Gå til innhold

Java- Hjelp til håndtering av docs

Anbefalte innlegg

Hei, jeg driver å lager et quiz program ift et prosjekt.

Tenkte i den duren å mekke en class for å danne spørsmålene, for så at spillet importerte disse (dette skulle kunne skje i 2 isolerte events.)

I den duren tenkte jeg å lage mange tomme docs opp til kanskje 20, (40 siden spm og svar)+1 for ant spm

Kan nevne at jeg tenkte å bruke JTextComponent :)

Men det jeg da lurte på var hva jeg bruker til doc editen og importen, i den duren fant jeg funksjonene Public document getdocument()

og public void document setdocument()

Kan jeg bruke setdocument til å edite og getdocument når jeg skal hente? stod veldig lite om nøyaktige funksjonaliteten til disse!

på forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg driver å lager et quiz program ift et prosjekt.

Tenkte i den duren å mekke en class for å danne spørsmålene, for så at spillet importerte disse (dette skulle kunne skje i 2 isolerte events.)

I den duren tenkte jeg å lage mange tomme docs opp til kanskje 20, (40 siden spm og svar)+1 for ant spm

Kan nevne at jeg tenkte å bruke JTextComponent :)

Men det jeg da lurte på var hva jeg bruker til doc editen og importen, i den duren fant jeg funksjonene Public document getdocument()

og public void document setdocument()

Kan jeg bruke setdocument til å edite og getdocument når jeg skal hente? stod veldig lite om nøyaktige funksjonaliteten til disse!

på forhånd takk! :)

Først må det nevnes at Java-relaterte problemstillinger bør tas opp i dertil egnet forum. I dette forum er det blant annet JavaScript som diskuteres, og Java og JavaScript har lite med hverandre å gjøre. Det er altså større sjanse for å få svar hvis du roper i rett skog.

Likevel: JTextComponent er ikke en klasse du kan bruke direkte, da den er abstrakt. Du må benytte en av klassene som arver fra JTextComponent.

Ellers er jeg noe forundret over at du ikke finner det du trenger å vite i API-dokumentasjonen. Der står alt det du noensinne måtte ønske å vite om både JTextComponent, og alt annet som har med JDK å gjøre.

Hieronymus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...