ka9421 Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Heisann! Jeg er en 19 år gammel gutt som gjerne vil gjøre noe fint for min fire år yngre bror. Min bror sliter veldig med forskjellige ting. Han er deprimert og uten venner og selvtillit. Han har det veldig tungt, og er utrolig ensom. Jeg gjør så klart det jeg kan gjøre for å hjelpe han, men når man føler seg utenfor på skolen og uten venner, så føler jeg ofte at det er vanskelig å gjøre noe for han.. Det at han sliter sånn går veldig inn på meg og. Nå har det seg slik at han skal konfirmere seg om et par uker, og jeg vil gi han tidenes gave! Jeg vil at han skal føle seg skikkelig viktig og verdifull denne dagen, så derfor er jeg på jakt etter en litt "spesiell" gave. Det er med andre ord ikke vitsi å foreslå at jeg skal kjøpe en PS3 til han eller noe i den dur.. En ting jeg har så vidt tenkt på, er å for eksempel ta kontakt med et kjent band eller fotballag, og se om de kan hjelpe med noe. Han er utrolig interessert i både fotball og musikk, så dette hadde muligens vært noe.. Spørsmålet er bare hva jeg skal be de om, på en måte. De kunne sikkert skrevet en liten hilsen til han, og signert en t-skjorte eller noe lignende? Hva tenker dere om denne tanken? Har dere andre idéer som er litt i samme gate? Håper på seriøse svar. Takk. 4 Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Hva med å dra på fotballkamp i Norge ( om han har et norsk favorittlag ) så kan dere etter kampen dra og møte noen fra laget og få autografer osv ? 4 Lenke til kommentar
mariu1519 Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 De ideene du har synes jeg høres gode ut, men de forutsetter kanskje at han liker noen litt mer lokale fotballag eller band. Hva mer liker broren din å gjøre og snakke om? En ting jeg hadde likt å fått i konfirmasjonsgave er en flytime. Jeg har for ikke så lenge siden påbegynt utdannelsen min og har så langt to flytimer. Den følelsen av å ha hendene på gassen og stikka, styre til siden, opp og ned uten at instruktøren rører noe er helt utrolig og noe jeg tror vil kunne få broren din til å smile! En flytime med instruktør bruker å koste rundt 1600kr og kan ordnes med din nærmeste flyklubb som har folk med instruktørsertifikat. Hvis broren din har noen interesse av å fly, så tror jeg i hvert fall dette kan være tingen. 1 Lenke til kommentar
norasofie Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Jeg likte veldig godt forslaget over her! Så må jeg bare si at jeg synes du høres ut som en veldig god bror som vil gjøre noe fint for lillebroren din:) Mine forslag må være som allerede nevnt, et band eller artist som du vet han liker, som skal ha en konsert eller opptreden i nærmeste framtid, og sørge for å møte de "back stage", det er mulig å ordne dersom du tar kontakt med managementet (google deg fram), og hvis det ikke er snakk om alt for store, slik som U2/Coldplay, etc. Men det skader jo absolutt ikke å prøve! Et annet forslag som vi selv benyttet i min tantes 40-årsdag (hun har en liten hjernefeil som gjør at hun mentalt er omtren 7-8 år), og derfor betyr slike ting veldig mye for henne. Hun har alltid vært en enorm Rosenborg-supporter, og i den anledningen laget vi en liten filmsnutt hvor vi fikk spillerne til å si diverse ting mens vi filmet + en del andre lokale kjendiser som f. eks. ordføreren, Åge Alexandersen, Bjarne Brøndbo, Tore Strømøy (Tore På Sporet) og Tande P. Dette krevde en del planlegging, men det gikk ganske raskt og var veldig morsomt å planlegge og sette sammen, og alle var veldig hyggelige og ville hjelpe. I tillegg fikk vi ordnet VIP-billetter til henne på RBK-kamp og hun fikk treffe spillerne etterpå. Vi kontaktet bare RBK, og de hjalp oss veldig, sendte oss videre på telefon helt til vi kom frem! Alt i alt ble dette veldig vellykket og hun ble utrolig glad og takknemlig:) 1 Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Litt off-topic, men kan hende broren din blir mobbet? Isåfall vil det beste du kan gjøre være å si ifra og få slutt på mobbingen. Var bare noe jeg tenkte på når du sa dårlig selvtillit og ingen venner da dette ofte henger sammen. Lenke til kommentar
Fruitdealer Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Hva med Fallskjermhopping? det hadde vært noe! 1 Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Litt off-topic, men kan hende broren din blir mobbet? Isåfall vil det beste du kan gjøre være å si ifra og få slutt på mobbingen. Var bare noe jeg tenkte på når du sa dårlig selvtillit og ingen venner da dette ofte henger sammen. Eller om du bare kommer på skolen eller noe lignende, eller blir presantert for mobberne, det pleier å hjelpe litt (altså at du drar på skolen og møter mobberne sammen med han, det kan virke litt skummelt for mobberne ) Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Prostituert? Da hadde jeg blitt glad. Just wear a rubber, dude. for sin 15 årige sønn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå