Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Visuell snø

Hertug1.

Anbefalte innlegg

Tror jeg har hatt dette hele mitt livet, men har egentlig aldri tenkt noe særlig over det. Når jeg ser på ensfargede ting, for eks en hvit vegg, eller i mørkt rom, så opplever jeg en slags visuell snø i synsfeltet (type snø / støy på tv'en). Det er på en måte en slags haug med små prikker som blinker forskjellige farger. Litt vanskelig å forklare. I et bekmørkt rom så opplever jeg liksom ikke rommet hundre prosent svart.

Regner ikke med at dette er noe farlig, og det plager meg ikke noe spesielt, men er uansett nysgjerrig på at det er flere som opplever dette. Støyen er ikke noe spesielt sterk, og man må på en måte tenke over det før man legger merke til det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke akkurat det er noe unormalt. Vet akkurat hva du snakker om, og alle har det nok til en eller annen grad. Det er bare alle de små lyssensorene i øynene ditt som fyrer av en liten puls, vet ikke helt hva det kommer av, men kan umulig tenke meg at noen her i verden ikke opplever det ;)

Lenke til kommentar

Hehe, det jeg tenkte. Kom på tanken da jeg for første gang i dag merket såkalte "floaters"/fluer i synet, så måtte nesten spørre ut. Regner med at fluer i synet er også nokså normalt, men man legger som oftest ikke merke til dem.

Lenke til kommentar

Forhåpentligvis kan jeg betrygge deg med at dette er noe jeg også ser. Det har vært slik så lenge jeg kan huske, og jeg har aldri tenkt over det noe særlig. Denne flimringen er nok helt normal for oss alle. Hvis jeg f.eks. ser på et opplyst objekt, for så å lukke øynene raskt, hender det at jeg ser siluetten av det nevnte objektet. F.eks. et TV-bilde eller et ansikt. Hvis jeg går fra et helt opplyst rom inn i et bekmørkt et, er det aldri helt mørkt heller. Jeg ser disse fargene som flimrer foran øynene, men kun til øynene har fått venne seg til mørket. Etter øynene har vendt seg til mørket, er disse fargene heller mer grålige.

Uansett... Det er nok helt normalt! :)

Endret av Smål
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...