Gå til innhold

Hjelp til valg av speilrefleks

Anbefalte innlegg

Vel, hvis det var viktig for deg å kommentere og pirke på det så er det ikke meg som har det vondt hvertfall ;)

Og kan ikke bry meg så mye om det heller. Et objektiv består av mange linser, og hvis du ser med øyet gjennom objektivet så vil objektivet fungere som en 1stk linse for øyet. Så hvorvidt det var helt gal ordbruk eller ikke er nokså relativt. Men for all del, bare å pirke i vei :)

Nei, tror ikke jeg gidder. Har ikke så vondt av at folk har slapp holdning til kommunikasjon...:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, hvis det var viktig for deg å kommentere og pirke på det så er det ikke meg som har det vondt hvertfall ;)

Og kan ikke bry meg så mye om det heller. Et objektiv består av mange linser, og hvis du ser med øyet gjennom objektivet så vil objektivet fungere som en 1stk linse for øyet. Så hvorvidt det var helt gal ordbruk eller ikke er nokså relativt. Men for all del, bare å pirke i vei :)

Nei, tror ikke jeg gidder. Har ikke så vondt av at folk har slapp holdning til kommunikasjon...:-)

Hehe, wow... Hvordan kan du vite at jeg har slapp holdning til kommunikasjon? Forhåndsdømming eller synsk? ;)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Klart språk er i utvikling, hele tiden.

Min jobb som bedriftsrådgiver innen blant annet kvalitetsstyring går ofte ut på å hjelpe bedrifter til å bli enige om sitt interne språk. Betydning av ord og begreper er helt sentralt.

Husk at kjernen i all kommunikasjon er språk, og et godt prinsipp er:

DU vet hva du sier/skriver, men du ANER IKKE hva som blir hørt/lest.

Og når vi tillegg vet at kun ca. 20% av kommunikasjon består av selve ordene, så blir skriftlig kommunikasjon ekstra vanskelig og dermed også viktigere å være tydelig i.

Men jeg er selvsagt enig i at linse har etablert seg som et ord de fleste forbinder med objektiv. Om noen år er kanskje objektiv helt borte, men jeg håper ikke det. Da forsvinner også nyansene...

Hehe, wow... Hvordan kan du vite at jeg har slapp holdning til kommunikasjon? Forhåndsdømming eller synsk? ;)

Vel, du sier jo selv at du ikke bryr deg så mye om det...:-)

Lenke til kommentar

Nope, er ikke det jeg sier. Har drevet eget firma innenfor salg multimediautstyr før jeg solgte det videre så jeg vet godt hvor viktig god kommunikasjon er.

Det jeg derimot ikke bryr meg om er om en eller annen person på et forum absolutt må rette på meg når jeg sier linse istedenfor objektiv ;)

Lenke til kommentar

Vel, det koster kun 9949,- helt splitter nytt med garanti og reklamasjon fra Lefdal. Vil igrunn kalle det et kupp.

Men av brukt så er det disse 2 jeg syntes ga mye for pengene.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=33696178

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=34674073

Tror jeg hadde gått for førstnevnte selv, og prutet av en tusenlapp ved raskt kjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...