det var lagt ned for mange år siden :(((

Får bare bestille online, sucks donkeyballs

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Det kommer ann på hvor dyrt du vil ha det, du kan gjøre det drit bilig, kjøper du plastic kits i 20mm størrelse får du kanskje 300 soldater for 300kr. men de er ikke alle like detaljerte, noen har historsike feil osv, pluss at de er laget i såkalt "myk plastik" Men det finnes folk som sverger til disse figurene.

Så har du 15mm, de dyreste gode 15mm figurene koster ca. 5kr stykke, men det er bare et merke som er så dyrt, du får dem til også 2.5kr stykke, altså halv pris fra de dyreste.

28mm hard plastikk figurer er også nå populært, du får dem i flere perioder og pris klasser, du har romere og barbarer, du har makedonere og grekere, du har middels alderen, renssansen, 1800 tallet, samt masse napoleoincs, du kan nå få Britter, franskmenn, østrikere, prøysere og russere i plastikk, plastikk er ca. halv pris av metal, altså ca. 5kr stykke, eller samme prisen som de beste 15mm figurene.

Bor du i oslo området, har vi nå fått i gang semi ofte spilling, det er også en butikk i oslo som selger litt plastikk figurer, for det meste napoleonics, ww2 and romere osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...