Gå til innhold

Hva står FrP for?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ifølge ideologien sin burde de vel være for at homofile får adoptere. Men det tviler jeg sterkt på at de er.

hentet fra FRP sine sider:

At Fremskrittspartiet ikke liker tanken på at homofile skal få adoptere viste seg for fullt da kun en håndfull stemmer støttet forslaget fra FpU om å stryke strekpunktet ?FrP vil ikke la homofile få adgang til å adoptere barn?.

Jeg vil tro at de fleste FrP og FpU medlemmer er for EU, men FrP har ingen klare synspunkter hverken for eller imot EU. Det er nok fordi velgerne deres er både for og imot. Ved å markere seg for vil de miste stemmer, og ved å markere seg mot vil de miste stemmer.

FrP mener at markedet skal styre fiskeri og landbruk. De vil fjerne alle støtteordninger for bønder.

Lenke til kommentar
-At Homofile skal få adoptere eller ikke?
FrP vil sette barnets beste fremfor homofiles rettigheter.
-Hvor står FrP når det gjelder EU? For eller imot?
FrP er skeptiske til EU som institusjon, da de mener denne vil føre til mer byråkrati og sentralisering. FrP er imidlertidige positive til Euro-samarbeidet, og ønsker at Norge skal bli med i valutaunionen for å bedre forholdene for norsk industri.
-Hva mener FrP om spørsmål som fiskeri og landbruk?
FrP ønsker å avvikle subsidier og statsstøtte til næring som "ikke er liv laga". FrP vil at bøndene skal få mer makt over jorda si, mht hva de vil dyrke, og hva jorda skal brukes til. FrP har gått inn for hvalfangst.

Har ikke satt meg helt inn i partiprogrammet, men jeg tror ikke jeg er helt på jordet i denne saken.

http://www.frp.no/article/?id=169

Lenke til kommentar
-At Homofile skal få adoptere eller ikke?
FrP vil sette barnets beste fremfor homofiles rettigheter.
Høres ut som om du er like mye i mot at homofile skal få adoptere som det FrP er.

FrP er et ganske langt-til-høyre-parti. Det vil si at de er for privatisering, for kapitalisme, og sist jeg hørte var de for EU, men det er mulig jeg tar feil eller at de har forandre standpunkt.

Min mening er at de er på feil side av venstre/høyre-aksen, men det skal vi ikke gå lenger inn på her.

Stem rødt. Stem RV!

Lenke til kommentar
Stem rødt. Stem RV!
Nei dette var halvhjerta. Ta'n helt ut.

Stem knallrødt. Stem NKP!

Gjør Norge til et sosialistisk fyrtårn og paradis for hele verden. Hurra-Hurra. Syng internationalen. Heis det røde-flagg. Hurra-Hurra. Begynn verdensrevulosjonen. Hurra-Hurra.

Jeg sier bare: Hvorfor gå for light versjonen når orginalen smaker best!

Lenke til kommentar
-Hvor står FrP når det gjelder EU? For eller imot?

Som andre har nevnt, Fr.P. har denne morsomme innstillingen til EU: De velger å ikke ha noe standpunkt! Hårreisende å ikke være mer klar på et såpass sentralt tema, men Fr.P. har jo en gøyal samling forskjellige velgere de må passe på.

(...)de er for privatisering(...)

Nå må du huske at det riktige ordet er konkurranseutsetting. Sosialistene pleier ofte å bruke ordet privatisering, men det er galt.

Essensen i denne tankegangen er at man ønsker å løse oppgaver gjennom de som er best skikket til det, om det er enten kommunearbeidere eller private er likegyldig.

Lenke til kommentar
(...)de er for privatisering(...)
Nå må du huske at det riktige ordet er konkurranseutsetting. Sosialistene pleier ofte å bruke ordet privatisering, men det er galt.
Konkurranseutsetting, ja. Jeg skulle likt å se selskaper konkurrere om de gamle. Har hørt det er mye å tjene på gamlehjem for tiden. De gamle på hjem har alltid mye å betale for seg med! Ja, det hadde tatt seg ut. :-)

Eller kanskje konkurrere om å få de "mindre benyttede" rutetilbudene i kollektivtransporten. Jauda. Hadde jeg vært kapitalist og eier for et busselskap hadde jeg gladelig brukt massevis av penger på å kjøre ruter der det bare kom en eller to passasjerer.

Konkurranseutsetting fungerer bare i "hotte" markeder. Ikke kollektivtransport og hjelpepleien. For ikke å snakke om asylsøkere og generell innvandringspolitikk. Men hva bryr vel FrP seg om kollektivtransport? De mener jo det beste er muligens maks en person per framkomstmiddel og bare lage nyere, bredere og flottere veier. Miljø? Hva er det? Gamle? Hva er det? Utlendinger? Null verdi!

Nei, frem med de rike her i landet! Det er det som betyr noe. De fattige har gravd seg selv ned i driten. Det er de rike som er fremtiden. Ikke de gamle, utlendinger, fattige, miljø e.l.

Gjør Norge til et sosialistisk fyrtårn og paradis for hele verden. Hurra-Hurra. Syng internationalen. Heis det røde-flagg. Hurra-Hurra. Begynn verdensrevulosjonen. Hurra-Hurra.

Hehe.. Jeg ville likt å se NKP få fremmet noen forslag uten å gjennomføre en total revolusjon. :-)

Lenke til kommentar
Konkurranseutsetting fungerer bare i "hotte" markeder. Ikke kollektivtransport og hjelpepleien.

Det stemmer, stort sett. Som jeg skrev; "...man ønsker å løse oppgaver gjennom de som er best skikket til det." I mange tilfeller er det offentlige systemet best egnet til å løse oppgaver.

Lenke til kommentar
Stem rødt. Stem RV!

Stem rød-blått, stem NKP?

Stem på Stalin, Stem NKP?

Stem for Nord-Korea, stem NKP?

Lenke til kommentar

Jeg fant det ikke, men det skulle sett slik ut: delete.jpg

Legg merke til X-knappen!

De har nok fjernet muligheten for å slette i Politikk/Religions-forumet...

Laget en tråd om dette Tilbakemeldinger, da Yummy svarte dette:

I enkelte kategorier har vi sperret muligheten for "vanlige" brukere å slette sine egne innlegg. Dette gjelder spesielt i kategorier der vi ikke ønsker at brukerne skal slette innlegg, men gjøre det selv dersom vi ser behovet. For eksempel under "nyheter" på Overklokking.no sitt forum.

Skulle du ha behov for å slette et innlegg, kan du bruke "varsle mod" -knappen og skrive en kort beskjed om hvorfor innlegget skal slettes, så ordner vi det.

Lenke til kommentar
Vet ikke helt hva jeg skal stemme på skole-valget, men tror det blir RV. Ganske smarte
I mine øyne er RV et idealistisk parti, som lever på en sosialistisk ilusjon. Tanken er god, men RV'ere tar ikke hensyn til at mennesker er født egoistiske, og at egoismen er det grunnleggende i darwinismen. Anyway, Godt Valg!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...