Gå til innhold

Kjøp av kabinett.

Anbefalte innlegg

Hei jeg skal bestille PC deler og er forsatt usikker på kabinett. Har sett på denne og denne.

Hvis dere vet om noen andre, si ifra. Har hørt mye om 550D, men hva er greia med den

Her er krava mine;

God kjøling, lett å sette på vifter, uten å måtte demontere 30% av kabinettet.

Lite med støy.

Mye plass, første gangs bygger, så må både være mye plass og lett å bygge i.

Vindu.

Veldig enkelt å gjemme kabler er det viktigste.

Harddisk montering uten å måtte skru.

Og andre smarte løsninger.

Hva burde jeg kjøpe? Budsjettet mitt er på maks 1500,-

- Micki

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Har obsidian 800d kabinettet selv, og er strålendes fornøyd med det. Lett å ta av luker, lett å legge kabler og lett å jobbe med. På mitt så sitter psu i et eget kammer, dvs det er en plate over psu med åpning til kabler. Da vil ikke varme fra psu spre seg til resten av kabinettet. Det svarte har tilkobling foran. Jeg liker det bedre, men det er smak og behag. Er det oppå kan det være konotete om du setter kabinettet under en benk, og så har det lettere for å samle seg støv om kontaktene vender oppover enn fremover.

Det eneste jeg opplevde var vel at når kabler skal tres inn inn og rundt så må de være lange nok, i forhold til om de bare hadde krysset hovedkortet. Ikke alle mine kabler var lange nok til å legge dem helt skjult, men dette er et mindre kabinett så sikkert ikke noe problem. Jeg valgte også svart dvd brenner for å stå i stil med svart kabinett, svarte pc høyttalere og svart skjerm. Ble bra. Legg merke til at det svarte har flere usb3. Begge har også 6 pins firewire, ikke den nye firewire 800 standarden men neppe noe savn. Et annet tips er at det svarte kabinettet kan bli ripete om man ikke er forsiktig når man legger det ned. Skal ofte går fort og galt, og da slenger man det over på støvete gulv som fort riper opp ting. Svart viser mye.

Det hvite har viftekontroll. Vet ikke om folk driver og vrir på den i tide og utide. Viftene styres vel uansett via hovedkort og bios, og om du skulle ønske viftestyring senere kan du kjøpe en modul og sette i den svarte.

Basert på erfaringene med 800d så hadde jeg valgt 650d. Det veier en kilo mindre også :-)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Svart:

Fordeler: Flere usb3 kontakter, lett å hekte av vegger, lett å bygge i, kontakter vendt fremover (mindre støv og lettere tilgjengelig om under pult)

Ulemper: Varme fra psu spres i kabinettet, ikke firewire800 kontakt, krever lange kabler for å legges pent, for enkelte en kjedelig design

Hvitt:

Fordeler: Penere (smak og behag), kontakter vendt oppover (om front blir stående langt vekk), viftekontroll (om det er nødvendig), flere usb2 kontakter

Ulempe: Samme som for svart

Jeg drar ut filtrene på mitt 800d og støvsuger dem. Det er nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...