Olestokk Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Når kan vi vente å se 3770k i butikkene? på Intel sin nettside står det 29. april (ihvertfall på i5 3570K) Lenke til kommentar
g0b Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Nåja, ser ikke ut til at jeg må bytte ut min 2700k med det første :DVertfall ikke da den kjører helt dønn stabilt på 5ghz uten noen problemer okei: ) Lenke til kommentar
Revox Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Dette er blir litt spennende faktisk. AMD's Trinity "lover" 25% økning i compute ytelse over forrige A-serie. AMD går så langt at de garanterer det. Samtidig som strømforbruket er kuttet en del. De vil nok fremdeles ikke ha noe å hamle med i ren prosessorkraft mot IVY men at de vil danse ringer rundt Intel med sin nye IGP er det liten tvil om. 2 Lenke til kommentar
Revox Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Jakke, hadde forventet bedre overklokking på grunnlag av at transistor krymping ofte gir ganske mye mere slingringsmon med hensyn til overklokking og temperaturer. Når de krymper prosessorene så mye blir det mer lekasje og det blir bare et større og større problem jo mer man overklokker. Så at den ikke overklokker like bra er ikke noen stor overraskelse. Det kan derimot bli bedre med senere steppinger. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Når de krymper prosessorene så mye blir det mer lekasje og det blir bare et større og større problem jo mer man overklokker. Så at den ikke overklokker like bra er ikke noen stor overraskelse. Det kan derimot bli bedre med senere steppinger. Siden du nevnte det. Hva gjør at senere steppinger kan gjøre det bedre? -Deluze Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Positivt for Amd at Intel enda ikke greier å få til en ordentlig integrert grafikkløsning. Personlig så føler jeg at denne cpu'en burde fått en liten smekk nettopp pga den dårlige grafikkløsningen, for å utnytte det fulle potensialet av cpu'en (som da ikke blir veldig langt over en annen intel i2xxx ) så må man jo kjøre på med en dedikert gpu løsning, sånn sett har man like godt kunnet spart seg det området på cpu'en og heller økt hastigheten på cpu eller lagt inn en kjerne eller to til. 2 Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Blir nok kjøp av en i7 3770 (ikke K) når ny PC bygges med feriepengene ja Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Kan ikke si jeg akkurat er imponert. Ser nesten ut til at utviklingen av prosessorer har stagnert fullstendig de siste årene. Jeg kjøpte min Core 2 Duo E8600 for over tre år siden, men selv om Ivy Bridge selvfølgelig er raskere, ser jeg fremdeles ikke det helt store poenget med å oppgradere. Husker at jeg over omtrent samme tidsrom (3-4 år) oppgraderte fra AMD K6 233 til AMD Athlon 1200 det er hva jeg kaller en skikkelig oppgradering. Det kribler skikkelig i fingrene etter å bygge noe nytt, men foreløpig virker det litt meningsløst, selv etter over tre år med samme prosessor. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Tallene er egentlig akkurat som forventet.. 15% høyere ytelse per tick enn forrige generasjon, som igjen var 20% høyere enn forrige, som igjen var 10% høyere enn forrige... Selv om min dualcore intel også er 3ghz, så blir det ca 50% bedre ytelse per core (og 2 ekstra cores) når jeg går over til Ivy Bridge, som jeg har tenkt å gjøre så snart de er lansert og prisene har stabilisert seg Til dere som hadde forventet 40%-50% økning... Hah, yeah right. Det er ikke bare å trykke inn turbo-knappen lenger, de begynner å stange i taket angående fysiske begrensninger. Derfor man ikke ser ghz stige så mye, men man ser forbedringer per clock cycle, og flere cores. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9 Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Igjen glemmer dere å nevne at Intel har utviklet nytt brikkesett med navnet Z77. Det er liten grunn for dem som sitter med Z68 å oppgradere, men nykjøp bør baseres på Z77. Det støtter også USB 3.0! Lenke til kommentar
zerqs Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 når kommer disse til salgs her i norge? Lenke til kommentar
zerqs Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Når kommer de til salgs her i norge? Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 (endret) Synes overskriften er feil. Etter å ha ventet étt års tid på denne prosessoren er jeg direkte skuffet. Greit at det for en entusiast er spennende å ha det siste på markedet, men for praktisk bruk så er det så små forandringer at det ikke svarer seg å bytte ut uttsyr man allerede har. Bedre å legge pengene i noe man ikke har fra før for her er det marginale forskjeller. Det positive jeg ser med Ivy Bridge er lav effektbruk i bærbare og lav effektbruk på workstation/server, men på sistnevnte gjør laveffektmodeller av Sandy Bridge Xeon allerede en god jobb. Ivy Bridge er selvfølgelig ok for de som ikke har utstyr fra før, men hvem er det egentlig som er PC-interessert og ikke har greit utstyr allerede med tanke på det lave prisnivået som har vært de siste årene? Sandy Brige har ivært så rimelig at den omtrent blir kastet etter kunden og selv en Bloomfield fra 2008 holder mål. Dersom man ikke har kjøpt PC de siste 4 årene er man rett og seltt ikke interessert. Unntaket er kanskje den som har greid seg lenge med Core 2 Duo/Quad. For de fleste er dette "Move along, nothing to see." Forhåpentligvis kommer Ivy Bridge-E om ikke alt for lenge selv om ryktene sier at den er utsatt. Endret 24. april 2012 av BadCat 5 Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 (endret) Jeg sitter på Core 2 Quad og for meg er dette en veldig fin oppgradering. Vil absolutt kalle meg høyst intressert, det er ofte økonomien eller andre faktorer som bestemmer hyppigheten på oppgraderinger, og ikke intressen for faget. Sålangt har maskinen holdt seg godt og spist unna det meste. Nå er tiden inne for bytte. Til alle dere som er så veldig skuffet og noen av dere som kanskje trodde dette ville erstatte socket 2011, vil jeg be at dere leser Anandtech sin review av 3770k. Det setter det hele i litt mer perspektiv angående strategien til Intel med sin Tick-Tock lansering, hvor Tock er arkitekturforandringer som kom med sandy bridge. Nå idag kom deres tick, eller som de kaller selv, tick+. Forbedringer av samme arkitektur, krymping og mindre strømforbruk, basert på samme arkitektur. Det som ble lansert idag er en videreutvikling av sandy bridge, med en ny produksjonsprosess (22nm) og økende ytelse i den integrerte gpuen. CPU økning ligger på 5-15% etter hvilken test du ser på. Dette bør ikke komme som et sjokk, og er i tråd til forventningene. Haswell er vel deres neste tock, med arkitekturforandringer, så vidt jeg vet. http://www.anandtech...i7-3770k-review Endret 24. april 2012 av SvennAndre Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Hva er det med uinformerte folk? Før IB kom så synes jeg det var voldsomt mye "støy" rundt lanseringen av en prosesskrymping, men tenkte det bare var meg. Så leser jeg her at folk er skuffet, har ventet et år på den osv. Er det virkelig noen "nerder" som trodde dette skulle bli noe særlig til forskjell? Hverken Penryn eller Westmere var noe mer enn litt høyere klokkefrekvens og noen småforbedringer. Her ble det lavere TDP og noen småforbedringer. Ikke akkurat noen store overraskelser ... 1 Lenke til kommentar
valen Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Blir ikke noen oppgradering av min gamle stasjonære pc med Q6600. Kan derimot garantere at jeg kjøper meg ny bærbare i løpet av året. Om det blir en med ivy bridge eller trinity i er jeg jammen ikke sikker på enda så jeg er veldig spent på hva som skjer på den fronten. Brikker til stasjonære pcer interesserer meg ikke litt lengre. Jeg var en gang litt over middels interessert og pleide å handle nytt hvert annet år inntil jeg kjøpte pcen med Q6600. Selv den har jeg ikke brukt på nesten ett år nå.. Sjokkerende, det hadde jeg aldri trodd da jeg kjøpte den i tilbake i gamle dager. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Endelig, men venter på neste "tock" hos Intel. 1 gen Core i5 760 lever i beste velgående. Spennende at Wireless Display er blitt satset på, har litt trua her. Lenke til kommentar
TAC-2 Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Jeg vil ha en IB til htpcen. Hovedpcen har en 3930k nå, så jeg venter på IB-E til den. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Da ligger modellene ute hos Dustinhome (og sikkert hos flere). i5-3570K - 1779,- i7-3770K - 2579,- -Deluze 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Da er det bare å vente til juni for "Ivy Bridge" Xeon-prosessorer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå