TorVidle Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Noen som har erfaring med det nye CamOne infinity? Link (er noe treg av og til) http://www.camonetec.com/ Har sjekket litt på div youtubevideoer og det kan se ut til at videokvaliteten er omtrent den samme som Gopro Hero HD2. CamOne infinity har skjerm på baksiden, alu hus, muligheter for utskiftbar optikk, og er noe mindre og veier litt mindre, det har plass til 2 minnekort. Prisen er omtrent som Gopro Hero HD2, dvs jeg kan få det lokalt her i sett med div fester osv for rett under 3000,- Det jeg liker er at kameraet har skjerm slik at man kan se hva man tar video av når man stiller det inn. Utbyttbar optikk vil og kunne være et pluss. Tor Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Det jeg har sett fra videoer er at enten er kvaliteten på objektivet variabel eller så er det vanskelig å stille skarpt. Det er mange videoer som ikke så skarpe som de burde vært. I de tilfellene det var skarpt så var kvaliteten god. Farvene trenger kansje mer etterbehandling enn GoPro, noe som kan være en fordel eller bakdel. For kvalitet som virker 100% hele tiden så ville jeg valgt GoPro. CamOne infinity er enklere å eksperimentere med så hvis den delen teller mye så kan det være et bra valg. Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 23. april 2012 Forfatter Del Skrevet 23. april 2012 (endret) Det jeg har sett fra videoer er at enten er kvaliteten på objektivet variabel eller så er det vanskelig å stille skarpt. Det er mange videoer som ikke så skarpe som de burde vært. I de tilfellene det var skarpt så var kvaliteten god. Farvene trenger kansje mer etterbehandling enn GoPro, noe som kan være en fordel eller bakdel. For kvalitet som virker 100% hele tiden så ville jeg valgt GoPro. CamOne infinity er enklere å eksperimentere med så hvis den delen teller mye så kan det være et bra valg. Generelt synes jeg det er mye variabel kvalitet på de videoene med denne typen kamera folk selv legger ut på f.eks youtube. Det gjelder og videoer tatt med Gopro, mulig at brukerfeil på et eller annet nivå er årsaken, kanskje i etterbehandling. "Geleeffekt" og pikselering er og ganske vanlig - hvorfor er jeg usikker på. Jeg synes og at Gopro har lett for å få feil hvitbalanse, og at videoen da blir for mørk/gulaktig. Her er en som har fått det rimelig bra til med CamOne infinity: For min del ser det foreløpig ut som om det at CamOne infinity har skjerm bak er den største fordelen, noe ikke Gopro har. Hvordan får man justert f.eks horisonten uten skjerm? Tor Endret 23. april 2012 av TorVidle Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 For min del ser det foreløpig ut som om det at CamOne infinity har skjerm bak er den største fordelen, noe ikke Gopro har. Hvordan får man justert f.eks horisonten uten skjerm? Tor Vet ikke hvordan det er med Gopro, men contour har en laser som du kan justere horisonten med. Du behøver bare montere kamera, peke det mot en vegg e.l. og så trykke inn knappen så ser du om det er i vater. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå