Omnithunder Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Det er flere leverandører som selger rimelige mobile trådløsroutere med abonnement. Da slipper du å forholde deg til annet enn WLAN-trådløsnett (simkort i routeren). Netcom har en slik løsning med router for et par hundre kroner og 249.- pr måned for 3G. Men da har du vel nedlastningsgrense på 6 GB før hastigheten blir strupet ned? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Den er 8GB pr dato. 3G/4G er en delt ressurs som må strupes dersom det blir nok brukere pr basestasjon. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Den er 8GB pr dato. 3G/4G er en delt ressurs som må strupes dersom det blir nok brukere pr basestasjon. Med den løsningen jeg har foreslått har du foreløpig ikke en slik grense. Det er selvfølgelig rett som du sier at hastigheten reduseres i takt med antall brukere pr basestasjon, men det har enda ikke vært et problem for meg. Jeg ser nett-tv daglig, samt laster ned en god del, så for meg vil 8 GB forsvinne i løpet av 3-4 dager. Håper bare Chess og Chilimobil beholder sine gunstige betingelser 1 Lenke til kommentar
kristinku Skrevet 5. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2012 Nå var jeg inne på Chess sine sider, og der stod det at det var utsolgt?? Jeg skjønner at jeg er litt håpløs, men jeg skjønner fortsatt ikke helt hva jeg trenger eller hvordan.. Slik jeg har forstått det må jeg kjøpe meg en mobil, Evt finne ut om iPad kan brukes. Så kjøpe en startpakke? er det alt?? Også han jeg Internett liksom? Trenger en sånn konkret trinn for trinn forklaring jeg.. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Slik jeg har forstått det må jeg kjøpe meg en mobil, Evt finne ut om iPad kan brukes. Så kjøpe en startpakke? er det alt?? Også han jeg Internett liksom? Trenger en sånn konkret trinn for trinn forklaring jeg.. Ja, det er alt. Kjøp en telefon som har android 2.2 eller nyere (spør i butikken hvis du ikke vet selv), og kjøp en startpakke på Narvesen / 7-eleven. Da er du på nett med en gang du har registrert deg på leverandørens nettsider. Kjøp med påfylling for kr 200, så har du internett de neste 20 dager :-) Lenke til kommentar
kristinku Skrevet 9. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2012 Er det samme startpakke som for vanlig kontantkort? Chess superkontant? Eller er det en egen for brebånd? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Er det samme startpakke som for vanlig kontantkort? Chess superkontant? Eller er det en egen for brebånd? Du kan bruke samme startpakke. Du må da registrere deg på chess.no, logge inn på minside hos Chess og endre ditt abonnement til Chess superkontant. Tar noen få minutter, så er du i gang. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Var nettopp en tur innom Coop Prix, og der selger de Chess Superkontant startpakke til kr 49. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå