Valkyrex Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Hei hei, bare lurer på, er det noen her som har søkt seg til Høgskolen i Gjøvik til høsten? Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 (endret) Jeg skal! Har søkt informasjonsikkerhet på første valg, og drift av nettverk og datasystemer på valg 2. Har også søkt r1 forkurs EDIT: Hva har du søkt? Endret 23. april 2012 av Datasmurfen. Lenke til kommentar
Valkyrex Skrevet 23. april 2012 Forfatter Del Skrevet 23. april 2012 Har ikke søkt noe der, går på HiG nå ^^ går informasjonssikkerhet 1 året =) Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Kult For å ikke gå alt for OT, men kanskje du kan fortelle litt om studiet? Her, evnt på PM ? Lenke til kommentar
Valkyrex Skrevet 23. april 2012 Forfatter Del Skrevet 23. april 2012 Er jo en generell tråd for HiG hvor jeg spurte om folk har søkt, så info om hva man har søkt burde vel ikke være for OT ^^ Studiet er utrolig kult, jeg digger det i hvertfall! En blanding av den veldige tekniske siden til den mer hmm, "ikke tekniske". Man har jo alt fra programmering (her lærer vi C++, totalt 30 studiepoeng i studiet hvor man bruker C++ så den kunnskapen kommer godt med). Skolen er akkurat liten nok til å være personlig og hvor man som regel kjenner mange rundt seg, men også litt for liten til å ha kjempe store arrangement osv, men men ^^ Linja er kul, bare å glede deg =) Tidligere år har det vært litt problemer med frafall av elever på informasjonssikkerhet. (kullet som går i 3 klasse nå starta med rundt 20, og er et sted mellom 3 og 5 nå, hehe). Men vi som går førsteklasse starta med rundt 21, og er nå 23 (fikk 1 eller 2 nye til høsten) så det er jo lovende =). Tror også det er første året det er mer en dobbelt så mange søkere til linja, enn det er studieplasser. Kanskje fordi folk begyner å få opp øye for at det er et utrolig voksende fagmiljø, får seg jobb ganske lett ^^ (selv har jeg fått meg en kjempe fin sommerjobb som virkelig har med infosec. å gjøre) Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Kult, kult! For min del er det store valget-kvalet at jeg er intressert i drift og sikkerhet. Har dere noe nettverk/server drift med tanke på sikkerhet? Store spm er om du lærer kunnskap for å kunne utføre hacking på etisk nivå ? Lenke til kommentar
Valkyrex Skrevet 23. april 2012 Forfatter Del Skrevet 23. april 2012 For å ta det siste spmet først, vi har et eget emne som heter Ethical Hacking and Penetration Testing, så der blir mye dekka. Men selvsagt helheten av emnene gir vinklingen til å kunne jobbe med slike temaer, og det er fult mulig å fordype seg innen en master ol. Fint at du nevnte det med drift, for litt siden hadde vi besøk av tidligere studenter fra IT-studier ved HiG, en som var på besøk jobba med 2.linje support og drift hos Evry (tidligere EDB), han hadde gått informasjonssikkerhet. Det er ikke sånn at hvis man går infosec så MÅ man jobbe innenfor sikkerhets områder. men da har man den grunnleggende tyngden (programmering, nettverk, operativsystemer, systemutvikling) men også sikkerhetsfag (som bare blir mer og mer og mer relevante ^^) Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Kjempe kult Takk for opplysende svar. Kanskje vi snakkes til sommeren Lenke til kommentar
Theron Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Hei Jeg også har søkt meg på informasjonssikkerhet på HiG. Kjempekult at flere har søkt... Jeg har litt erfaring med informasjonssikkerhet gjennom jobben min, men nå har jeg lyst til å fordype meg i fagfeltet. Har kanskje blitt litt bitt av basillen... Veldig spennede å jobbe med det iallefall, og etter hva dere skriver virker det som om det er spennende studier også... 1 Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Kanskje vi treffes til høsten Lenke til kommentar
Theron Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Det gjør vi helt sikkert Lenke til kommentar
Dant Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Hoi! Jeg har søkt HIG med programvareutvikling på første og informasjonssikkerhet på andre. I tillegg har jeg som Datasmurfen også søkt forkurs i R1 - betryggende å se at jeg er ikke alene om detta! Har dere søkt boliger i Gjøvik? Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 (endret) Ja jeg søkte vel allerede i januar og har fått tildelt bolig på Kallerud. Kult at du også skal gå r1 kurs. EDIT: Theron send meg en PM, så kan vi evnt snakkes litt mer om forvetninger og skole etc. Det gjelder deg åg Dant i forhold til r1 kurs. Endret 25. april 2012 av Datasmurfen. Lenke til kommentar
Theron Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Jeg søkte bolig i mars, og fikk plass på Sentrum en uke etter. Har litt dårlig erfaring fra oslo mht. studentboliger, så tenkte det var lurt å være tidlig ute. Men virker ikke som om det er samme krisesituasjon i Gjøvik som i Oslo. 1 Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Det er også veldig enkelt å få bolig på privatmarkedet. Jeg satte inn annonse i lokalavisa (Oppland Arbeiderblad) og ble bokstavelig talt nedringt Jeg ble ferdig med en master i informasjonssikkerhet på HiG i 2011 og har ikke noe negativt å si om studiet Lenke til kommentar
Runar Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Høgskolen på Gjøvik er ikke så stor at vi trenger to aktive tråder. Bruk denne, som ble opprettet i 2008. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg