Disorder Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Har en kompis som går på antideprissiva for tiden. Han sier bivirkningene er at han får sove bra (han nærmere slokner ganske fort etter han tar en). Jeg har fått en av han sånn at jeg kan få prøve å kjenne på denne ekstreme slappheten han mener man får i starten. Spørsmålet mitt er da om det er helt trygt å bare ta en antideprissiva for å prøve en, eller burde jeg la være. Dette er som sagt bare for å få en god natts søvn i natt. Lenke til kommentar
nusnus Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 kommer vell helt ann på hvilken antideprissiva det er (det er et vidt spekter) men det skal nok gå helt fint. sålenge det ikke blir en vane. Lenke til kommentar
Disorder Skrevet 23. april 2012 Forfatter Del Skrevet 23. april 2012 Kan forsåvidt skrive ned hva det står bak på den. "REMERON 30 mg Mirtazapin" Jeg knekker tabletten i to, jeg tar bare 15 mg. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Det å ta andre sine medisiner er en svært dårlig løsning som ingen burde ty til. Ta heller kontakt med lege å få dine egne basert på symptomene dine. Middelet er ikke primært et innsovingsmiddel, så det trenger nødvendigvis ikke ha den effekten på deg, selv om kompisen din opplever det. 2 Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Det tar som oftest flere uker før man får ønsket effekt. Den første perioden er preget av kvalme og bivirkninger. Kom deg til din egen lege! 3 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Tar du en tablett antidepressiva vil du i beste fall ikke merke noe. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Dette er som sagt bare for å få en god natts søvn i natt. Er det ett vanlig problem for deg? Lenke til kommentar
festen Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 (endret) Jeg tror det er bedre å ta valium eller en dedikert sovetablett som stillnoct eller immovane. Problemene med de medisinene er først og fremst avhengighet, mens andre medisiner ikke har avhengighet, men egentlig enda verre bivirkninger. Mirtazapin er mer effektiv som antihistamin enn som antidepressiv medisin. Det er derfor den virker søvndyssende. Det blir litt som å ta en Vallergan men med mindre risiko for dyskinesi. Før trodde jeg at en vallergan var sunnere enn en immovane, men nå tror jeg egentlig motsatt. Antageligvis er en remeron sunnere enn en vallergan også. Endret 24. april 2012 av festen Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Ordentlig innsovningstabletter er selvfølgelig mye bedre, men å ta en Remeron tror jeg ikke skal ha store negative konsekvenser. I "beste fall" merker du ikke noe særlig. I "verste fall" sovner du og kan få litt hangover. Les på felleskatalogen om forsiktighetsregler og bivirkninger. Har selv tatt Remeron smeltetabletter rekreasjonelt. Da i kombinasjon med benzodiazepiner. Noe man i følge felleskatalogen ikke skal gjøre. I følge felleskatalogen har ikke doser på 300mg gitt forgiftningsymptomer hos voksne. Anonym poster: 0480fe586f49ddd7caa2c288cbb50636 Lenke til kommentar
Oda1982 Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Håper du fikk sove godt denne ene natten. Generelt skal man ikke ta andres medisiner, da man aldri kan være sikker på reaksjonen du vil få ved evt. andre medisiner du går på. Men 15 mg Remeron tviler jeg sterkt på er farlig, men om du trenger Remeron for å få god søvn, synes jeg du skal ta det opp med legen din. Remeron er et c-preparat og er bedre enn B.preparater som Imovane, Stilnoct, Zopiclone osv. Lenke til kommentar
festen Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Om noe er et C eller B preparat har vel mer med avhengighetspotensialet, enn eventuelle bivirkninger, som forsåvidt kan være lavere på et B preparat. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Fikk 1 antidepressiva hos farmora mi en gang, spurte om jeg kunne få prøve en. Det var faktiskt litt ubehagelig. Ble små-svimmel, trøtt och så lysglimt når jeg lukket øynene. Anonym poster: 4e2f963d47ee9693eb05dd3e683f7869 Lenke til kommentar
AfrikanskGentleman Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Antidepressiva skal ikke tas sånn uregelmessig som du snakker om. For at antidepressiva skal virke må du ta de hver dag i flere uker før ønsket virkning kommer. Så å ta 1 antidepressiva vil nok bare gi deg ubehag eller ingen effekt. Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Du kan jo se hva felleskatalogen sier om denne medisinen... 1 Lenke til kommentar
V3r0n1c4 Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Skjekk felleskatalogen, ja så kan du se om du fortsatt vil.. Tror ikke det kan "skade" deg å ta en, for å prøve så lenge det ikke blir en vane å knaske piller du ikke har resept på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå