Gå til innhold

Windows XP OEM på 2 PCer?


Anbefalte innlegg

Jeg har installert WinXP SP1 på min 10 år gamle FujitsuSiemens Amilo utallige ganger. De siste gangene har vinduet for lisensnøkkel ikke dukket opp.

Min kone har en Dell Latitude hvor Win XP professional er installert. Dessverre har hun glemt både brukernavn og passord.

CDen finnes ikke så reinstallering er ikke mulig.

1) Kan jeg installere XP fra min OEM CD? Vil det føre til trøbbel for den ene eller den andre PC?

2) Jeg finner ingen mulighet for å kjøpe ekstra XP lisensnøkkel hos Microsoft.

Flere nettbutikker tilbyr XP, pris fra kr 400 til 1700. Førstnevnte er vel uten lisensnøkkel?

Jeg har flere PCer, både stasjonære og bærbare med Win7, jeg ønsker bare å sette i stand disse gamle maskinene fordi det er moro, og spennende å se hvor lenge de kan fungere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Oem lisens er normaltsett låst til den første hovedkortet den ble aktivert med. Men det kan hende produsentene har laget sin orginale versjon uten aktivering, er bare å prøve for å teste men du ender nok med å måtte formattere harddisken igjen.

 

2. Mener å høre for 1 år siden så sluttet XP å selges, muligens det er kun snakk om bedrifter?

 

Alternativet er nok Microsoft Technet, eller bukta her hvis man ikke vil ha vista eller windows 7.

Windows 8 beta var vel tilgjengelig tidligere.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke npoe å bidre med til diskusjonen - men dette er kanskje likevel en passende tråd å poste i:

 

Jeg ønsker å oppgrader for Win2k (Sp4) som jeg har brukt og er storfornøyd med, helt siden det var nytt.

Kompatibilitetsproblemer Gjør det ønskelig, men jev ønsker ikke å gå lenger enn til XP!

 

Men er det mulig å fa tak i en legal og brukbar CD?

 

Alternativet er crackede versjoner, men det tiltaler meg ikke så mye. Har også Win7 men bruker det bare i ytterste nødsfall, liker det ikke... Og Vista kan vel ikke være noe fornuftg alterantiv.

 

Og Ubuntu, det kan jeg ikke begynne med nå! Har hverken tid eller ork til sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...