Kristianbass Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Hei, jeg har nettop fått meg Proson RSA 150 forsterker og har 2 sub's som sitter i! (15'') Og har en omformer, fordi jeg skal ha den inne til jeg får meg bil, men jeg vet ikke åssen man kobler til omformer for å få Strøm ? kan noen hjelpe meg her ? Takk. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Du kobler inn sekundærsiden av omformeren inn på spenningsterminalene på forsterkeren. Der det står 12V. Pass på polaritet. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Den forsterkeren er ikke sprek nok til å drive noen 15" basshøyttalere, det er helt sikkert. Det er også en tokanaler, så den egner seg uansett dårlig til å drive sub med. Her må du seriekoble subene hvis de er på 4ohm hver, slik at du havner på 8ohm totalt. Så må du brokoble forsterkeren til en kanal, hvis det er mulig, og da har du kanskje 100w til rådighet, som de to basshøyttalerene skal dele på Hvilken omformer har du? Og hvilke 15" er det snakk om? Lenke til kommentar
Kristianbass Skrevet 24. april 2012 Forfatter Del Skrevet 24. april 2012 Den forsterkeren er ikke sprek nok til å drive noen 15" basshøyttalere, det er helt sikkert. Det er også en tokanaler, så den egner seg uansett dårlig til å drive sub med. Her må du seriekoble subene hvis de er på 4ohm hver, slik at du havner på 8ohm totalt. Så må du brokoble forsterkeren til en kanal, hvis det er mulig, og da har du kanskje 100w til rådighet, som de to basshøyttalerene skal dele på Hvilken omformer har du? Og hvilke 15" er det snakk om? Jeg har Omformer med 6 amperer, men vet ikke helt hva den heter, Også har jeg 2 av disse, Kicker comp 10 (1x4 Ohm) Også har jeg disse Du kobler inn sekundærsiden av omformeren inn på spenningsterminalene på forsterkeren. Der det står 12V. Pass på polaritet. Jeg har koblet til Strøm og sånn, men må jeg ha noe til ReM ( jeg tror det er remote) ? For å slå den på ellerno ? Lenke til kommentar
Kristianbass Skrevet 24. april 2012 Forfatter Del Skrevet 24. april 2012 Den forsterkeren er ikke sprek nok til å drive noen 15" basshøyttalere, det er helt sikkert. Det er også en tokanaler, så den egner seg uansett dårlig til å drive sub med. Her må du seriekoble subene hvis de er på 4ohm hver, slik at du havner på 8ohm totalt. Så må du brokoble forsterkeren til en kanal, hvis det er mulig, og da har du kanskje 100w til rådighet, som de to basshøyttalerene skal dele på Hvilken omformer har du? Og hvilke 15" er det snakk om? Jeg har Omformer med 6 amperer, men vet ikke helt hva den heter, Også har jeg 2 av disse, Kicker comp 10 (1x4 Ohm) Også har jeg disse Du kobler inn sekundærsiden av omformeren inn på spenningsterminalene på forsterkeren. Der det står 12V. Pass på polaritet. Jeg har koblet til Strøm og sånn, men må jeg ha noe til ReM ( jeg tror det er remote) ? For å slå den på ellerno ? Hey! jeg så også atte det kan være 12'' Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Hvis omformeren din gir 6A, så kan ikke forsterkeren levere mer enn 60w, så da blir det ihvertfall alt for lite. Remote skal ha 12v når spilleren skrus på, så den må vel du bare koble sammen med plussen din, med mindre du skal bruke en cd-spiller beregnet for bil, da skal den blå ledningen fra spilleren til remote For lite effekt til suben(e) kan fort ødelegge dem, og for lite strøm til forsterkeren, ødelegger fort forsterkeren. Du bar ha en omformer som gir minst 20A Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå