Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Akkurat kjøpt ny scooter! :) Lurer på en ting..

peetah

Anbefalte innlegg

Da har det seg slik at jeg akkurat har kjøpt meg en Yamaha Neos 2004 50cc scooter :) Et lite leketøy før sommeren kommer..

Nå er det totaktsmotor på denne og den trenger da olje blandet i bensinen ved tenning.

Når jeg løfter opp setet så er det to hull, et til bensin (veldig lite hull faktisk, så lurer litt på åssen jeg skal få bensinpumpa ned i der :S) og et hull som det står "motor oil" på lokket til..

Spørsmålet mitt er da: Skal jeg blande noe olje i bensintanken eller er det motoroljetanken oljen skal i, for å blande seg med bensinen senere?

Hva skal forholdet bensin/olje være?

Har kjøpt en scooter med ca halvfull tank bensin, åssen vet jeg hvor mye olje som eventuelt er igjen, og åssen vet jeg når jeg må fylle på igjen.. ingen peilepinne:S (har bare kjørt bil før :p)

Peetah

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er alltid ålreit med litt olje i bensintanken, så dette er bare fornuftig.

Olja skal i bensintanken, og ikke bensin i olja.

Er det en separat oljetank på denne scooteren?

Tror nemlig du roter litt, for jeg har aldri sett en motorolje-tank på en scooter eller moped.

Er det en totakt er det vanligvis en bensintank og en oljetank.

Lenke til kommentar

Er to hull i toppen, og antar de går til hver sin tank. En det står bensintank på og en det står motorolje på.

Skal jeg blande noe olje direkte i bensinen da (helle ned i bensintanken), eller skal oljen for seg i motoroljetanken?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...