Gå til innhold

HTC One S

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

One S eiere:

Er det mye problemer med denne telefonen, eller har oppdateringer fikset de fleste bugs?

Det eneste jeg foreløpig har opplevd av bugs er at noen ganger når jeg starter den medfølgende nettleseren slår nettleseren seg av med en gang, så jeg må starte den et par ganger før den vil virke. Har ikke opplevd samme problem med Opera.

Synes også dekslet over simkortet er noe "utight" som gjør at det knirker litt når man trykker på AV/PÅ-knappen.

Ellers er jeg meget fornøyd.

Lenke til kommentar

Nettleseren slår seg av ca. daglig og restarter igjen.

Sletter man en SMS-tråd får man opp en rar melding 324234_BREAK_BREAK etc...

Den skifter mellom 3G og Edge nett for ofte.

Det at den flasser løser seg jo ikke bare ved å skifte til et nytt deksel, problemet vil alltids komme tilbake siden alle deksler blir produsert på samme måte. Jeg la telefonen min i lommen sammen med noen nøkler, noe jeg kom på etter ca. 10 sekunder. Jeg tok ut telefonen og la merke til at telefonen har fått en hvit prikk nederst.

Lenke til kommentar

Det at den flasser løser seg jo ikke bare ved å skifte til et nytt deksel, problemet vil alltids komme tilbake siden alle deksler blir produsert på samme måte. Jeg la telefonen min i lommen sammen med noen nøkler, noe jeg kom på etter ca. 10 sekunder. Jeg tok ut telefonen og la merke til at telefonen har fått en hvit prikk nederst.

At nettleseren lukkes og feilmelding ved sletting av SMS tråder høres rart ut. Ville prøvd å resette telefonen. Nettverkvekslingen er fikset i nyeste radio.

At det keramiske laget flasser av skyldes en produksjonsfeil, men denne påvirker ikke alle enheter. Mistenker at det er forurensninger i oksideringsprosessen. HTC skal ha fikset problemet, så bytter du inn og får ny telefon, er muligheten god for at problemet er borte.

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar

Har restartet telefonen 2 ganger, det samme gjorde jeg med den gamle før jeg sendte den inn (skjermen på den flimret).

Bare prøv og slett en sms-tråd, se meldingen du får.

Nettleseren henger når jeg bruker gmail.google.com og skal bruke søkefunksjonen. Trykker jeg "ok" med tastaturet etter å ha skrevet inn søkeordet så henger den seg. Dette gjentar seg 2 ganger før nettleseren lukker seg og åpner startsiden (blank side)

Blir det ikke "rart" å laste ned oppdatert radio fra en random side? Hvorfor ligger ikke denne ute på htc.no med oppgraderingsinstruksjoner. Eller hvorfor kke en oppdatering OTA?

Lenke til kommentar

Har restartet telefonen 2 ganger, det samme gjorde jeg med den gamle før jeg sendte den inn (skjermen på den flimret).

Bare prøv og slett en sms-tråd, se meldingen du får.

Nettleseren henger når jeg bruker gmail.google.com og skal bruke søkefunksjonen. Trykker jeg "ok" med tastaturet etter å ha skrevet inn søkeordet så henger den seg. Dette gjentar seg 2 ganger før nettleseren lukker seg og åpner startsiden (blank side)

Blir det ikke "rart" å laste ned oppdatert radio fra en random side? Hvorfor ligger ikke denne ute på htc.no med oppgraderingsinstruksjoner. Eller hvorfor kke en oppdatering OTA?

Jeg kan slette SMS tråder så mye jeg orker. Men jeg kjører CM9 kompilert for 2 timer siden, så vi kjører ganske forskjellig O og da blir det vanskelig å sammenlikne.

Du kan si at det er "rart" å laste ned oppdatert radio fra nett, men de er tatt fra offisielle firmware-versjoner ettersom One S har kommet til noen land senere enn andre og med nyere Radio-firmware. For å flashe den selv må du unlocke bootloaderen tror jeg da, så ja..

Hvis du ikke vil fikle litt med telefonen må du nesten bare vente på neste OTA-oppdatering fra HTC. Jeg for min del brukte ikke telefonen før vi klarte å portere CM9 og AOSP til den, men nå er jeg strålende fornøyd :)

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar

Urk...først dukker det opp Wifi 'design flaw' feil med One X, så begynner HTC å produsere nye One S med S3 prosessor istedet for S4, se her:

http://forum.xda-dev...d.php?t=1697580

Er det noen av dere som har kjøpt One S her i Norge som har fått S3 istedet for S4 CPU? Hvor har dere tilfelle kjøpt den?

Og har dere problemer med problemer med at mobilen 'trykker' home knappen ved skifting av Edge/3G?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1679649

jarle

Endret av JarleGutt
Lenke til kommentar

Har samme problem jeg også, noe som dukket opp etter den nyeste oppgraderingen.

Backup av mobilen, beste måten å gjøre det på, hva er det?

Lenke til kommentar

Har samme problem jeg også, noe som dukket opp etter den nyeste oppgraderingen.

Backup av mobilen, beste måten å gjøre det på, hva er det?

Beste måten å ta backup av ALT er å bruke et recovery image og kjøre backup der. Da tar du et snapshot av hele firmwaren på telefonen.

Lenke til kommentar

Urk...først dukker det opp Wifi 'design flaw' feil med One X, så begynner HTC å produsere nye One S med S3 prosessor istedet for S4, se her:

http://forum.xda-dev...d.php?t=1697580

Er det noen av dere som har kjøpt One S her i Norge som har fått S3 istedet for S4 CPU? Hvor har dere tilfelle kjøpt den?

Og har dere problemer med problemer med at mobilen 'trykker' home knappen ved skifting av Edge/3G?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1679649

jarle

Jeg har 1512 mhz ifølge quick system info pro. Arm v7 dual core

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg har daglige problemer med nettleseren. For min del skjer det av og til, og jeg bruker nettleseren hver dag.

Ofte bytte mellom "H" og "3G" startet for min del på min gamle Desire da Tele2 startet å bruke sitt eget nett. Opplever ikke dette som noe stort problem.

Det som derimot er et problem, som jeg glemte å nevne i forrige innlegg, er at jeg til tider mister både dekning og datatrafikk. H/3G/Edge-symbolet forsvinner og jeg har 2 streker, men får verken sendt SMS, ringt eller surfet. Mulig også dekningen er litt dårligere på denne telefonen enn på den gamle Desire.

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg har daglige problemer med nettleseren. For min del skjer det av og til, og jeg bruker nettleseren hver dag.

Ofte bytte mellom "H" og "3G" startet for min del på min gamle Desire da Tele2 startet å bruke sitt eget nett. Opplever ikke dette som noe stort problem.

Det som derimot er et problem, som jeg glemte å nevne i forrige innlegg, er at jeg til tider mister både dekning og datatrafikk. H/3G/Edge-symbolet forsvinner og jeg har 2 streker, men får verken sendt SMS, ringt eller surfet. Mulig også dekningen er litt dårligere på denne telefonen enn på den gamle Desire.

Som sagt, ville jeg anbefale å oppdatere radio firmware. Kanskje det hjelper, kanskje ikke.. Det ga min telefon både bedre dekning og mer stabil tilkobling.

Lenke til kommentar

Jeg har litt problemer med at telefonen restarter seg selv, det har skjedd en del ganger de siste dagene. Er det fler en meg som har dette problemet ?

Klarer ikke dy meg, jeg skjønner ikke hvorfor folk frivillig kjører Sense! Du kan prøve å resette telefonen og se om det hjelper!

Lenke til kommentar

Jeg har litt problemer med at telefonen restarter seg selv, det har skjedd en del ganger de siste dagene. Er det fler en meg som har dette problemet ?

Klarer ikke dy meg, jeg skjønner ikke hvorfor folk frivillig kjører Sense! Du kan prøve å resette telefonen og se om det hjelper!

Gjelder garantien hvis en fjerner "orginalen" ? Eller kan en kjøre noe annet, og beholde sense i mobilen? Men da bruker en jo opp mye plass...

Endret av hojohansen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...