Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

MB 124 230e rar tomgang og tungstartet

Anbefalte innlegg

Har en 124 230e som har en veldig rar oppførsel.

Jeg må som regel ha bånn gass for å få start på den. Den vil ikke gå på tomgang før jeg har holdt den i gang i et minutt eller to, og da går den veldig lavt, rundt 450-500 rpm.

Om jeg lar være å holde den i live står den og jager på 3-400 rpm og hopper opp til 5-600 rpm av og til før den tilslutt dauer.

Når bilen er varm har den en veldig høy tomgang, ca 13-1400 rpm. Den er også veldig tungstartet, både når den har daua når den er kald og bare når jeg skal starte den etter bruk. Men om jeg lar den stå litt får jeg start på den etterhvert.

Har tettet noen steder som den trakk falskluft, men dette har kun ført til litt jevnere tomgang når den er varm, ingen forskjell når den er kald.

Det er også nye plugger og pluggledninger.

For litt siden byttet jeg kickdownrele da bilen ikke fikk bensin, har ikke prøvd å bytte OVP-rele, da jeg ikke finner et som passer uten å måtte kjøpe nytt.

Er takknemlig for alle svar. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Les ut feilkoder først før det koster deg tusevis av kroner. Feilen slik du beskriver kan kom av feilsignal fra TPS. Det er spjeldet som sitter i innsugsmanifolden der gasswire er koblet til

Du kan prøve å ta den ut og gjøre rent med bremserens, sjekk alle kontaktene. Feil i TPS er ofte slik at den kommer og går.

Hva skjer hvis du ikke har gassen i bånn? Vil bilen starte like etterpå med gassen i bånn eller må du venter en stund før den starter??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...