fy_pokkers Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Skulle gjerne sett ett samstyre mellom RV og SV jeg Stemmer ihverfall rv i år. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Kommunismen er et utopia.. dog, uoppnåelig i dagens Norge.. foretrekker heller SV.Selvsagt er kommunisme umulig i dagens Norge, MEN kommunister er jo for revolusjon, da.. Proletariatets diktatur, vet du. Vifteovn: Nice... Jeg stemmer også RV i år! Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Kommunismen er et utopia.. dog, uoppnåelig i dagens Norge.. foretrekker heller SV.Selvsagt er kommunisme umulig i dagens Norge, MEN kommunister er jo for revolusjon, da.. Proletariatets diktatur, vet du. Vifteovn: Nice... Jeg stemmer også RV Jeg klarer desverre ikke å ta NKP sitt partiprogram seriøst RV er etter mitt syn helt blåst... Parkert. "Det skal ikke være lov å drive en bedrift som har som foremål å tjene penger", er ideologien til kommunstsvina. Det finnes ikke ett, ikke ett eneste land som har nytt godt av et kommunistisk styresett. Det har alltid gått rett til helvete med de naive, godtroende og ultrarevolusjonære kommunisttankene. Alle sosialistpartiene er overbevist om at man skal skatte bileierne ihjel, fordi da vil de sikkert bruke t-banen, men det endrer ikke på det faktum at Oslo er en elendig by å kjøre i!! Jeg er 17 år nå, og har desverre ikke muligheten til å stemme Fremskrittspartiet ved årets kommunevalg (men neste gang :-D ). Selv er jeg enig i mesteparten av FrPs partiprogram, og jeg sier meg absolutt enig i at homofile ikke bør få adoptere barn. Dessuten så burde vi jobbe mer med integreringspolitikken istedenfor å dra inn enda flere innvandrere, slik at integreringsarbeidet blir enda vanskeligere enn det er nå. Dessuten så vil Frp gjøre det vanskeligere å snyte på trygden Etter 50 år med sosialistisk styre, så er landets industrielle infrastruktur så jævli nedkjørt at sparebøssa som inneholder alle våre kjære oljepenger ikke kommer noen til gode den dagen oljen tar slutt. Det er et faktum at industrien flykter ut av landet fordi vi har så strenge miljølover, høye skatter og en stat som har altfor høy økonomisk innflytelse. Stem sosialistisk/kommunistisk: For "mannen i gata" så kan det være kjekt å vite at skattene og avgiftene vil bli høyere (eiendomsskatt, skatt på arv, hvilket Frp vil fjerne, bil). Selvfølgelig så skal de sinnsykt høye skattene bli enda høyere for de "rikeste". Det er ren dumhet at staten stjeler over halvparten av lønnen din og at en WW Golf i Norge, ender opp med å bli like dyr som en Ferrari i USA. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 RV er etter mitt syn helt blåst... Parkert. "Det skal ikke være lov å drive en bedrift som har som foremål å tjene penger", er ideologien til kommunstsvina. Det finnes ikke ett, ikke ett eneste land som har nytt godt av et kommunistisk styresett. Det har alltid gått rett til helvete med de naive, godtroende og ultrarevolusjonære kommunisttankene. Feil. bedrifter skal være styrt av arbeiderne er kommunistsvinas ideologi. Man skal ikke bare handle etter hva pengene sier, men også hva naturen sier, hva folket sier osv. I dag er det i veldig stor grad kapitalen som bestemmer. Alle sosialistpartiene er overbevist om at man skal skatte bileierne ihjel, fordi da vil de sikkert bruke t-banen, men det endrer ikke på det faktum at Oslo er en elendig by å kjøre i!! Pisspreik. RV ønsker ett bedre kollektivtilbud, fordi det vi har i dag er for dårlig, og presser mange over i egokjøring. Noe som fører til alt for mange biler i byene. Mange biler i byene fører til farlige gasser, masse svevestøv osv. I tillegg til at det ikke er bra for miljøet. Men det du sier om at alle sosialistpartiene vil skatte bileiere ihjel er pisspreik. Det stemmer til en viss grad for SV, men ikke for RV. Jeg er 17 år nå, og har desverre ikke muligheten til å stemme Fremskrittspartiet ved årets kommunevalg (men neste gang :-D ). Selv er jeg enig i mesteparten av FrPs partiprogram, og jeg sier meg absolutt enig i at homofile ikke bør få adoptere barn. Dessuten så burde vi jobbe mer med integreringspolitikken istedenfor å dra inn enda flere innvandrere, slik at integreringsarbeidet blir enda vanskeligere enn det er nå. Dessuten så vil Frp gjøre det vanskeligere å snyte på trygden Ja, integreringspolitikken suger hestemøkk. Men det hjelper ikke noe å slutte å ta inn innvandrere (innvandrer, asylsøker, flyktning. Noen som gidder å kjapt forklare forskjellen?) Hvor mange tror du er trygdesnyltere? De aller aller fleste har en grunn til å gå på trygd. At det er mange trygdesnyltere er en løgn fra FrP. Samme gjelder løgnen om sykelønnsordningen som vistnok blir misbrukt og som må fjernes. Også var det CiH som offentlig sa at fagforeningene måtte legges ned da. Etter 50 år med sosialistisk styre, så er landets industrielle infrastruktur så jævli nedkjørt at sparebøssa som inneholder alle våre kjære oljepenger ikke kommer noen til gode den dagen oljen tar slutt. Det er et faktum at industrien flykter ut av landet fordi vi har så strenge miljølover, høye skatter og en stat som har altfor høy økonomisk innflytelse. Sosialistisk styre meg i rævva. Enda en FrP løgn. RV er forsåvidt det eneste partiet i Norge med en inustripolitikk. Stem sosialistisk/kommunistisk: For "mannen i gata" så kan det være kjekt å vite at skattene og avgiftene vil bli høyere (eiendomsskatt, skatt på arv, hvilket Frp vil fjerne, bil). Selvfølgelig så skal de sinnsykt høye skattene bli enda høyere for de "rikeste". Nå roter du det til igjen. For mannen i gata vil skattene bli lavere. For de rikeste snylterne vil skattene derimot bli kraftigere. Jeg tror du blander sammen RV med en fin blanding av NKP, Stalin og SV. Les litt Marx, i det minste det kommunistiske manifest, og hva RV mener før du uttaler deg videre. www.rv.no er nede nå, men jeg vil tro du finner endel stoff omtrent her: www.rv.no/valgkamp/hvamenerrv Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 RV er etter mitt syn helt blåst... Parkert. "Det skal ikke være lov å drive en bedrift som har som foremål å tjene penger", er ideologien til kommunstsvina. Det finnes ikke ett, ikke ett eneste land som har nytt godt av et kommunistisk styresett. Det har alltid gått rett til helvete med de naive, godtroende og ultrarevolusjonære kommunisttankene. Feil. bedrifter skal være styrt av arbeiderne er kommunistsvinas ideologi. Man skal ikke bare handle etter hva pengene sier, men også hva naturen sier, hva folket sier osv. I dag er det i veldig stor grad kapitalen som bestemmer. Jeg venter fortsatt på eksempler på land som har klart seg bedre med et kommunistisk styre fremfor kapitalistisk... Det er slik kommunismen fungerer i teorien, men det er komplett umulig å ha en "ekte" kommunststat. Hittil har det vært slik at staten skal forvalte ressursene, og hvem som styrer landet skal velges av folket. Et klasseløst samfunn er en ønsketenking som aldri vil kunne slå gjennom (jeg krysser fingrene, bare i tilfelle ;-) ). Det må bety at alle gjør like mye arbeid, at alle bor i hus av samme standard (jeg ser for meg noen betongklosser i beste sovjet-stil), at alle liker jobben sin (eller omvendt). Det blir bare kaos av sånt Alle sosialistpartiene er overbevist om at man skal skatte bileierne ihjel, fordi da vil de sikkert bruke t-banen, men det endrer ikke på det faktum at Oslo er en elendig by å kjøre i!! Pisspreik. RV ønsker ett bedre kollektivtilbud, fordi det vi har i dag er for dårlig, og presser mange over i egokjøring. Noe som fører til alt for mange biler i byene. Mange biler i byene fører til farlige gasser, masse svevestøv osv. I tillegg til at det ikke er bra for miljøet. Men det du sier om at alle sosialistpartiene vil skatte bileiere ihjel er pisspreik. Det stemmer til en viss grad for SV, men ikke for RV. Neida, Rv ønsker i aller høyeste grad å senke bensinprisene (Jeg har hørt rykter om at Norge pumper opp en betydelig mengde olje. Kan noen bekrefte dette?), fjerne bomringen, forbedre veiene, øke fartsgrensene, senke årsavgiften på biler (Frp ønsker forresten at dette skal tilfalle kommunen, og ikke staten :-) ). Jeg er 17 år nå, og har desverre ikke muligheten til å stemme Fremskrittspartiet ved årets kommunevalg (men neste gang :-D ). Selv er jeg enig i mesteparten av FrPs partiprogram, og jeg sier meg absolutt enig i at homofile ikke bør få adoptere barn. Dessuten så burde vi jobbe mer med integreringspolitikken istedenfor å dra inn enda flere innvandrere, slik at integreringsarbeidet blir enda vanskeligere enn det er nå. Dessuten så vil Frp gjøre det vanskeligere å snyte på trygden Ja, integreringspolitikken suger hestemøkk. Men det hjelper ikke noe å slutte å ta inn innvandrere (innvandrer, asylsøker, flyktning. Noen som gidder å kjapt forklare forskjellen?) Hvor mange tror du er trygdesnyltere? De aller aller fleste har en grunn til å gå på trygd. At det er mange trygdesnyltere er en løgn fra FrP. Samme gjelder løgnen om sykelønnsordningen som vistnok blir misbrukt og som må fjernes. Også var det CiH som offentlig sa at fagforeningene måtte legges ned da. Ja "alle" er dem drosjesjåfører, kebabsjappeeiere eller restauranteiere, har parabol og kjøper BMW til sønnen sin på hans 18-års dag. I tillegg så mottar mange av dem trygd. Frp ønsker å hjelpe de som faktisk trenger trygden, og unngå at fullt arbeidsføre mennesker mottar trygd (kanskje de arbeider i tillegg òg). For at dette skal la seg gjennomføre ønsker Fremskrittspartiet at de som får tilbudt jobb, og ikke møter opp (så sant de er arbeidsuføre, og ikke later som de er alvorlig rammet av CP) skal miste retten til å motta sosialhjelp. "Innvandrere" som nekter barna sine å være med på skolearrangementer (de skal forresten dekkes av skolen, slik at alle får mulighet til å bli med) skal også miste trygden. Familiegjenforening skal begrenses til nærmeste familie (barn under 18 år) slik at de ikke har muligheten til å dra med seg hele slekten på "humanitært basis" (da kan man ikke telle antallet med en 4 bits integer ;-) ). Man må ha vært bosatt i landet i 10 år og ha grunnleggende kunnskaper om norsk språk, kultur og lover før man skal få norsk statsborgerskap. Får dem noe dritt på seg, før eller senere, så åker det rett ut av landet (3 mnd. ubetinget fengsel). Dessuten skal alle delta i KRL-faget (nei det er ikke kristendom, men heller ikke koranlære). Trossamfunn som ikke "forkynner" kvinners rettigheter (med fokus på islamske trossamfunn) mister all evt. statsstøtte (jeg håper virkelig ikke at moskeene er statlig finansiert). **edit: Streik er fullt akseptabelt, men skal begrenses i samfunnskritiske segmenter som f.eks helsetjenester, mener Frp. Etter 50 år med sosialistisk styre, så er landets industrielle infrastruktur så jævli nedkjørt at sparebøssa som inneholder alle våre kjære oljepenger ikke kommer noen til gode den dagen oljen tar slutt. Det er et faktum at industrien flykter ut av landet fordi vi har så strenge miljølover, høye skatter og en stat som har altfor høy økonomisk innflytelse. Sosialistisk styre meg i rævva. Enda en FrP løgn. RV er forsåvidt det eneste partiet i Norge med en inustripolitikk. Kan du utdype? Dagens miljø- og skattepolitikk samt dårlig vei- kommunikasjonsnett gir industrien lite rom til å blomstre i Norge. Av det jeg har lest av Krf og SV sine partiprogrammer er det liten grunn til å tro at det vil endre seg om dem kommer til makten. Det samme gjelder det jeg har lest om RV, men det telles kanskje ikke da jeg bare har lest en liten brosjyre en liten RV-luring smatt inn i hånden min mens jeg gikk nedover Karl Johan. Nøyaktig hva er det med RV sin politikk som vil gjøre industrien godt? Stem sosialistisk/kommunistisk: For "mannen i gata" så kan det være kjekt å vite at skattene og avgiftene vil bli høyere (eiendomsskatt, skatt på arv, hvilket Frp vil fjerne, bil). Selvfølgelig så skal de sinnsykt høye skattene bli enda høyere for de "rikeste". Nå roter du det til igjen. For mannen i gata vil skattene bli lavere. For de rikeste snylterne vil skattene derimot bli kraftigere. Jeg tror du blander sammen RV med en fin blanding av NKP, Stalin og SV. Les litt Marx, i det minste det kommunistiske manifest, og hva RV mener før du uttaler deg videre. www.rv.no er nede nå, men jeg vil tro du finner endel stoff omtrent her: www.rv.no/valgkamp/hvamenerrv Jeg var delvis sarkastisk i den siste delen. Venstrepartiene maser om laver skatt for "mannen i gata", men glemmer at "de rike" betaler suverent mest skatt. Norge trenger forresten en "elite" også, men tanken på penger får de fleste sosialister til å pisse i buksa. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Stem sosialistisk/kommunistisk: For "mannen i gata" så kan det være kjekt å vite at skattene og avgiftene vil bli høyere (eiendomsskatt, skatt på arv, hvilket Frp vil fjerne, bil). Selvfølgelig så skal de sinnsykt høye skattene bli enda høyere for de "rikeste". Nå roter du det til igjen. For mannen i gata vil skattene bli lavere. For de rikeste snylterne vil skattene derimot bli kraftigere. Hmm... Hvem bidrar mest til skatten her i landet? De rike, eller "mannen i gata"? Eller sagt på en annen måte; om du øker skatten med en krone for mannen i gata, eller en krone for de virkelig rike, hvordan får du inn mest? Faktum er at "mannen i gata" er (pga mengden) de som bidrar mest til skatten her i landet. Om folk flest skal betale mindre skatt, og RV skal kompensere økte offentlig utgifter OG reduserte skatter til folk flest, så må skattenivået drastisk opp for de rike. Da tror jeg vi får en masseflukt av rikfolk og bedrifter til diverse skatteparadis... Jeg synes RV har mange gode poeng i debatter, og det er ikke meg imot at der er en eller to representanter av dem på tinget. De gjør mye av seg, og påpeker mange ting som kunne vært gjort bedre i Norge. Men la oss la det bli med det, den økonomiske politikken deres er som et eneste langt, vondt, mareritt. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 For de rikeste snylterne vil skattene derimot bli kraftigere. Jeg har et par spørsmål til herr Olsen. 1. Går det ann å bli rik uten å snylte? 2. Skal man straffes ekstra hardt fordi man har levde et nøkternt liv og spart på pengene sine? 3. Skal det lønne seg å spare? 4. Finnes det i dine øyne "snille" rike personer som gir mer tilbake til samfunnet enn de tar? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 For de rikeste snylterne vil skattene derimot bli kraftigere. Jeg har et par spørsmål til herr Olsen. 1. Går det ann å bli rik uten å snylte? Det er mulig ja. Men det er vanskelig. 2. Skal man straffes ekstra hardt fordi man har levde et nøkternt liv og spart på pengene sine? Har de mer penger enn de klarer å bruke, selvfølgelig skal de bli beskattet. 3. Skal det lønne seg å spare? Lønner det seg å spare bare for å spare? 4. Finnes det i dine øyne "snille" rike personer som gir mer tilbake til samfunnet enn de tar? Ikke som jeg kommer på i farta. Han Ekornes typen virker som en ok riking, som tar vare på de ansatte osv. Bortsett fra ham kommer jeg ikke på noen. Flere svar kommer, har endel å gjøre, og de andre tar lengre tid å svare på :oops: Lenke til kommentar
Lord Bergen Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Vet ikke helt hva jeg skal stemme på skole-valget, men tror det blir RV. Ganske smarte I mine øyne er RV et idealistisk parti, som lever på en sosialistisk ilusjon. Tanken er god, men RV'ere tar ikke hensyn til at mennesker er født egoistiske, og at egoismen er det grunnleggende i darwinismen. Anyway, Godt Valg! Og darwinismen (sosial-darwinismen) har jo ført til så mye godt, blant annet facisme og nazisme... :o Lenke til kommentar
gspr Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Jeg fant det ikke, men det skulle sett slik ut: Legg merke til X-knappen! De har nok fjernet muligheten for å slette i Politikk/Religions-forumet... Laget en tråd om dette Tilbakemeldinger, da Yummy svarte dette: I enkelte kategorier har vi sperret muligheten for "vanlige" brukere å slette sine egne innlegg. Dette gjelder spesielt i kategorier der vi ikke ønsker at brukerne skal slette innlegg, men gjøre det selv dersom vi ser behovet. For eksempel under "nyheter" på Overklokking.no sitt forum. Skulle du ha behov for å slette et innlegg, kan du bruke "varsle mod" -knappen og skrive en kort beskjed om hvorfor innlegget skal slettes, så ordner vi det. Tror du alltid kan slette posten din dersom det ikke er kommet noen poster etter den i en tråd. Edit: Nei så sannelig... uff da! Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Konkurranseutsetting, ja. Jeg skulle likt å se selskaper konkurrere om de gamle. Jeg begynte nettop å lese her og stoppet når jeg kom til Toolshed og hva han skrev ovenfor, men måtte bare kommentere! Det er ikke snakk om å konkuranseutsette absolutt alt som har med, la os si, gamlehjem og gjøre! Slik som det er i dag så legges f.eks. ikke vaskingen ut på anbud, men vaskingen SKAL gjøres av kommunalt ansatte selv om de kan være 10 ganger dyrere enn det de på det private markedet er! (kanske litt overdrevet da), men poenget er å gi oppgaver/tjeneste til de som er billigst/best skikket. Selfølgelig så kan det hende at noen kommuner tar den enkle utveien og velger de billigste for å spare penger, men da er det faktisk lokalpolitikerne sin feil, viss noe skulle gå feil! Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Men hvem skal betale for alle gamlehjemmene, sykepleierne, kollektivtransporten og alt det andre ingen private vil ha ansvar for? FrP vil jo bare ha lavere skatter og mindre avgifter. Dette tenner selvsagt Ola Normann på og stemmer FrP.... Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Men hvem skal betale for alle gamlehjemmene, sykepleierne, kollektivtransporten og alt det andre ingen private vil ha ansvar for? *Hadde de gamle ikke blitt så hardt skattlagt da de var yrkesaktive så kunne de har lagt til side penger og ha klart seg uten statens hjelp nå. *De som trenger sykepleierne kan betale for dem. Hvis de er kronisk syke og areidsuføre så skal staen komme inn og betale forbehandling. *Kollektivtransporten skal privatiseres og klare seg selv. Hvis det ikke går så er det ikke liv laga for kollektivtransport i Norge, og skattebetalerne skal ikke holde kollektivtransporten kunstig i livet over skatteseddelen. Dessuten skal det man kutte ned de sykt høye avgiftene på bil til tysk nivå, og de private skal bygge ut veier 5 ganger fortere til halve prisen. FrP vil jo bare ha lavere skatter og mindre avgifter. Dette tenner selvsagt Ola Normann på og stemmer FrP....Hvorfor skal folket skattes ihjel når staten går med 300 mrd i overskudd og har 1 billion på bok? Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 *Hadde de gamle ikke blitt så hardt skattlagt da de var yrkesaktive så kunne de har lagt til side penger og ha klart seg uten statens hjelp nå.Du ville heller hatt en slik ordning?*De som trenger sykepleierne kan betale for dem. Hvis de er kronisk syke og areidsuføre så skal staen komme inn og betale forbehandling.Du sa ingenting om hvor staten skal få pengene fra.*Kollektivtransporten skal privatiseres og klare seg selv. Hvis det ikke går så er det ikke liv laga for kollektivtransport i Norge, og skattebetalerne skal ikke holde kollektivtransporten kunstig i livet over skatteseddelen. Dessuten skal det man kutte ned de sykt høye avgiftene på bil til tysk nivå, og de private skal bygge ut veier 5 ganger fortere til halve prisen.Jeg har fremdeles til gode å treffe en kapitalist som tenker på miljøet. Miljøet er en av hovedgrunnene til at kollektivtransport skal benyttes. Hvis kollektivtransporten blir privatisert skjer det ikke at de tar ruter som ikke lønner seg, ergo færre ruter til strøk som er vekke fra byen. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Du ville heller hatt en slik ordning? Ja.Du sa ingenting om hvor staten skal få pengene fra. Det finnes en mellomting mellom realskatt på 80 % og ingen skatt i det hele tatt. F.eks flat skatt på 30 % uten fradragsmuligheter.Jeg har fremdeles til gode å treffe en kapitalist som tenker på miljøet. Miljøet er en av hovedgrunnene til at kollektivtransport skal benyttes. Ja, for det er så miljøvennlig for en 14 tonn tung dieselbuss fra 1988 å kjøre rundt på landsbygda med 3 passasjerer.Hvis kollektivtransporten blir privatisert skjer det ikke at de tar ruter som ikke lønner seg, ergo færre ruter til strøk som er vekke fra byen.Er det så galt at det blir færre ruter på landbygda. Kan vi ikke heller gi pengene vi idag gir til bussjåførene for å kjøre tomme busser til de folk i bygdenorge i form av avgiftslette på biler? Lenke til kommentar
Lord Bergen Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 RV er etter mitt syn helt blåst... Parkert. "Det skal ikke være lov å drive en bedrift som har som foremål å tjene penger", er ideologien til kommunstsvina. Det finnes ikke ett, ikke ett eneste land som har nytt godt av et kommunistisk styresett. Det har alltid gått rett til helvete med de naive, godtroende og ultrarevolusjonære kommunisttankene. Vel, Cuba funker da finfint. Har mye bedre skole- og heleseystem en for eksempel USA... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Har bare litt lyst til aa komentere NOE av det som har kommet frem hittil: Har noen hort om Chrysleren ved navn PT Cruiser?? I norge koster den mellom 300 000 og 350 000. I USA derimot, er det liksom "lada-en". Der koster den 15 000 dollar.... For 50 000 dollar faar du en jaguar i USA, i Norge faar du ikke en SAAB 9-5 en gang.... Cuba ja.... Et av de faa landene jeg, som ellers er glad i aa reise, ikke vil reise til. Jeg skal ikke stoette dem nei! Homofile boer ikke adoptere. Barn ville blitt ertet paa skolen f.eks. om de bare hadde "to pappaer" og ingen moedre. I tilegg er det en eledig idé, vi er ikke innrettet fra Guds side slik at to av samme kjonn skal ha barn sammen. Det finnes mange private sykehjem som drives veldig bra. Og paa bussrutene i Oslo ser man privatiseringstanken godt. 31,32,33,45,46 kjoeres av Schoyens bilcentraler, mens Norgesbuss kjoerer f.eks. 81-bussen. Og det virker! Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Vel, Cuba funker da finfint. Har mye bedre skole- og heleseystem en for eksempel USA... Byen er Bergen og laget er Brann men dette er tull. Cuba fungerer slettes ikke finfint. Hvorfor tror du folk er villige til å riskiere livet for å slippe fra øya? Skolesystemet er bra? Jeg har ikke hørt noe om cubansk forskning eller oppfinnelser i de siste 50 åra. Det er riktig at helsevesenet er høyt prioritert, men landet mangler det meste av teknologisk utstyr og er primitivt mht helsevesen.I tilegg er det en eledig idé, vi er ikke innrettet fra Guds side slik at to av samme kjonn skal ha barn sammen. Jeg ville ha rettet det til "...fra naturens side..." Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Jeg har ikke hørt noe om cubansk forskning eller oppfinnelser i de siste 50 åra.Mon tro om det ikke var nettopp deg som dro fram ostehøvelen i en annen tråd. Så dét er det som skiller Norge fra Cuba? En ostehøvel? Da skal du pinadø få ramse opp alle land som har oppfunnet noe for meg. Ettersom det visstnok står så høyt på din dagsorden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå