Gå til innhold

[Løst] får ikke lastet opp bilder i wordpress

Anbefalte innlegg

Hei, noen som er flinke med wordpress?

Problemet mitt et at jeg ikke får lastet opp bilder. Har da egen ftp server. Så jeg kan endre utseendet i html osv.

Dette kommer opp:

Kan ikke lage mappen /var/www/elevarbeid.webstudent.no/htdocs/....._......./......_......./wordpress/wp-content/uploads/2012/04. Er mappen der du vil lage den skrivbar for serveren?

Håper på fort svar, takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feilmeldingen du får forklarer jo hele problemet.

Endre rettighetene (chmod) for wp-content/uploads-mappen til 755. Dette gjør du fra FTP-klienten din.

Kan du forklare hvordan jeg endrer dette i FTP-klienten?

Lenke til kommentar

Kan du forklare hvordan jeg endrer dette i FTP-klienten?

Jeg kan prøve, hvis du forteller meg hvilken klient du bruker.

I de aller fleste klientene høyreklikker du på mappen (uploads i wp-content). Hva du trykker på nå, varierer fra klient til klient og språk til språk, men se etter «permissions», «rettigheter», «chmod» og lignende.

Lenke til kommentar

Du laster opp filene dine med Dreamweaver?

Det er ulike fremgangsmåter for de forskjellige utgavene av Dreamweaver, men jeg regner med du bruker en av de nyeste (CS*), og der skal det være mulig å høyreklikke på mappen slik jeg sa.

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke tar helt feil, har du satt opp "local" visning i dreamweaver.

Velg remote server, så vil du få valget "permissions" når du høyreklikker må mappen.

med Filezilla høyreklikker du mappen og velger filrettigheter(eller tilsvarende på engelsk)

Lenke til kommentar

Har kommet så langt som dette: (klikka på remotr server, permissions. Men hva skal jeg gjøre da? Prøvde jo å skrive inn 755, der det står 0, men får fortsatt den samme feilen at jeg ikke kan uploade bilder

97161809.jpg

Endret av maxibaw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...