Gå til innhold

PST vil ha nettdebatter inn i Datalagringsdirektivet


Anbefalte innlegg

Jeg er litt forundret over alle her som mener man ikke skal overvåke ekstreme holdninger.

Det er ingen menneskerett å true med drap eller importere bombemateriale.

 

Det er vel ikke snakk om å overvåke ekstreme handlinger? Det er snakk om å overvåke alle. På en måte man let kan snike seg rundt om man tvilsomme hensikter. SÅ hva sitter vi igjen med?

 

1. Stor overvåkning av samtlige borgere.

2. Minimal effekt for å hindre kriminalitet.

 

Store negative konsekvenser, minnimale positive konsekvenser, høres ut som en kjempeplan.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ohhh, :closedeyes:

 

Skal de snart lære at de må la borgerene ha fred, kan de ikke bare lage en orwellisk stat hvor alle som vil kan flytte til frivillig, så kan de kose seg sammen. Ville vel blitt en fin stat med bare staten og PST som kunne sitte og overvåke seg selv og hverandre :roll:

 

Kan jo se effekten her at det er ikke så mye for og beskytte eller prevensjon, altså folk vil jo ha en mening om alt mulig fortsatt, man bare for ikke tale høyt om det.(tanke politiet) Altså, du KAN, men det betyr ikke at det ikke vil kunne få konsekvenser, det er en slags falsk form for frihet. Tvert imot, når man gjør slikt så vil "såkalte" folk man bruker som en unnskyldning for alt dette røkla bare bli vanskeligere og fange opp....Ironi...

 

Hva mer er at slike samfunn som det beveger seg mot SKAPER og OPPFOSTERER sine egne fiender! Da er jo kjekt å tenke på at slike samfunn som vi beveger oss mot TRENGER motstandere for sinn egen "livets rett", propaganda, egenrettferdigjørelse og perpetuelle eksistens.

Endret av FullSpectrum
Lenke til kommentar

Betyr det at når jeg og et par kompiser har en spillserver med tilhørende forum må vi plutselig begynne å lagre all den dritten for å være lovlydige? Eller omfatter dette bare bedrifter? Spillserveren og forumet står på raske privatlinjer, så det er ingen bedrift som lagrer for oss.

 

Nå lagrer det meste av forum-løsninger (phpbb, ipb, osv) alt dette automatisk uansett...

Lenke til kommentar

Jeg er litt forundret over alle her som mener man ikke skal overvåke ekstreme holdninger.

Det er ingen menneskerett å true med drap eller importere bombemateriale.

 

Så du vil ha total overvåking av 5millioner mennesker for å mulig hindre 10 mennesker i å gjøre noe slikt ?

Og de 10 menneskene her vil ikke gjemme seg bak andres åpne nett koblinger, proxy tjenester, Tor osv ?

At noen biter på denne propagandaen er skummelt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det som er menneskerettigheter, ratifisert av Norge, er:

 

Rett til liv.

Rett til trygghet.

Rett til integritet.

Rett til frihet.

Rett til rettstrygghet.

Rett til et privat- og familieliv.

Rett til menings-, ytrings og tankefrihet.

Rett til religionsfrihet.

Rett til forsamlings- og foreningsfrihet.

Rett til å røre seg fritt.

Rett til å ta del i styret av landet sitt (stemmerett og rett til frie valg).

Frihet fra tortur og slaveri.

 

Det å på generelt grunnlag overvåke alles ytringer på private forum, knuffer definitivt borti et par av disse.

Lenke til kommentar

Generelt sett alle forum lagrer denne informasjonen uten at det egentlig er kontroversielt.

 

Det er ikke snakk om å endre praksis for driftsmiljø, det er snakk om å endre lovverk og prinsipper for overvåkning. Å endre lovverk og prinsipper for overvåkning ER kontroversielt.

 

Lenke til kommentar

Det som er menneskerettigheter, ratifisert av Norge, er:

 

Rett til liv.

Rett til trygghet.

Rett til integritet.

Rett til frihet.

Rett til rettstrygghet.

Rett til et privat- og familieliv.

Rett til menings-, ytrings og tankefrihet.

Rett til religionsfrihet.

Rett til forsamlings- og foreningsfrihet.

Rett til å røre seg fritt.

Rett til å ta del i styret av landet sitt (stemmerett og rett til frie valg).

Frihet fra tortur og slaveri.

 

Det å på generelt grunnlag overvåke alles ytringer på private forum, knuffer definitivt borti et par av disse.

 

Rett til frihet.?

I Norge?

Merker jeg ikke noe av..

Mulig Norske stat definerer frihet som noe annet en meg..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Rett til frihet.?

I Norge?

Merker jeg ikke noe av..

Mulig Norske stat definerer frihet som noe annet en meg..

Ingen i dette land som tvinger deg til noe som helst foruten grunnskolen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan garantere at den norske stat definerer frihet anderledes enn deg.

 

Politiske floskler til side, så står det i FNs menneskerettigheter, utdraget her fra FNs konvensjon om sivile og politiske rettigheter som representert på norsk Wikipedia, ratifisert av de fleste land, og siden tatt opp som en del av norsk lov, at du har rett til frihet, ja.

Lenke til kommentar

Rett til frihet.?

I Norge?

Merker jeg ikke noe av..

Mulig Norske stat definerer frihet som noe annet en meg..

 

Rett til frihet, helt riktig. Men ikke uten unntak.

 

Art 5. Retten til frihet og sikkerhet

 

1. Enhver har rett til personlig frihet og sikkerhet. Ingen må bli berøvet sin frihet unntatt i følgende tilfelle og i samsvar med en framgangsmåte foreskrevet ved lov:

a. lovlig frihetsberøvelse av en person som er domfelt av en kompetent domstol;

b. lovlig pågripelse eller frihetsberøvelse av en person som ikke har etterkommet et lovlig pålegg av en domstol eller for å sikre at en forpliktelse foreskrevet ved lov, blir oppfylt;

c. lovlig pågripelse eller frihetsberøvelse av en person for å stille ham for den kompetente rettslige myndighet på grunn av rimelig mistanke om at han har begått en straffbar handling, eller når det er rimelig grunn til å anse dette nødvendig for å hindre ham i å begå en straffbar handling eller i å flykte etter å ha gjort det;

d. frihetsberøvelse av en mindreårig ved lovlig pålegg for å føre tilsyn med hans oppdragelse, eller for å bringe ham for den kompetente rettslige myndighet;

e. lovlig frihetsberøvelse av personer for å hindre spredning av smittsomme sykdommer, av sinnslidende, alkoholister, narkomane eller løsgjengere;

f. lovlig pågripelse eller frihetsberøvelse av en person for å hindre at han kommer inn i landet uten tillatelse, eller av en person som det treffes tiltak mot med sikte på utsendelse eller utlevering.

Kilde: lovdata.no

 

Redigert: Feil i formateringen i sitatet.

Endret av Bozzeye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...