Gå til innhold

Hva er best av Starcraft 2 og Age Of Empire 3?

24 stemmer

1. 1. Starcraft 2 eller Age Of Empire 3?

• Starcraft 2
      17
    • Age Of Empire 3
      7
    • Et annet spill som baserer seg på samme mål (vær vennlig å nevn i tråden)
      1

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har aldri spilt starcarft 2 før, men for en stund tilbake(3-4 år? ) spilte jeg Age Of Empire 1, jeg fant dette veldig kult...Men den siste tiden har det kommet en del nye spill som handler om å bygge opp, og kjempe mot en motstander. Jeg tror ikke/vet ikke om man kan spille online AOE, men har hørt at det funker på starcraft.

Som sagt tidligere har jeg spilt AOE, men ikke Starcraft 2...JJeg har fått med meg at Starcraft 2 er "dritbra" fra venner som har anbefalt meg. Men selv tenker jeg at det er litt for "drøyt" og overdrevent ?(konklusjon er basert på bilder, og videoer..som sagt aldri spilt selv, eller sittet ved en venn som spiller det) Når jeg ser på AOE er det mer den "virkelige" verden..VI har bønder, "ordentlige" hus osv. Starcarft 2 er mer Science Fiction, ting flyr, det er masse monstre, og alt gir ikke særlig mening ettersom at det egentlig ikke eksisterer i virkeligheten.

Jeg tenker at det blir enstemmig Starcraft 2, men tenk dere litt om...Er det virkelig kult å spille noe som egentlig ikke er virkelig?

Jeg håper på et mest mulig sant svar!

Endret av ZPAS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenker at det blir enstemmig Starcraft 2, men tenk dere litt om...Er det virkelig kult å spille noe som egentlig ikke er virkelig?

Det er jo veldig subjektivt. Jeg sier ja takk til begge deler.

Når det kommer til Age of Empires 3 og Stacraft 2 er jeg egentlig ikke i tvil.

Age of Empires har gått en vei etter 2'ern, og det er rett i dass. SIkkert mulig å få noe underholdning ut av aoe3, men det er søppel i forhold til aoe2. Anbefaler deg å teste Starcraft 2, finnes vel en demo et eller annet sted.

Om du er ute etter andre "Virkelighetsnære" spill, så er det sikkert andre her som kan hjelpe deg. Total war serien kan anbefales, selv om det er noe anderledes enn aoe.

Lykke til!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Blir litt vanskelig å sammenlinke da Starcraft er mye raskere og intensivt enn hva AoE er. Begge er gode spill men Starcraft er litt mer "intimt", med mindre maps bla. som fører til at man ikke veldig ofte kommer til en endgame situasjon. AoE er mer langstrekklig og handler i større grad om å bygge en stor sivilisasjon. Men det er selvsagt mulig med både raske og trege games i begge spillene.

Jeg vil forøvrig heller anbefale AoE 2 over AoE 3.

Edit: Fikset noen strukturfeil.

Endret av Dext
Lenke til kommentar

Jeg foretrekker StarCraft 2, helt klart. AoE3 har definitivt sine sider, og jeg nekter å si det ikke er et meget bra spill. Men personlig foretrekker jeg SC2, blandt annet fordi det er mer variasjon, og jeg foretrekker gameplayet der. At det ikke er "virkelig" gjør meg ingenting. Jeg kan ikke akkurat huske hvordan det var å leve for noen hundre år siden, og AoE3 er ikke akkurat "virkelig" for meg heller.

Lenke til kommentar

BTW: Tror dere jeg vil faile litt?

Den prossesor greia har jeg 2.0, mens jeg trenger 2.4 for å få anbefalt. (spiller det noen stor rolle?)

Videokortet har jeg ingen anelse av...hvor langt unna er jeg for å få anbefalt?post-203270-0-06610700-1335160925_thumb.png

Lenke til kommentar

Om du er ute etter et virkelighetsnært, og dypt RTS anbefaler jeg sterkt Company of Heroes. Det er ikke uten grunn at det er ratet 93 på gamecritics.

Det kan være dette er et bra spill, men gamecritics har etter min personlige erfaring ikke særlig ofte riktig, spesielt når det gjelder nyere spill da.

Her er det kun fokus på det visuelle ofte og ikke fokus på selve spillet.

Lenke til kommentar

Sjekk heller ut AoE 2 enn 3'er. Beste RTS spillet jeg har spillt noen gang. :) AoE 3 har jeg aldri likt. Men 1 og 2'ern er kanon bra. ^^ Kanskje litt utdatert grafikk iforhold til SC2.

Ellers kan du sjekke ut Command & Conquer spillene. Er litt nermere SC2 enn AoE, siden det er i fremtiden noen av spillene, bare uten aliens.

Lenke til kommentar

Det kan være dette er et bra spill, men gamecritics har etter min personlige erfaring ikke særlig ofte riktig, spesielt når det gjelder nyere spill da.

Her er det kun fokus på det visuelle ofte og ikke fokus på selve spillet.

Dette er et gammelt spill (relativt.. 2006), og det har høstet veldig gode anmeldelser overalt. Tro meg, prøv det og du skjønner hvorfor.

Lenke til kommentar

Den prossesor greia har jeg 2.0, mens jeg trenger 2.4 for å få anbefalt. (spiller det noen stor rolle?)

Videokortet har jeg ingen anelse av...hvor langt unna er jeg for å få anbefalt?post-203270-0-06610700-1335160925_thumb.png

Men jeg referer til innlegget mitt...

Lenke til kommentar

Men jeg referer til innlegget mitt...

Du er over minimum, så kjør på!

Lenke til kommentar

Sjekk heller ut AoE 2 enn 3'er. Beste RTS spillet jeg har spillt noen gang. :) AoE 3 har jeg aldri likt. Men 1 og 2'ern er kanon bra. ^^ Kanskje litt utdatert grafikk iforhold til SC2.

Ellers kan du sjekke ut Command & Conquer spillene. Er litt nermere SC2 enn AoE, siden det er i fremtiden noen av spillene, bare uten aliens.

C&C ligger nærmere AOE enn det ligger sc2, du kan ikke se på hvilken tid og hvilkne våpen som blir brukt, du må se på hvordan spillet driver seg fremmover. Spesielt hvis du ser på hvordan unitsene i AOE og C&C fungerer kontra sc2.

(red alert 3 kan jeg kanskje bli med på at ligner litt mer på sc2, da de omgjor en del på hvordan de designa units her.)

Jeg ville sagt at om du vil ha spill nærliggende AOE så likte jeg veldi godt EA (1'ern) og cossacks.

Om du vil ha noe gammelt (virket som du har dårlig pc)? som kan minne om sc2 ift essens og funksjonalitet og fokus, så ville jeg sagt warlords battlecry2 (desverre hero her, det er vel kanskje det som gjør den store forskjellen)

Men også Total anihliation kingdoms.

Lenke til kommentar

Starcraft 2 har en stor online del egentlig handler det for mange bare om online, det er masse turneringer og konkurranser, AOE3 er vel dødt online messig, og skulle du gått for et age of empires spill ville nok 2ern vært noe bedre da det utifra de flestes meninger er et bedre spill, men veldig gammelt om du ikke liker at det er gammelt. Men om du er interessert i et kjapt og intimt RTS med stort online community starcraft er der du bør være. Det er dog vanskelig i starten og mange tap vil komme før du plukker opp strategier og hvordan du kan spille kjappest. Her er f.eks Eizo open som gikk av stabelen i stockholm i går, med en svensk vinner faktisk:

Var rundt 60 000 som så kampen på livestream aswell

Men som alle sier AOE er et bra spill, company of heroes er også et veldig bra spill og starcraft er et veldig bra spill så bare å velge og vrake her.

Lenke til kommentar

AOE3 var i sine glansdager bedre, etter min mening. I dag er det ganske lav aktivitet pga. avviklingen av ES og utgivelsen av SC2. Single player er ikke noe å skryte av i noen av spillene.

Hvis man kun ser på online gameplay har AOE3 et mye roligere tempo enn SC2, på grunn av dette er feilmarginen mye mindre i AOE3. SC2 er balansert, noe ES aldri fikk gjort med AOE3, og nivået er naturligvis mye høyere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...