Gå til innhold

HTC One S


Anbefalte innlegg

Er ikke så mye vits så følge de guidene, da de bare gjør ting med komplisert enn det er, og kan være utdaterte.

 

Husk hva "rooting" egentlig vil si. (Følg med nå :) ) Dette er en prosess som ikke er nødvendig på nyere telefoner som tilbyr muligheten for å låse opp bootloader. "rooting" innebærer å finne en sårbarhet i operativsystemet slik at man oppnår eskalerte rettigheter (som "root"-brukeren) og dermed kan skrive til partisjoner som ellers er skrivebeskyttet.

 

Dette behøves ikke lenger med andre ord. Første steg er som sagt å låse opp bootloaderen, og dette er veldig fint beskrevet fra HTC.

 

"Flashing" av ".zip" er rett og sett installasjonen av OS'et. CyanogenMOD 10 til One S finner du her og du legger kanskje merke til at det ROM'en består av en .zip-fil. Denne dytter du inn på telefonen. Dermed, ved hjelp av TWRP recovery har du valget med å "flashe" ønsket fil. Så er det bare å velge .zip-filen du overførte til telefonen og vips, good to go.

 

:) Men som sagt, ta et steg om gangen. Start med å låse opp bootloaderen, så kan du ta det derfra ;)

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

It has begun... Fikk problemer med Android SDK Bundle. Klarte ikke å åpne SDK Manager når jeg bare extracta den store bundle zippen. Kom feilmelding om at den ikke fant android.bat. Googling etter svar hjalp ikke så mye men noe tyder på at SDK Manager skal ligge i tools mappen. Ikke i tools\lib hvor jeg fant den. Og at det dermed er noen path problemer.

 

Uansett, er det nok å bare laste ned SDK Tools i stedet for hele bundlen? Fordi da funka SDK Manager fint.Trenger jeg virkelig Eclipse og alt det andre?

 

http://developer.and.../sdk/index.html (Trykk "Use an existing IDE" for å se hva jeg har lasta ned).

Endret av Venerable
Lenke til kommentar

It has begun... Fikk problemer med Android SDK Bundle. Klarte ikke å åpne SDK Manager når jeg bare extracta den store bundle zippen. Kom feilmelding om at den ikke fant android.bat. Googling etter svar hjalp ikke så mye men noe tyder på at SDK Manager skal ligge i tools mappen. Ikke i tools\lib hvor jeg fant den. Og at det dermed er noen path problemer.

 

Uansett, er det nok å bare laste ned SDK Tools i stedet for hele bundlen? Fordi da funka SDK Manager fint.Trenger jeg virkelig Eclipse og alt det andre?

 

http://developer.and.../sdk/index.html (Trykk "Use an existing IDE" for å se hva jeg har lasta ned).

 

Du trenger kun SDK Tools.. (Use existing IDE) ja.

 

Pakk ut .zip filen, og der finner du en mappe som heter "tools".. der funner du Android.bat.. Kjør denne og last ned Platform-tools.. da vil du få en ny mappe som heter "platform-tools".. Her vil du finne adb og fastboot, som er de to applikasjonene du trenger ;)

Lenke til kommentar

Hm... Da har jeg lagt inn TWRP.

Lastet ned denne - https://github.com/CyanogenMod/android_device_htc_ville

Og lastet ned denne: 20121128 versjonen av Gapps for versjon CyanogenMod 10.1. - Android 4.2.1. - http://goo.im/gapps

 

Kan det stemme?

 

Men nå er jeg litt lost. Forskjellige guider refererer enten til forskjellige mobiler, forskjellige recovery programmer, gamle versjoner og noen sier du skal overføre filer til mobilen først, andre sier du skal bruke CMD til å kjøre masse kommandoer basert på img. filer. Jeg har ikke peiling hva jeg skal gjøre nå :p

Lenke til kommentar

Hm... Da har jeg lagt inn TWRP.

Lastet ned denne - https://github.com/C...evice_htc_ville

Og lastet ned denne: 20121128 versjonen av Gapps for versjon CyanogenMod 10.1. - Android 4.2.1. - http://goo.im/gapps

 

Kan det stemme?

 

Men nå er jeg litt lost. Forskjellige guider refererer enten til forskjellige mobiler, forskjellige recovery programmer, gamle versjoner og noen sier du skal overføre filer til mobilen først, andre sier du skal bruke CMD til å kjøre masse kommandoer basert på img. filer. Jeg har ikke peiling hva jeg skal gjøre nå :p

 

Pust med nesen nå :p

 

Som jeg nevnte for deg tidligere laster du ned siste nightly av CM10 for One S her.

 

Google Apps for CM10 laster du ned her. Den du lastet ned vil også fungere, men de er egentlig for Android 4.2, som vi ikke er ferdig med portere over til One S enda. Så hold deg til det jeg linker til.

 

Etter å ha lastet ned disse to filene, kan du koble telefonen til pc'en din og aktivere masselagringstilkoblingen slik at du får overført filene til minnekortet. (Du kan jo lage en egen mappe på sd-kortet som du kaller ROM elns).

 

Så starter du opp i recovery (skru telefonen helt av, hold inne volum-ned og power knappen), og gjør følgende:

 

* Backup (hvis du ønsker - anbefales!)

* Wipe data (factory reset)

* Install zip --> CM10 (etter installasjonen er ferdig, velg Wipe cache/dalvik)

* install zip --> Google Apps.

 

Reboot og enjoy :)

 

Når du så senere ønsker å oppgradere til nyeste nightly-versjon er alt du trenger å gjøre å laste den ned, enten fra nettsiden jeg linken til eller ved å bruke oppdaterings-funksjonen i CM, så er alt du trenger å gjøre å installere den i recovery (ikke noe behov for å wipe data), og wipe cache/dalvik cachen etterpå.

 

:)

Lenke til kommentar

One S som Spaceworld solgte/selger billig virker å være et "Telenorparti". Kommer med klistremerke om at telefonen er låst til Telenor. Noen som vet om disse faktisk er operatørlåst?

 

(Varenummeret som Spaceworld selger disse på brukte tidligere å si "Telenorlåst" iflg. Googles cache, mens nå sier de "Uten operatørlås".)

Endret av qwert
Lenke til kommentar

One S som Spaceworld solgte/selger billig virker å være et "Telenorparti". Kommer med klistremerke om at telefonen er låst til Telenor. Noen som vet om disse faktisk er operatørlåst?

 

(Varenummeret som Spaceworld selger disse på brukte tidligere å si "Telenorlåst" iflg. Googles cache, mens nå sier de "Uten operatørlås".)

 

Jeg har aldri ennda kjøpt en smart mobil hvor den faktisk har vært operatørlåst selv om det har stått at den har vært det, anyway så er det jo ikke noe problem hos Telenor, man kjøper telefonen og ringer til de å får operatørlåskoden, null stress.

Lenke til kommentar

One S som Spaceworld solgte/selger billig virker å være et "Telenorparti". Kommer med klistremerke om at telefonen er låst til Telenor. Noen som vet om disse faktisk er operatørlåst?

 

(Varenummeret som Spaceworld selger disse på brukte tidligere å si "Telenorlåst" iflg. Googles cache, mens nå sier de "Uten operatørlås".)

Min hadde slikt klister, men den var ikke låst. Jeg bruker Onecall.

Lenke til kommentar

Jobber i kjeden og kan bekrefte at man kan få den åpen. Hvis man kjøper den i butikk er det ikke verre enn å si at den skal brukes med en annen operatør så får man en åpen, eller i verste fall ringer man inn til Telenor og får den åpnet.

 

Samtidig må jeg si at one S holder seg godt for alderen, en av få telefoner jeg kan vurdere å bytte ut min Galaxy Nexus med.

Endret av DanielL
Lenke til kommentar
HTC’s European spokesperson has confirmed that HTC has been cooking the One S Jelly Bean update that it plans to launch this year. It was always the plan to launch the Android 4.1 update for the HTC One S and now we have at least a rough time fame to wrap our thoughts around.

 

Mitt mål er å få til CM10.1 (4.2) til One S (vi har begynt å merge nå), før HTC kommer med 4.1 :D

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...