Mantaturbo Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Sweclocers vil senere idag lansere test av ivy bridge . Link : http://www.sweclockers.com/ Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Blir spennende å se. Vurderer bestilling av Ivy så snart det er å finne i nettbutikker. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Kilde? Jeg ser flere nettsider som nevner 29. april enn 23. -Deluze Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 (endret) Kilde? Jeg ser flere nettsider som nevner 29. april enn 23. -Deluze antar du har facebook? https://www.facebook...101273161570850 alltid fint å følge AMD, Nvidia og Intel på Facebook Endret 23. april 2012 av olestokk Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 (endret) Du antar korrekt, men jeg så langt har jeg ikke fulgt firmaer og lignende. Kanskje jeg bør endre praksis på det området. Fikset! Takk forresten. -Deluze Edit: Sier seg selv Endret 23. april 2012 av Deluze Lenke til kommentar
JohnsonJr Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Hei, jeg har ikke fulgt med noe serlig med på ivy bridge. Kan noen fortelle meg hva som er spesielt for dette hovedkortet? Jeg trenger et nytt hovedkort og trenger å lære litt mer. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Nytt på hovedkortsiden er vel hovedsakelig støtte for USB3.0 direkte i chipset. For prosessoren er det forbedret integrert grafikk og lavere varmeutvikling som skal være nyhetene. Ettersom prosessoren bygges med 22nm teknologi, i stedet for 32nm som på Sandy Bridge, reduseres kjernestørrelsen som igjen kan gi en prisreduksjon etter hvert. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 (endret) Ivy Bridge er en ny prosessorserie, ikke nye hovedkort, men det har kommet hovedkort med nye brikkesett for Ivy Bridge. De nye brikkesettene er B75, Q75, Q77, H77, Z75, og Z77. For en oversikt over forskjellene er Wikipedia en fin kilde. Ivy Bridge er en forbedring og krympning av Sandy Bridge med 5-15 % mer ytelse, og de skal være mer strømgjerrige. -Deluze Edit: leif Endret 23. april 2012 av Deluze Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Hei, jeg har ikke fulgt med noe serlig med på ivy bridge. Kan noen fortelle meg hva som er spesielt for dette hovedkortet? Jeg trenger et nytt hovedkort og trenger å lære litt mer. Ivy Bridge er Sandy Bridge krympet til 22nm, altså en prosessorarkitektur. Det er ingen hovedkort kalt Ivy Bridge. 1 Lenke til kommentar
JohnsonJr Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Hei, jeg har ikke fulgt med noe serlig med på ivy bridge. Kan noen fortelle meg hva som er spesielt for dette hovedkortet? Jeg trenger et nytt hovedkort og trenger å lære litt mer. Ivy Bridge er Sandy Bridge krympet til 22nm, altså en prosessorarkitektur. Det er ingen hovedkort kalt Ivy Bridge. Haha, så Ivy bridge er en CPU? Jeg forstår ikke helt. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Hei, jeg har ikke fulgt med noe serlig med på ivy bridge. Kan noen fortelle meg hva som er spesielt for dette hovedkortet? Jeg trenger et nytt hovedkort og trenger å lære litt mer. Ivy Bridge er Sandy Bridge krympet til 22nm, altså en prosessorarkitektur. Det er ingen hovedkort kalt Ivy Bridge. Haha, så Ivy bridge er en CPU? Jeg forstår ikke helt. Ivy Bridge er Intels nyeste serie med prosessorer (CPU'er) ja, derfor er denne tråden postet i underforumet som heter "Prosessorere" -Deluze 1 Lenke til kommentar
JohnsonJr Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Hei, jeg har ikke fulgt med noe serlig med på ivy bridge. Kan noen fortelle meg hva som er spesielt for dette hovedkortet? Jeg trenger et nytt hovedkort og trenger å lære litt mer. Ivy Bridge er Sandy Bridge krympet til 22nm, altså en prosessorarkitektur. Det er ingen hovedkort kalt Ivy Bridge. Haha, så Ivy bridge er en CPU? Jeg forstår ikke helt. Ivy Bridge er Intels nyeste serie med prosessorer (CPU'er) ja, derfor er denne tråden postet i underforumet som heter "Prosessorere" -Deluze Takk for svaret. Jeg fikk ikke med meg forumnavnet da jeg fanget opp tråden under "Dette diskuteres nå". Er det noen hovedkort dere anbefaler i forhold til Ivy bridge? Jeg tenkte jeg skulle kjøpe gtx 680 også, så kan det være lurt og kjøpe et hovedkort med PCIe x3? Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Det er vel ingen kort som trenger PCIe 3.0, men det er ingen grunn til å ikke kjøpe nye brikkesett når de er det ute. Jeg vil vel anbefale et av ASUS' P8Z77 hovedkort. Det er en del forskjellige av dem, og forskjellene er i all hovedsak antall SATA, USB, og PCIe porter, samt størrelsesfaktoren (m-ATX, ATX etc). ASUS P8Z77-V Pro (1499,- hos Dustin home) er en slags middelvei hva pris og funksjoner angår. -Deluze Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 (endret) Takk for svaret. Jeg fikk ikke med meg forumnavnet da jeg fanget opp tråden under "Dette diskuteres nå". Er det noen hovedkort dere anbefaler i forhold til Ivy bridge? Jeg tenkte jeg skulle kjøpe gtx 680 også, så kan det være lurt og kjøpe et hovedkort med PCIe x3? Ville kjøpt ett av hovedkortene med Z77 chipset, som er det nyeste. Topic: Gleder meg til å se om det er verdt å legge penger i Ivy Bridge, når man sitter med Sandy Bridge. Endret 23. april 2012 av Sending! Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 For noen er det nok det, men for de fleste vil det trolig være for liten økning i ytelse for å forsvare innkjøp. For meg som sitter med en Phenom II X3 720 BE er det derimot mye å hente -Deluze Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 ASUS P8Z68-V/GEN3 Eller P8Z77-V Lenke til kommentar
JohnsonJr Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Takk for hjelpen, Jeg tror jeg går for en av disse. Hvor mye tror dere prisen på Ivy bridge kommer til å lande på? Lenke til kommentar
Decoman Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 <-- Ivy Bridge i7 3770K Review 1155 Intel Z77 UD5 ("quick review") 30min http://www.overclock3d.net/reviews/cpu_mainboard/intel_dz77ga-70k_and_core_i7-3770k_review/1 Har ikke fått sett/lest dette ennå. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Takk for hjelpen, Jeg tror jeg går for en av disse. Hvor mye tror dere prisen på Ivy bridge kommer til å lande på? Forskjellen mellom de to er at Pro har: + WiFi på kortet (trådløstnettverk) +1 ekstra USB 3.0 internt +1 ekstra SATA 6 Gb/s internt + 1 ekstra PCIe 3.0 16x enn LE. + Diverse dill (se på listen som heter "Maskinvarefunksjoner") Om du har behov for dette går du for Pro, ellers er LE nok. -Deluze Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Takk for hjelpen, Jeg tror jeg går for en av disse. Hvor mye tror dere prisen på Ivy bridge kommer til å lande på? Forskjellen mellom de to er at Pro har: + WiFi på kortet (trådløstnettverk) +1 ekstra USB 3.0 internt +1 ekstra SATA 6 Gb/s internt + 1 ekstra PCIe 3.0 16x enn LE. + Diverse dill (se på listen som heter "Maskinvarefunksjoner") Om du har behov for dette går du for Pro, ellers er LE nok. -Deluze eller bare gå for mellomtingen; P8Z77-V Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå