FenrisC0de Skrevet 23. november 2012 Forfatter Del Skrevet 23. november 2012 Nice! Har brukt uendelig med timer de siste ukene på å sette meg inn i smartphone verdenen, på jakt etter hvilken som blir min første. Og HTC One S har lenge vært på topp 3 listen. Med dette tilbudet er det ingen tvil. Får bare krysse fingrene i forhold til deksel chipping og home screen problemet Edit: Og takk til Untouchab1e for mye bra info i denne tråden. Tror ikke valget hadde vært så soleklart uten. Takk for det! Lykke til selv nå som Nexus 4 har kommet er det faktisk ingen telefon som frister. One S er nok den telefonen jeg har vært mest fornøyd med. Ihvertfall med CM10 på... Sense synes jeg er verre enn pesten selv. Kos deg med en flott telefon. Hvis det skulle dukke opp noen ytterligere spørsmål er det bare å stille dem her! Lenke til kommentar
Inhabil Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Takk for det! Lykke til selv nå som Nexus 4 har kommet er det faktisk ingen telefon som frister. One S er nok den telefonen jeg har vært mest fornøyd med. Ihvertfall med CM10 på... Sense synes jeg er verre enn pesten selv. Kos deg med en flott telefon. Hvis det skulle dukke opp noen ytterligere spørsmål er det bare å stille dem her! hm, hva er sense og hvorfor er det kjipt? Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 hm, hva er sense og hvorfor er det kjipt? Se denne posten fra Untouchab1e for noen måneder siden (Btw HTC One S sin stock firmware heter "Sense"): https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1430766&st=240&p=19699598entry19699598 Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 23. november 2012 Forfatter Del Skrevet 23. november 2012 Verdt å merke seg at det finnes mange som synes Sense er flott, så det er en smaksak. Heldigvis er en av de store fordelene med Android at du står fritt til å velge hva man liker best Lenke til kommentar
Inhabil Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Verdt å merke seg at det finnes mange som synes Sense er flott, så det er en smaksak. Heldigvis er en av de store fordelene med Android at du står fritt til å velge hva man liker best Ah, håper jeg liker det da. Synes det er skummelt å rote med telefonen, plutselig ødelegger jeg noe og mister garantien. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 23. november 2012 Forfatter Del Skrevet 23. november 2012 Ah, håper jeg liker det da. Synes det er skummelt å rote med telefonen, plutselig ødelegger jeg noe og mister garantien. Du kan nok ta det med ro.. HTC har gjort det veldig enkelt å låse opp telefonen.. og jeg har enda til gode å høre om noen som har klart å ødelegge telefonen ved å rote rundt med det Lenke til kommentar
xXekelandXx Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Vurderer å kjøpe One s, men jeg lurer på om det er verdt det? Kommer det noe nytt fra HTC? Og om det er verdt pengene? Har en Nokia Lumia 800 nå.. Den er helt grei, men liker HTC og sense bedre Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 27. november 2012 Forfatter Del Skrevet 27. november 2012 Vurderer å kjøpe One s, men jeg lurer på om det er verdt det? Kommer det noe nytt fra HTC? Og om det er verdt pengene? Har en Nokia Lumia 800 nå.. Den er helt grei, men liker HTC og sense bedre Ingen direkte utfordrere til One S. Regner med at det neste vi ser her til lands fra HTC blir en 5" telefon med gode spesifikasjoner. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Ingen direkte utfordrere til One S. Regner med at det neste vi ser her til lands fra HTC blir en 5" telefon med gode spesifikasjoner. Levert med ryggsekk? hehe, nei selv synes jeg 4.3" er en veldig grei størrelse, kunne kanskje til nøden gått for 4.5" men over det synes jeg det begynner å bli litt for stort. 1 Lenke til kommentar
xXekelandXx Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Ingen direkte utfordrere til One S. Regner med at det neste vi ser her til lands fra HTC blir en 5" telefon med gode spesifikasjoner. Nei, det blir nok litt veldig for stort.. 4,3" er mer enn nok! Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 27. november 2012 Forfatter Del Skrevet 27. november 2012 Enig at 4.3-4.7 er perfekt størrelse. Når man runder 5" blir det for stort til at de aller fleste kan håndtere den komfortabelt med en hånd.. Så ja.. Synes One S er perfekt utformet størrelsesmessig. Lenke til kommentar
Aldursil Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Hei Kan dere som har installert CM10, eller for den saks skyld annen stock android si noe om hvordan det er løst med med disse on-screen kanppene som er i stock android? One S har jo fysiske touchknapper. Blir det dobbelt opp med knapper eller? (mulig det er gjort tidligere i tråden men link gjerne til sider som har fremgangsmåte for oppgraderingen. Har One S og Huawei Ascend P1 som aktuelle kandidater og fordelen med Huawei slik jeg ser det er minnekort og så si stock android 4.1. Minnekortstøtte er ingen krise, men stock android kunne jeg virkelig tenkt meg og Nexus 4 synes jeg blir noe for stort. (også var det det med glass bakside + unger = ingen god combo). Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Står mellom denne og S2, Htc One S: Nyere Bedre design Ikke så jævla mainstream Men... Liker ikke sense ikke minnekort Ikke utakbart batteri dårlig erfaring med htc S2: Utakbart batteri, minnekort heftig kamera og specs ca 1 år eldre enn htc on s... Vet ikke så mye om kameraet på htcen, hva burdej jeg ta? batteri er ganske vesentlig:) Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 28. november 2012 Forfatter Del Skrevet 28. november 2012 (endret) Hei Kan dere som har installert CM10, eller for den saks skyld annen stock android si noe om hvordan det er løst med med disse on-screen kanppene som er i stock android? One S har jo fysiske touchknapper. Blir det dobbelt opp med knapper eller? (mulig det er gjort tidligere i tråden men link gjerne til sider som har fremgangsmåte for oppgraderingen. Har One S og Huawei Ascend P1 som aktuelle kandidater og fordelen med Huawei slik jeg ser det er minnekort og så si stock android 4.1. Minnekortstøtte er ingen krise, men stock android kunne jeg virkelig tenkt meg og Nexus 4 synes jeg blir noe for stort. (også var det det med glass bakside + unger = ingen god combo). Android håndterer dette automatisk. Når man bygger Android for en spesifikk enhet spesifiserer man en rekke egenskaper ved enheten som Android benytter seg av. En av disse er hvorvidt telefonen har fysiske taster eller ikke. One S har dette så da vises ikke on-screen tastene Endret 28. november 2012 av Untouchab1e Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 28. november 2012 Forfatter Del Skrevet 28. november 2012 Står mellom denne og S2, Htc One S: Nyere Bedre design Ikke så jævla mainstream Men... Liker ikke sense ikke minnekort Ikke utakbart batteri dårlig erfaring med htc S2: Utakbart batteri, minnekort heftig kamera og specs ca 1 år eldre enn htc on s... Vet ikke så mye om kameraet på htcen, hva burdej jeg ta? batteri er ganske vesentlig:) Kameraet er nok hakket bedre på One S og Sense kan du fjerne, som jeg har beskrevet nøye. TouchWiz er jo ikke akkurat en nytelse det heller. At batteriet ikke kan fjernes ser jeg på som en fordel ved mindre man er av typen som går rundt med flere batterier på kropp til en hver tid. Har enda tilgode å se noen gjøre dette. Da kan man egentlig like greit ha en batterilader med seg i stedet.. problem løst. Minnekort får du ikke inn, men bruk skytjenester så vil du nok ikke ha problemer med det Lykke til med avgjørelsen! Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Har touchwiz på tabben og jeg elsker det Men hvis jeg skal fjerne sense, må jeg roote? Prøvde å roote min htc wildfire s uten hell... Men det var veldig få root guider til wildfire s fordi den er jo ikke så veldig populær/mye solgt tror jeg:) Nettlagring liker jeg ikke.. Fordi jeg har 500mb data i måneden. Skulle ønske det fantes flere mobiler med mye internminne.. Fordi det er jo ofte vanskelig å få apps over på sdkort/dropbox. Men for å ikke spore helt av lagde jeg denne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1476607 ta gjerne en titt alle som leser dette:) Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 28. november 2012 Forfatter Del Skrevet 28. november 2012 *grøss* TouchWiz gjør sitt beste for å få Android 4.0/1 til å se ut som 2.3.. Men du trenger ikke roote noe som helst. Du låser opp bootloaderen gjennom htcdev.com (bryter ingen garanti), legger inn recovery image og flasher hva du enn ønsker. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Ok, dette med å låse opp bootloader osv. for å skaffe nytt OS var visst en del mer komplisert enn jeg trodde. Og guidene jeg finner virker å forvente at jeg skal kunne en del mer enn hva jeg kan. Utenom Flow Wolf sine videoer på youtube som faktisk går veldig i dybden og viser hver ting. Men komplikasjoner er så godt som garantert til å oppstå - http://www.youtube.c...?v=6iycbl-HDss. Uansett, det jeg ikke har funnet guide på, er hvordan man tar backup før man går i gang? Eller er det kanskje bare backup av filmer og musikk osv du tenker på Untouchab1e? Fordi det har jo ikke jeg noe av. Fikk telefonen i går... Så er det noe vits å ta backup da? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 28. november 2012 Forfatter Del Skrevet 28. november 2012 Ok, dette med å låse opp bootloader osv. for å skaffe nytt OS var visst en del mer komplisert enn jeg trodde. Og guidene jeg finner virker å forvente at jeg skal kunne en del mer enn hva jeg kan. Utenom Flow Wolf sine videoer på youtube som faktisk går veldig i dybden og viser hver ting. Men komplikasjoner er så godt som garantert til å oppstå - http://www.youtube.c...?v=6iycbl-HDss. Uansett, det jeg ikke har funnet guide på, er hvordan man tar backup før man går i gang? Eller er det kanskje bare backup av filmer og musikk osv du tenker på Untouchab1e? Fordi det har jo ikke jeg noe av. Fikk telefonen i går... Så er det noe vits å ta backup da? Vanskelig er da det ikke? Går du til htcdev.com og følger den særdeles detaljerte steg-for-steg guiden de leier deg igjennom burde det da gå veldig fint? Når jeg snakker om backup snakker jeg om backupen man kan foreta seg etter man har låst opp bootloader og installert recovery men FØR man flasher nytt OS. Backup'en kan enkelt gjøres via recovery. Hvis du trenger en nøyere guide kan jeg gjerne være behjelpelig med dette.. men det er tre steg man må igjennom: 1 - htcdev.com - lås opp bootloader 2 - installere custom recovery (last ned TWRP og kjør fastboot flash recovery <filenavn> 3 - Sist, installert ønsket OS fra recovery. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Hehe nei kanskje det ikke er så vanskelig. Jeg tenkte på denne guiden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1583427 Er helst punkt 3 der jeg var bekymret for. "Now flash the .zip" f.eks sier ikke meg så mye. Men du har kanskje sagt at det ikke er nødvendig å roote, ikke for CM10 i hvert fall? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå