Gå til innhold

HTC One S


Anbefalte innlegg

Skjønner stort sett ikke en dritt av hva dere snakker om, men hvorfor og hvordan skal man legge inn noe annet enn Sense??? ER stort sett fornøyd med min htc one s, men av og til er den drittreg på nett og henger innimellom på enkelte apper... Min venninne derimot har vært litt mer uheldig, for hennes htc one s henger på flymodus på... Og hun får ikke slått den av :hmm: Noen tips?

 

Du skjønner ikke hvor "tregt" Sense er før du har prøvd CM10. Du merker virkelig forskjell. Med AOSP får du et helt annet utseende, og også mulighet til å enkelt endre det selv ved hjelp av themes. Det finnes diverse guider på XDA, men du kan jo prøve denne http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1604677. Når det gjelder den andre telefonen er det bare å holde inne power knappen helt til den slår seg av. Det tar ti sekunder elns :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner stort sett ikke en dritt av hva dere snakker om, men hvorfor og hvordan skal man legge inn noe annet enn Sense??? ER stort sett fornøyd med min htc one s, men av og til er den drittreg på nett og henger innimellom på enkelte apper... Min venninne derimot har vært litt mer uheldig, for hennes htc one s henger på flymodus på... Og hun får ikke slått den av :hmm: Noen tips?

 

Sliter selv med at den ikke spør om pinkode. Kjenner 2 til som sliter med det. Må ta en restart for at det skal fungere.

Lenke til kommentar

Jeg er så mifornøyd med denne telefonen!

 

Fra andre dagen jeg hadde den begynte den å henge seg opp og hoppe mellom home-screen og helicopter-view flere ganger før menyknappene nederst hang seg opp. Må da skru på mobilen i hvile -modus og på igjen før det fungerer. Dette kan skje 4-5 ganger om dagen. Har googlet det og det virker som det er et kjent problem. Se denne videoen:

 

 

Ofte tar den bilder av homescreenen samtidig.

 

I tillegg har jeg etter oppdatering hatt problemer med at når den ikke spør etter pin-kode etter oppstart, og jeg må starte den på nytt igjen.

 

Har desverre gått over 2 uker siden jeg fikk telefonen, og jeg ser nå for meg at det vil bli måneder med styr. Reparasjon som ikke fungerer, bytte av telefon som ikke virker osv...

 

Er det noen som har htc one s uten det førstnevnte problemet egentlig? Da gir det meg ihvertfall håp om at jeg kan få en erstatning som fungerer.

 

Angrer på at jeg kjøpte htc one s og anbefaler den ikke.

Lenke til kommentar

Prøvde factory reset i går, men en time etter dette kom problemet tilbake, så dette hjalp ikke..

 

Hva er stock firmware og CM10?

 

Stock Firmware vil si programvaren som fulgte med telefonen. På HTC sine telefoner dette dypt skreddersydde varianter av Android der de gjør om på det meste og legger sitt eget brukergrensesnitt over. Problemet er at HTC stort sett gjør dette for å skille seg ut fra alle andre Android-telefoner, ikke for å tilby en bedre brukeropplevelse enn det original Android gjør.

 

Så alternativet er AOSP. Android Open Source Project, som er, i mangel på et bedre begrep, "ren" Android. Dette er åpen kildekode fra Google. CM10, eller CyanogenMOD versjon 10 er basert på AOSP men med en rekke ekstra funksjoner som ulike personer har bidratt med over tid. Forskjellen mellom AOSP og CM10 er primært at det er en mye løsere utvikling på sistnevnte, som vil si at enkeltpersoners bidrag blir integrert mye raskere enn i AOSP.

 

Så det man kan gjøre med HTC One S er å ta backup av telefones programvare (et snapshot, om du vil), låse opp bootloaderen via htcdev.com, starte opp i custom recovery og installere siste CM10.

 

Da forsvinner alle HTC-relaterte programvarefeil og du ha den ulitmate Android-opplevelsen på det som enda er en av de aller raskeste mobiltelefonene (One S) som finnes, takket være Krait-prosessoren.

Lenke til kommentar

Prøvde factory reset i går, men en time etter dette kom problemet tilbake, så dette hjalp ikke..

 

Hva er stock firmware og CM10?

 

Stock Firmware vil si programvaren som fulgte med telefonen. På HTC sine telefoner dette dypt skreddersydde varianter av Android der de gjør om på det meste og legger sitt eget brukergrensesnitt over. Problemet er at HTC stort sett gjør dette for å skille seg ut fra alle andre Android-telefoner, ikke for å tilby en bedre brukeropplevelse enn det original Android gjør.

 

Så alternativet er AOSP. Android Open Source Project, som er, i mangel på et bedre begrep, "ren" Android. Dette er åpen kildekode fra Google. CM10, eller CyanogenMOD versjon 10 er basert på AOSP men med en rekke ekstra funksjoner som ulike personer har bidratt med over tid. Forskjellen mellom AOSP og CM10 er primært at det er en mye løsere utvikling på sistnevnte, som vil si at enkeltpersoners bidrag blir integrert mye raskere enn i AOSP.

 

Så det man kan gjøre med HTC One S er å ta backup av telefones programvare (et snapshot, om du vil), låse opp bootloaderen via htcdev.com, starte opp i custom recovery og installere siste CM10.

 

Da forsvinner alle HTC-relaterte programvarefeil og du ha den ulitmate Android-opplevelsen på det som enda er en av de aller raskeste mobiltelefonene (One S) som finnes, takket være Krait-prosessoren.

 

Kjenner likevel at jeg synes dette er skummelt å gjøre selv jeg da...

Lenke til kommentar

Skjønner stort sett ikke en dritt av hva dere snakker om, men hvorfor og hvordan skal man legge inn noe annet enn Sense??? ER stort sett fornøyd med min htc one s, men av og til er den drittreg på nett og henger innimellom på enkelte apper... Min venninne derimot har vært litt mer uheldig, for hennes htc one s henger på flymodus på... Og hun får ikke slått den av :hmm: Noen tips?

 

Du skjønner ikke hvor "tregt" Sense er før du har prøvd CM10. Du merker virkelig forskjell. Med AOSP får du et helt annet utseende, og også mulighet til å enkelt endre det selv ved hjelp av themes. Det finnes diverse guider på XDA, men du kan jo prøve denne http://forum.xda-dev...d.php?t=1604677. Når det gjelder den andre telefonen er det bare å holde inne power knappen helt til den slår seg av. Det tar ti sekunder elns :)

 

Prøvde å gå inn på den linken din, men dette er jo "gresk" for meg... Tror ikke jeg skal begynne med dette selv nei!!! ;) Men takk for avar iallefall.

 

Når det gjelder den andre telefonen så hjelper det ikke å slå av nei! Det har vi prøvd mange ganger...

Lenke til kommentar

Prøvde factory reset i går, men en time etter dette kom problemet tilbake, så dette hjalp ikke..

 

Hva er stock firmware og CM10?

 

Stock Firmware vil si programvaren som fulgte med telefonen. På HTC sine telefoner dette dypt skreddersydde varianter av Android der de gjør om på det meste og legger sitt eget brukergrensesnitt over. Problemet er at HTC stort sett gjør dette for å skille seg ut fra alle andre Android-telefoner, ikke for å tilby en bedre brukeropplevelse enn det original Android gjør.

 

Så alternativet er AOSP. Android Open Source Project, som er, i mangel på et bedre begrep, "ren" Android. Dette er åpen kildekode fra Google. CM10, eller CyanogenMOD versjon 10 er basert på AOSP men med en rekke ekstra funksjoner som ulike personer har bidratt med over tid. Forskjellen mellom AOSP og CM10 er primært at det er en mye løsere utvikling på sistnevnte, som vil si at enkeltpersoners bidrag blir integrert mye raskere enn i AOSP.

 

Så det man kan gjøre med HTC One S er å ta backup av telefones programvare (et snapshot, om du vil), låse opp bootloaderen via htcdev.com, starte opp i custom recovery og installere siste CM10.

 

Da forsvinner alle HTC-relaterte programvarefeil og du ha den ulitmate Android-opplevelsen på det som enda er en av de aller raskeste mobiltelefonene (One S) som finnes, takket være Krait-prosessoren.

 

Kjenner likevel at jeg synes dette er skummelt å gjøre selv jeg da...

 

Jeg kan hjelpe deg jeg hvis du vil..? ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er så mifornøyd med denne telefonen!

 

Fra andre dagen jeg hadde den begynte den å henge seg opp og hoppe mellom home-screen og helicopter-view flere ganger før menyknappene nederst hang seg opp. Må da skru på mobilen i hvile -modus og på igjen før det fungerer. Dette kan skje 4-5 ganger om dagen. Har googlet det og det virker som det er et kjent problem. Se denne videoen:

 

http://www.youtube.com/watch?v=mEKwMkuisqE&feature=related

 

Ofte tar den bilder av homescreenen samtidig.

 

I tillegg har jeg etter oppdatering hatt problemer med at når den ikke spør etter pin-kode etter oppstart, og jeg må starte den på nytt igjen.

 

Har desverre gått over 2 uker siden jeg fikk telefonen, og jeg ser nå for meg at det vil bli måneder med styr. Reparasjon som ikke fungerer, bytte av telefon som ikke virker osv...

 

Er det noen som har htc one s uten det førstnevnte problemet egentlig? Da gir det meg ihvertfall håp om at jeg kan få en erstatning som fungerer.

 

Angrer på at jeg kjøpte htc one s og anbefaler den ikke.

 

 

Forbanna at HTC ennå ikke har fått ut en ny oppdatering som virker! Problemet oppsto med en oppdatering som kom ut i sommer. Dette er dårlig reklame for en produsent som leverte et dårlig tredjekvartal.

 

Utenom dette tullet med startskjermen, som helst oppstår ved bruk av 2G, har One S vært en meget bra telefon, men da det kun er 2G på jobben, har jeg forlengst parkert den i skuffen, og bruker en annen telefon.

Lenke til kommentar

Moren min kjøpte nylig en One S men er ikke særlig imponert over samtalekvaliteten. Det er mye suselyder under samtale og stemmen på den andre enden er heller ikke særlig klar. Mer støy i denne enn min Galaxy SII. Er dette et standard problem eller er det snakk om et enkelttilfelle med produktet her?

Lenke til kommentar

Har en kompis med HTC One S som opplever at youtube applikasjonen kræsjer mens han ser på film(skjedde vist nok 3 ganger på rad istad). Litt usikker på om han mente at telefonen hang seg og rebootet, eller om han snakket om applikasjonen da (setter pengene på sistnevnte). Noe som har vært borti noe lignende og eventuelt har en løsning på problemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...