Gå til innhold

[Løst] Hvilken router? Skal streame fra NAS


Anbefalte innlegg

Når du fremdeles har dette problemet med RT-N66U, så ville jeg prøvd en reset av routeren.

Dette gjør du ved å trykke inn resetknappen bak på routeren med en pennespiss. Hold den inne i 10 sek.

Etter du har resatt den, så skal parametrene i routeren være nullstilt.

 

Sett opp wifi igjen og test routeren om det er blitt stabil.

Dersom du fremdeles får disconnects på flere enheter, så er det feil på routeren <IMO>.

I såfall er det reklamasjonsgrunn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du fremdeles har dette problemet med RT-N66U, så ville jeg prøvd en reset av routeren.

Dette gjør du ved å trykke inn resetknappen bak på routeren med en pennespiss. Hold den inne i 10 sek.

Etter du har resatt den, så skal parametrene i routeren være nullstilt.

 

Sett opp wifi igjen og test routeren om det er blitt stabil.

Dersom du fremdeles får disconnects på flere enheter, så er det feil på routeren <IMO>.

I såfall er det reklamasjonsgrunn.

Takker! Tar dette Søndag kveld når jeg kommer hjem igjen. De andre i huset lever lykkelig med min gamle Linksys, så slipper jeg klaging i hvert fall :D
Lenke til kommentar
men det er vel strengt tatt reklamasjon siden den ikke fungerer som forventet?

 

Joda, riktig det, men det er fortsatt lettere å presse gjennom noe på angrefristen da butikken ikke har noe de skulle ha sagt. Etter angrefristen kan de begynne å kverulere på ting, men vanligvis går alt greit.

Lenke til kommentar

Jeg koblet den opp igjen og nå kommer jeg ikke på nett i det hele tatt. System tiden er 1 Januar 2011 og jeg finner ikke ut hvordan jeg kan fikse dette.

 

Det står at systemtiden er feil ift maskinen min. Hvordan kan jeg få satt dette riktig? Er dette nok til at routeren ikke vil fungere?

Lenke til kommentar

Tok en reset på routeren og satte den opp igjen. Jeg har fast ip, men har ikke satt det opp i denne omgang. Jeg må spesifiseree Bucuresti som tidssone for at systemtiden skal bli riktig, altså +2 timer.

 

Jeg er på nett nå, men jeg skal sette opp resten og se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Finnes det en liste som viser hvilken mac adresse hver enhet har? Jeg vil gjerne se nodenavn knyttet opp mot mac adresse. Jeg var innom et sted som viste full oversikt, meg etter en time finner jeg det ikke igjen... :o

 

Jeg tenker ikke på Klientstatusen på Nettverkskartet, det var et annet sted. Jeg har nemlig lyst å foreta kopier/lim fra listen. Det blir litt stress å løpe rundt å finne alle de trådløse enhetene i huset og skrive ned alle mac adressene.

Lenke til kommentar

Jeg skal blokkere jentungens ipod etter kl. 22:00, i tillegg til hennes bærbare pc og Android telefon. Det samme gjelder guttungen og den minste jenta i huset.

 

Skole og hvile først

 

Edit:

Juhuu!!! Fant det i systemloggen

DHCP Leases var stedet.

Endret av Ravis
Lenke til kommentar

Brannmur - URL-filter virker ikke. Jeg la inn \"chatroulette"\ og etter at jeg trykket Bruk, så forsvant det jeg la inn samt at + knappen og Bruk knappen ikke lenger responderer. I tillegg er resten av GUI'et låst og forandret:

post-3713-0-16625600-1337203290_thumb.jpg

Endret av Ravis
Lenke til kommentar

Jeg blir litt tussete av denne routeren som i utgangspunktet er helt kanon. Hvilket lettfattelig og bra GUI! Likevel, men den bør virke som tiltenkt, og jeg kjenner at jeg angrer litt på at jeg ikke gikk for Linksys E4200 istedet.

 

Hvorfor må jeg sette opp min tidssone til å være +2 timer for at den skal logge riktig? Er det annen funksjonalitet som påvirkes av dette?

 

En annen ting er dette url filteret. Hvorfor er GUI'et mitt låst? Ja, jeg kan nok resette routeren, men hvorfor, det skal jo ikke være slik?

 

Vil forresten foreldrekontrollen virke på mine angitte klokkeslett siden jeg må spesifisere +2 timer og ikke den riktige?

 

Jeg har lagret innstillingene mine i en cfg fil på disk slik at jeg lett kan sette den opp igjen som før. Denne tomato firmware'en... Er det en vei å gå? En burde i grunnen slippe.

 

Jau jau... er det lov å være litt gretten nå etter hvert?

;)

Endret av Ravis
Lenke til kommentar

Nå har jeg foretatt en reset og satt opp på ny. Det KAN se ut som om saker og ting virker nå, men jeg må fremdeles sette tidssonen til GMT +2(Bucuresti) for at routeren skal ha samme klokkeslett som min pc som er listet opp som GMT +1 (Amsterdam..).

 

Har dette noe å si sånn i praksis? Parental Control må nødvendigvis påvirkes? Jeg kan leve med dette siden jeg vet om dette, men har dette konsekvenser utover det jeg nå har nevnt?

 

Edit:

Jeg har fast IP og da virker den bare en stund og så blir det bom stopp. Jeg må bytte til automatisk IP så virker det.

 

Forslag? Skal forresten ringe ISP'en min i morgen og få dette forklart.

Endret av Ravis
Lenke til kommentar

Du skriver "glemt å krysse av". Er det slik å forstå at dette krysset(manuelt oppsett for dette) er påkrevd? I så fall aner jeg ikke hva jeg skal fylle inn ift start og slutt for den perioden.

 

Ser forøvrig av lenken din at andre har lignende problemer og at de oppfatter det som en bug. Da regner jeg med at dette fikses i neste release av firmware'en. Som sagt kan jeg godt leve med dette, men jeg må ha orden på dette med fast IP. Får se hva de sier i morgen.

 

Forresten: Guttungen melder at han er strålende fornøyd for gamingen sin del. Det har seg slik at det spillet de spiller så må en være Host, og siden denne routeren responderer raskere enn alle hans spillkompanjonger så ender han alltid opp med å være Host.

 

Dette med QoS, er det noe vits i å aktivere dette? Det står jo at gaming og surfing prioriteres uansett, og det er det eneste vi holder på med her i huset enn så lenge. Muligens jeg må sette opp noe når NAS'en er på plass. Den står her og samler støv inntil jeg har routeren og nettet mitt stabilt.

Lenke til kommentar

Googlet sommertid og fant følgende:

I Norge stilles klokken til sommertid den siste søndag i mars.

Sommertid 2012: Søndag 25. mars 2012 stilles klokken fram en time fra kl 2 til 3.

Klokken stilles tilbake til normal tid den siste søndagen i oktober.

Søndag 28. oktober 2012 stilles klokken tilbake 1 time fra kl 03.00 til 02.00.

 

Merkelig at ikke statisk adresse fungerer. Jeg har Tomato-firmware på min, så får ikke sjekket det her.

Er det noen spesiell grunn til at du vil ha statisk IP? Det går jo an å bruke dyndns.org for "statisk" adresse. Har du statisk IP fra ISP, så vil ikke IP endre seg. Har du ikke statisk IP fra ISP, så bør du ikke låse routeren til en fast.... just sayin'.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...