_sindre_ Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Den helt nye Ivy bridge-serien er her, spekket med fremtidens teknologi Test: Intel Core i7 3770K Lenke til kommentar
Concker Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Nåja, ser ikke ut til at jeg må bytte ut min 2700k med det første Vertfall ikke da den kjører helt dønn stabilt på 5ghz uten noen problemer Lenke til kommentar
Populært innlegg Stoneheart Skrevet 23. april 2012 Populært innlegg Del Skrevet 23. april 2012 Med overgangen fra 32 nm til 22 nm produksjonsteknikk har Intel produsert en prosessor som er raskere, produserer mindre strøm... Jøss, produserer cpuen strøm.. ikke dårlig ;o) 10 Lenke til kommentar
idos Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Med overgangen fra 32 nm til 22 nm produksjonsteknikk har Intel produsert en prosessor som er raskere, produserer mindre strøm...Jøss, produserer cpuen strøm.. ikke dårlig ;o) Tenkte på det samme. Skal ha et par tre slike , for å spe på strømregningen... 1 Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 23. april 2012 Forfatter Del Skrevet 23. april 2012 (endret) Oisann, gikk litt raskt der ja! Skal selvsagt være "bruker strøm", rettet nå. Endret 23. april 2012 av _sindre_ Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Det ble vel som forventet det, en god oppgradering på grafikkfronten, men samtidig et lite stykke unna AMD på integrert grafikk. -Deluze 3 Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Den integrerte grafikken er flott for dem som spiller spill fra forrige tiår, og dem som ikke spiller. Lenke til kommentar
Antonsenlarsen Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Den integrerte grafikken er flott for dem som spiller spill fra forrige tiår, og dem som ikke spiller. vel, jeg har gamingrigg, men hadde forhåpninger om at det skulle komme ivy bridge ultrabooks med såpass mye bedre IGP at det ville gå an å spelle de nyeste spillene med akseptabel fps. det håpet forsvant nå. jeg er skuffa over at HD 4000 ikke blei bedre.. 77% økning er ingenting ift det de "lovte" på forhånd. Har lest lovnader om 200% økning mange steder. Selve prosessoren også er jeg skuffa over, den ligger jo 3 watt over 2600K i idle strømforbruk.. vil ikke si at det er banebrytende akkurat. Så per nå så har du helt rett, IGP sux til spilling. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Har skummet gjennom et par 3 websider, og er ikke imponert over overklokkingen. Hadde forventet bedre overklokking, men samtidig ikke (grunnet noen rykter). Greit nok for de som skal bygge nytt system dog. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Lovte de, eller lovte ryktene? Jeg ser nå iallefall at det var verdt å skippe Sandy når jeg allerede kjøpte C2Q sent ute i Nehalem-tida. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Men at 'Intels nye prosessor er helt rå' er vel å ta litt i? Den er bittelitt bedre enn Sandybridge 2 Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Jakke, hadde forventet bedre overklokking på grunnlag av at transistor krymping ofte gir ganske mye mere slingringsmon med hensyn til overklokking og temperaturer. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Veldig bra med mindre strømforbruk, håper de går den veien med å redusere støy, varme og forbruk. 2 Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Helt "RÅ" Sindre ? Alvorlig talt - det er tabloide overskrifter som passer bedre i VG. I praktisk arbeid blir den jo banka ned i støvlene av en tilårskommen - og GARANTERT mye billigere A-8, og snart kommer A-10. Spar på superlativene Sindre. Hva komme retter superduper ? 8 Lenke til kommentar
mr_vegum Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Er dette alt?? Skuffende at de har prioritert effektbruk og integrert grafikk i skrivebordsmodellen, kjøper jo stasjonær for å få power! Men tipper de satser på at flere av entusiastene skal gå for high end modellene ved å gjøre forskjellen ned til mainstream større. Sånn går det når det ikke er noen reel konkurranse i markedet! Lenke til kommentar
Jassogitt Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 I praktisk arbeid blir den jo banka ned i støvlene av en tilårskommen - og GARANTERT mye billigere A-8, og snart kommer A-10. Praktisk arbeid = spill? Vil tro 3770K slår A8 og A10 ned i støvlene når det gjelder prosessorkraft. 1 Lenke til kommentar
wholmen Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Enig med mange her. Dette syns jeg var skuffende. En MINIMALT mer strømeffektiv prosessor er ikke akkurat en revolusjon selv om det går i riktig retning. Det mest skuffende er hd4000. Den er så og si fortsatt ubrukelig, og skal man ha laptop, får man ikke den engang! Jeg var skikkelig spent på om jeg kunne kjøpe en ultrabook med w8 og touch til høsten, men jeg får kjøpe en gaminglaptop.. Lenke til kommentar
_ziggy_ Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Regner med at denne OC`en er på stock kjøling. Med bedre kjøling og høyere spenning så tror jeg nok Ivy Bridge virkelig viser muskler. Lenke til kommentar
Mys1 Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 (endret) Skjønner ingenting, 33 i FPS på BF3 med low settings og 1200x800. Er ikke det skikkelig dårlig? Edit: Herregud, glemte at dette er CPU, ikke GPU Endret 23. april 2012 av Mys1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå