Gå til innhold

Kjøp av FILM/GAME PC.

Anbefalte innlegg

Heisann. Tiden er inne, PC'en min har blitt ødelagt, og jeg skal kjøpe en ny.

Oppsettet jeg har laga finner du/dere her.

Det jeg lurer på er følgende;

1) Hva er det som evt. blir flaskehalsen her? Kan ikke velge skjerm som er dyrere da fatter'n nekter å bestille. Ville det ha blitt stor flaskehals?

2) Nettverkskabelen, vil den funke bra til gaming og holde seg stabil?

3) La inn en antistatisk beskyttelses sak, hvor skal jeg feste den? Kompisen har kabinettet jeg har valgt og sier jeg kan feste den hvor som helst og at lakkeringen ikke har noe å si. Altså jeg kan bare feste den et eller annet sted, stemmer det?

4) Hvor stor vil musematta jeg har valgt i CM? Klarer selv ikke å regne ut.

5) Er skruetrekkeren såkalt "overkill"?

Håper dere tar tid til å lese og unnskyld hvis det er for langt.

Og sist men ikke minst, HVORDAN få foreldrene mine til å bestille dette her? Jeg betaler selv, c.a 50% (vi skal ta delbetaling, og jeg har gitt han 2000 kroner på forhånd, og skal selge ting og gi etter at månedene går. Hvordan snakke de til å kjøpe det, og bevise at jeg faktisk klarer å bygge en hel PC?

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke svare på om oppsettet er bra eller ikke, men det jeg kan fortelle deg er at du burde vente litt

Ivy Birdge kom ut i dag, og burde være i butikkene snart. Ivy bridge er den nye Intel prossesoren, som er en oppgrading fra i5 og i7, og det sies at de vil ha samme pris som de gamle + at de yter enda bedre.

Endret av Hobbypc
Lenke til kommentar

Kan ikke svare på om oppsettet er bra eller ikke, men det jeg kan fortelle deg er at du burde vente litt

Ivy Birdge kom ut i dag, og burde være i butikkene snart. Ivy bridge er den nye Intel prossesoren, som er en oppgrading fra i5 og i7, og det sies at de vil ha samme pris som de gamle + at de yter enda bedre.

Skal tenke på det. Vet ikke om jeg gidder da.

Lenke til kommentar

det er alltid en flaskehals, en ting vil alltid være det som stopper ytelsen fra å gå oppover, det er ikke noe å bekymre seg over.

nettverkskabelen kan jeg ikke uttale meg om er best eller dårligst, men den funker sikkert.

bare fest armbåndet hvilket som helst sted på kabinettet, selv om det er lakkert der.

virkelig? mm til cm... 100mm = 10cm. musematta er 32cm x 27cm. dette lærte vi på barneskolen...

alltid fint å ha skrutrekkere. men til dette vil det egentlig holde med en middels stor skrutrekker (stjerne, kryss, phillips, hva du enn har lyst til å kalle det (hvis du ikke forstod det så er de navnene betegnelser på det samme)

Endret av olestokk
Lenke til kommentar
Hvordan snakke de til å kjøpe det, og bevise at jeg faktisk klarer å bygge en hel PC?

Ikke for å være krass, men slik du skriver innlegga dine, at du ikke klarer å regne ut musematte størrelsen din til centimeter og at du setter spørsmål ved om skrujernet er overkill - leder meg til å tro at du ikke er i stand til å bygge en hel pc.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Heisann. Tiden er inne, PC'en min har blitt ødelagt, og jeg skal kjøpe en ny.

Oppsettet jeg har laga finner du/dere her.

Det jeg lurer på er følgende;

1) Hva er det som evt. blir flaskehalsen her? Kan ikke velge skjerm som er dyrere da fatter'n nekter å bestille. Ville det ha blitt stor flaskehals?

2) Nettverkskabelen, vil den funke bra til gaming og holde seg stabil?

3) La inn en antistatisk beskyttelses sak, hvor skal jeg feste den? Kompisen har kabinettet jeg har valgt og sier jeg kan feste den hvor som helst og at lakkeringen ikke har noe å si. Altså jeg kan bare feste den et eller annet sted, stemmer det?

4) Hvor stor vil musematta jeg har valgt i CM? Klarer selv ikke å regne ut.

5) Er skruetrekkeren såkalt "overkill"?

Håper dere tar tid til å lese og unnskyld hvis det er for langt.

Og sist men ikke minst, HVORDAN få foreldrene mine til å bestille dette her? Jeg betaler selv, c.a 50% (vi skal ta delbetaling, og jeg har gitt han 2000 kroner på forhånd, og skal selge ting og gi etter at månedene går. Hvordan snakke de til å kjøpe det, og bevise at jeg faktisk klarer å bygge en hel PC?

Takk.

1) Alt ser greit ut men du burde kanskje vurdere å vente på Ivy Bridge. Men dersom du trenger en PC nå så er det ikke en enorm forskjell mellom Sandy og Ivy bridge. Ditt valgt.

2) Jeg har aldri hørt om relativt nye kabel som er så dårlige at den påvirker ytelsen i gaming. Med andre ord så burde den funke bra.

3) Jeg har tuklet med PCer i cirka seks år aldri brukt antistatisk beskyttelse og mener det er bare tull.

4) ...

5) Det er ikke overkill men dersom du har en skrutrekker liggende et sted så burde den være god nok. Jeg bruker bare noen billige 15-20 år gamle skrutrekkere som jeg fant i huset..

Lenke til kommentar

Vil skjermen være flaskehals eller andre ting

En skjerm kan ikke påvirke ytelsen til PCen men den har en direkte relasjon til responstiden når du beveger musen og bildekvaliteten. Men med bare 5ms responstid så går det nok fint. Alt ser greit ut.. Dersom du vil ha noe bedre så må du bruke mer penger. Google reviews av skjermkortet og CPUen for å fastslå hvor god ytelse de har.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Vil skjermen være flaskehals eller andre ting

En skjerm kan ikke påvirke ytelsen til PCen men den har en direkte relasjon til responstiden når du beveger musen og bildekvaliteten. Men med bare 5ms responstid så går det nok fint. Alt ser greit ut.. Dersom du vil ha noe bedre så må du bruke mer penger. Google reviews av skjermkortet og CPUen for å fastslå hvor god ytelse de har.

ok takk skal kjøpe alt nå

Lenke til kommentar

men vil høre litt mer først

ok? hva vil du høre?

Det mangler hardisk, hvis du ikke har en liggende da.

Husk at du trenger Thermal Paste til CPUen. Mange som glemmer dette.

Det kommer ferdig på CPU kjøleren som følger med CPU.

Endret av Zorgeir
Lenke til kommentar

men vil høre litt mer først

ok? hva vil du høre?

Husk at du trenger Thermal Paste til CPUen. Mange som glemmer dette.

Det kommer ferdig på CPU kjøleren som følger med CPU.

Den pre-applied thermal pasten er forferdelig dårlig og dersom han kjøper en aftermarket kjøler så trenger han thermal paste.

Lenke til kommentar

Den pre-applied thermal pasten er forferdelig dårlig og dersom han kjøper en aftermarket kjøler så trenger han thermal paste.

La oss holde ting som ikke har med denne tården å gjøre i en annen tråd.

Til tråd starter.

har du tenkt på om du skal ha hardisk eller DVD/CD ROM?

Endret av Zorgeir
Lenke til kommentar

La oss holde ting som ikke har med denne tården å gjøre i en annen tråd.

Til tråd starter.

har du tenkt på om du skal ha hardisk eller DVD/CD ROM?

Med tanke på det faktum at min påstand er direkte relevant i forhold til TS sitt utvalg av hardware så tar du feil. Det er veldig irriterende at du forsøker å få meg til å framstå som noe annet enn relevant. Les før du skriver.

Lenke til kommentar

Med tanke på det faktum at min påstand er direkte relevant i forhold til TS sitt utvalg av hardware så tar du feil. Det er veldig irriterende at du forsøker å få meg til å framstå som noe annet enn relevant. Les før du skriver.

Skjønner ikke helt problemet ditt jeg? Skal kverulere med alt og alle selv om du ikke har noe sak...

Kjølepastaen som følger med er grei nok, "case closed!"

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...